هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان

به گزارش وبلاگ حرف دل، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مخاطرات وضع هوا با ارائه گزارشی از شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان ها اظهار کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی به کوهنوردان توصیه می گردد از صعود خودداری نمایند.

هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان

وبلاگ حرف دل: صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان ها در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی امروز پنجشنبه (11 آبان) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات کرمان، بارش باران و برف، رعدوبرق و وزش باد شدید، بارش های پراکنده در البرز غربی و منطقه ها مرکزی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: شدت بارش ها در زاگرس مرکزی منجر به وقوع سیلاب در پایین دست می گردد. بارش برف و کولاک در قله های مرتفع و مه آلود شدن با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بعلاوه فعالیت های دره نوردی، کوه نوردی و طبیعت گردی در منطقه ها مذکور مخاطره آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: بارش ها با شدت کمتر و به صورت پراکنده در زاگرس ادامه دارد و شدت بارش ها در منطقه ها مرکزی و ارتفاعات کرمان، برخی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط ناپایدار جوی توصیه می گردد از صعود اجتناب گردد و در صورت ضرورت با توجه به حاکمیت شرایط زمستانه، به همراه داشتن تجهیزات مناسب گرمایشی و ردیابی توصیه می گردد.بعلاوه با توجه به پتانسیل وقوع رعد و برق، به افزایش ضخامت ابرها و تغییر شرایط باد توجه شده و از قرار گرفتن در فضای باز در زمان وقوع رعدوبرق و همراه داشتن اشیای فلزی اجتناب گردد.

وی درباره شرایط ارتفاعات تهران نیز اظهار کرد: طی روز پنجشنبه ارتفاعات تهران نیمه ابری و وزش باد، از غروب با افزایش ابر و افزایش سرعت باد و به تدریج بارش باران و برف و برای آدینه نیز نیمه ابری تا ابری و مه آلود، برخی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید