برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی در شیراز

به گزارش وبلاگ حرف دل، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی در شیراز صورت می گیرد.

برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی در شیراز

محمد ثابت اقلیدی اعلام نمود: در این دوره آثار و محصولات صنایع دستی استانهای فارس، اصفهان و یزد مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در مورد شرکت هنرمندان استان در این دوره گفت: 440 اثر از هنرمندان صنایع دستی 3 استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری براساس معیارها و شاخص های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و فراوری، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از بین آثار تعدادی انتخاب خواهد شد.

او توضیح داد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت های داری، حصیربافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و سازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.

ثابت اقلیدی با اشاره به فعالیت بیش از 20 هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان فارس گفت: دوره های داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می گردد و در دوره قبل 35 اثر از استان فارس مهر اصالت را دریافت کردند.

منبع: همگردی

به "برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی آثار صنایع دستی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید