باستان شناسان یک گرافیتی متعلق به عصر وایکینگها را در ایسلند کشف نموده اند

به گزارش وبلاگ حرف دل، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست آمده، باستان شناسان یک گرافیتی متعلق به عصر وایکینگها را در ایسلند کشف نموده اند.

باستان شناسان یک گرافیتی متعلق به عصر وایکینگها را در ایسلند کشف نموده اند

باستان شناسان در ایسلند قدیمی ترین نقاشی این کشور که یک گرافیتی وایکینگی را روی یک تکه سنگ است از دل خاک بیرون کشیدند. این گرافیتی در حقیقت نوعی قایق را به تصویر میکشد.

کاوشگران این گرافیتی را در بقایای یک خانه تاریخی واقع در شرق ایسلند کشف کردند. این طرح روی یک تکه سنگ سفالی 2.5 سانتیمتری حکاکی شده و قدمت آن به حوالی 800 میلادی باز می شود.

طراحی این قایق کامل نیست اما به نظر می رسد قایق رایج وایکینگ ها را به تصویر کشیده است. این حکاکی یک بادبان، خطهای عمودی، یک طناب و بخشی از بدنه کشتی را نشان می دهد.

کشف گرافیتی قایق های عصر وایکینگ در اسکاندیناوی غیر معمول نیست و این نوع گرافیتی ها اغلب روی تکه استخوان، سنگ و الوار خلق می شدند.

این تکه سنگ سفالی فقط یکی از چند اثر تاریخی است که در بقایای خانه تاریخی مذکور کشف شده است. تاریخ گذاری رادیوکربن نشان می دهد که وایکینگ ها در طول سه مرحله در این خانه زندگی و آن را بازسازی نموده اند؛ پیش از 800 میلادی، کمی بعد از 800 میلادی و در نهایت در نیمه دوم 800 میلادی. این تاریخ ها با زمان ورود وایکینگ ها به ایسلند مطابقت دارد.

منبع: همگردی

به "باستان شناسان یک گرافیتی متعلق به عصر وایکینگها را در ایسلند کشف نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان یک گرافیتی متعلق به عصر وایکینگها را در ایسلند کشف نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید