هابل از پل بزرگ ستاره ای عکس گرفت

به گزارش وبلاگ حرف دل، کهکشان هایی که به مقدار ای به یکدیگر نزدیک می شوند که اختلال گرانشی شکل آنها را مختل می نماید، به نام کهکشان های متقابل مشهور هستند. این فعل و انفعال کهکشانی ممکن است چند میلیارد سال ادامه یابد زیرا کهکشان ها دور یکدیگر حلقه می زنند و چند گذرگاه نزدیک ایجاد می نمایند.

هابل از پل بزرگ ستاره ای عکس گرفت

به گزارش وبلاگ حرف دل ، تصویر تازه تلسکوپ هابل پل بزرگ ستاره ای را در کهکشانی از یک گروه نشان می دهد که به کهکشانی دیگر کشیده شده است.

بر اساس گزارش مهر، تصویر مذکور روی کهکشان Arp295a متمرکز است که جریانی ستاره ای به طول 250 هزار سال نوری از آن شروع شده و در انبوهی از گرد و غبار شیری رنگ احاطه شده است. بعلاوه این جریان ستاره ای در تصویر کاملی که هابل از کهکشان Arp295a ثبت نموده در قسمت بالا سمت چپ دیده می گردد. این کهکشان و بعلاوه Arp295b که در تصویر هابل دیده نمی گردد یک گروه کهکشانی ایجاد نموده اند که Arp295نام گرفته و در فاصله 270 میلیون سال نوری زمین و در جهت صورت فلکی دلو دیده می گردد.

هرچند این تصویر زیبا است، اما از سوی دیگر نشان دهنده چیزی است که خانه کیهانی ما به آن تبدیل می گردد، زیرا مشاهدات هابل از گروه کهکشان ها احتمالا حاکی از رویدادی است که در زمان برخورد کهکشان راه شیری و اندورمدا در 4 میلیارد سال دیگر به وقوع می پیوندد.

جریان ستاره ای که تلسکوپ هابل روی فاصله بین دو کهکشان Arp295 رصد نموده، زمانی ایجاد شده که دو کهکشان این گروه با ایجاد برهم کنش گرانشی دور یکدیگر حلقه زدند و گاز، غبار و ستارگان را بیرون کشیدند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "هابل از پل بزرگ ستاره ای عکس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هابل از پل بزرگ ستاره ای عکس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید