بازی Star Citizen بالاخره به خاتمه ساخت خود نزدیک می گردد

به گزارش وبلاگ حرف دل، بازی استار سیتیزن (Star Citizen) یکی از عناوین به شدت مورد انتظار بوده که حال طبق چیزی که اعلام شده در مراحل آخر ساخت واقع شده است. این بازی برای چند سال است که در حالت آزمایشی و آلفا قرار داشته و حال نوبت به عرضه رسمی آن رسیده است. بازی استار سیتیزن هزینه بسیار زیادی برای شرکت سازنده داشت و به همین علت است که پس از این مدت نوبت به عرضه رسمی آن رسیده است.

بازی Star Citizen بالاخره به خاتمه ساخت خود نزدیک می گردد

استار سیتیزن در اصل یک شبیه ساز مبارزه و معامله در فضا است که طراحی بسیار خاص و گسترده ای دارد. این بازی تماماً آنلاین بوده و در حال حاضر در شرایط آزمایشی آلفا واقع شده است. حال طبق چیزی که اعلام شده ما به زودی شاهد عرضه رسمی این بازی خواهیم بود و هواداران می توانند بازی استار سیتیزن را به طور کامل تجربه نمایند.

بازی استار سیتیزن به وسیله شرکت Cloud Imperium ساخته شده و حدود 10 سال است که در حال ساخت است. همینطور اینکه روند ساخت این بازی به شدت برای شرکت سازنده هزینه بر بوده و تا الان نزدیم به 670 میلیون دلار برای شرکت سازنده هزینه داشته است. به همین علت است که شرکت سازنده در پی عرضه رسمی این بازی است تا بتواند مقداری از هزینه های خود را جبران کند.

طبق چیزی که مدیر شرکت سازنده اعلام نموده بازی استار سیتیزن یک جهانی مشترک را در اختیار کاربران قرار می دهد. جهانیی که در آن کاربران می توانند با یکدیگر ارتباط گرفته و کارهای مختلفی انجام دهند. از طرفی این جهان به صورت همزمان کنترل ده و به شدت گسترده است. در نتیجه می توان گفت که بازی استار سیتیزن یک حالت چند نفره آنلاین گسترده (MMO) به خود گرفته است.

نکته مهم اینجاست که یک بازی چند نفره آنلاین گسترده انتهای مشخصی ندارد. به همین علت است که شرکت سازنده باید به طور دائم برای آن محتوای مختلف عرضه نموده و کوشش کند که بازی را زنده نگه دارد. نکته اینجاست که بازی استار سیتیزن در حال حاضر به سطحی رسیده که دیگر می تواند به صورت تجاری و تبلیغاتی عرضه گردد. یعنی بازی به راحتی پذیرای کاربران نو بوده و دیگر حالت آزمایشی و اولیه ندارد بلکه یک تجربه کامل را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا برای بازی استار سیتیزن 1.0 یک معنا پیدا کند. یعنی در این مدت شرکت سازنده روی نسخه آزمایشی کار نموده تا یک نسخه کامل از این بازی را در اختیار هواداران قرار دهد. در نتیجه در زمان عرضه رسمی این بازی، محتوای زیادی به آن اضافه خواهد شد و مسائل آن تا حد خوبی رفع خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سازنده در ادامه شرح داد که سال 2023 میلادی یک سال بزرگ برای این شرکت بوده است. به این شکل که تغییرات بسیاری در آن اتفاق افتاده و تیم سازنده تصمیم گرفتند که ساخت بازی استار سیتیزن را به مراحل آخر برسانند. در نتیجه در سال 2024 میلادی هواداران باید منتظر عرضه رسمی این بازی باشند.

شرکت Cloud Imperium در سال گذشته مسائل نسبتاً زیادی داشت. به این علت که یکی از شرکت های دیگر که نام آن اعلام نشده، از آن شکایت نموده و باعث شده که شرکت مجبور گردد تعدیل نیرو انجام دهد. از طرفی این شکایت باعث جابجایی برای Cloud Imperium هم شده که آسیب بیشتری به آن وارد نموده است. همین موضوع باعث شده تا شرکت سازنده تغییر زیادی در روند کاری خود ایجاد نموده و به سمت عرضه رسمی بازی استار سیتیزن حرکت کند.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Star Citizen بالاخره به خاتمه ساخت خود نزدیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Star Citizen بالاخره به خاتمه ساخت خود نزدیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید