اختلال پیغام رسان های داخلی رفع شد
به گزارش وبلاگ حرف دل، دیجیاتو نوشت: مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات گفت اختلال پیغام رسان های داخلی که شب گذشته حادث شد، اکنون به طور کامل برطرف شده است.
احسان خرامید، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، در گفت وگو با شبکه خبر بیان کرد از حوالی 8 صبح امروز و با کوشش همکارانش در وزارت ارتباطات و تیم پیغام رسان ایتا، اختلال این پلتفرم نیز برطرف شد تا اکنون تمام پیغام رسان ها بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.
از اواخر شب گذشته، به تدریج پیغام رسان ها وصل شدند و اکنون همگی بدون مشکل درحال ارائه خدمات به کاربران هستند. خرامید در پاسخ به چرایی تفاوت در زمان حل اختلال پیغام رسان های مختلف گفت: اجازه دهید مسائل فنی را همکاران فنی وزارتخانه در فرصت مقتضی اعلام نمایند.
او باور دارد درصورتی که تمهیدات چند وقت اخیر این وزارتخانه نبود، شاید پیغام رسان ها با مسائل بیشتری روبه رو می شدند.
محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شب گذشته درخصوص اختلال در سرویس بعضی پیغام رسان های داخلی بیان کرد: ساعاتی پیش به علت قطعی برق شهری، دستگاه های برق اضطراری یکی از مراکز داده فعال شد، اما به علت مشکل در سیستم برق اضطراری، برای دقایقی برق سرورها قطع شد که همین اختلال کوتاه موجب از دسترس خارج شدن سرورها شد.
وی با تأکید بر اینکه اختلال در سیستم برق اتفاق نادری نیست و بارها سرویس های جهانی با چنین مسائلی روبه رو بوده اند، گفت بعضی تمهیدات در حوزه برق شهری و تدابیر مراکز داده پشتیبان می تواند کیفیت خدمات را افزایش داده و اختلال های حداقلی را نیز مدیریت کند که برای اجرای سریع در دستور کار است.
لازم به ذکر است از ساعت 18:30 روز گذشته، پیغام رسان های بله، ایتا و سروش با اختلال جدی روبه رو شدند و امکان استفاده از آن ها برای کاربران وجود نداشت. اختلالی که بنابر اعلام وزارت ارتباطات، به علت مشکل در شبکه تأمین برق یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اتفاق افتاده بود.
قطعی برق در شرکت ارتباطات زیرساخت امری مسبوق به سابقه است و پیش از این در مردادماه 1401 نیز موجب اختلال سراسری در اینترنت شد.
5858
منبع: خبرآنلاین