پنج هزار میلیارد ریال در واگذاری بناهای تاریخی کشور جذب شد

به گزارش وبلاگ حرف دل، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: پنج هزار و 130 میلیارد ریال سرمایه مستقیم و غیرمستقیم بخش خصوصی با واگذاری 29 بنای تاریخی به همت این صندوق جذب شد.

پنج هزار میلیارد ریال در واگذاری بناهای تاریخی کشور جذب شد

ایرنا: هادی میرزائی روز شنبه به رسانه ها در سمنان اضافه نمود: یکهزار و 130 میلیارد ریال از پنج هزار و 130 میلیارد ریال شامل جذب سرمایه مستقیم و چهار هزار میلیارد ریال شامل جذب سرمایه غیرمستقیم است.

وی گفت: این اندازه جذب اعتبار نشانگر پاسخ اعتماد به مردم است و واگذاری بناهای تاریخی مهم ترین تقاضای دولت و حاکمیت از مردم و اعتماد به مردم بود و مردم هم به خوبی پاسخ این اعتماد را دادند.

وی با اشاره به اعطای کاربری و بهره برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام کرد: کاروانسراها، بناها، خانه ها و تمامی ظرفیت های میراث تاریخی، بخشی از هنر و معماری ادوار مختلف است که می تواند گردشگران را با بخشی از فرهنگ و هویت و تاریخ کشور و سبک زندگی گذشتگان آشنا کند.

میرزائی با تاکید بر اینکه این بناها به اسم میراث تاریخی باید برای نسل های آینده به یادگار بماند، گفت: راه حل استفاده از این بناها، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و علاقمندان به میراث فرهنگی است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید نمود: علاقه مندان سرمایه گذاری در این حوزه باید چارچوب های حفاظت از آثار را رعایت نمایند و قرار نیست بناها به مکان هایی که فقط خدمات گردشگری ارائه می نمایند، تبدیل گردد.

وی ادامه داد: مهم ترین الزام و ضرورت حفاظت از بناهای تاریخی است و به همین علت در حوزه ارزیابی فنی در صورتی که سرمایه گذاران این ضوابط را رعایت نمایند تائید صلاحیت می شوند.

میرزائی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی، تخصص های لازم را کسب نمایند و از مشاوران و افراد متخصص این حوزه بهره بگیرند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، در سفر دو روزه به استان سمنان از بناهای واگذار شده به وسیله صندوق به بخش خصوصی از جمله خانه تدین و طاهریان سمنان، کاروانسرای دامغان، کاروانسرای میاندشت، خانه حاج حشمت اللشکر سرخه، و خانه تاریخی عطاردی شاهرود بازدید کرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "پنج هزار میلیارد ریال در واگذاری بناهای تاریخی کشور جذب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج هزار میلیارد ریال در واگذاری بناهای تاریخی کشور جذب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید