برای احیا بافت تاریخی شیراز ایده بدهید!

به گزارش وبلاگ حرف دل، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از علاقه مندان خواست تا ایده های گردشگری خود را در راستای باززنده سازی گردشگری در بافت تاریخی شیراز ارائه کنند.

برای احیا بافت تاریخی شیراز ایده بدهید!

سید مؤید محسن نژاد چهارشنبه 21 تیرماه به وبلاگ حرف دل گفت: استان فارس جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که باید با ارائه ایده های ناب، زمینه توسعه گردشگری را در این استان فراهم کرد.

او با تأکید بر لزوم تشویق مردم به حفاظت و نگهداری از آثار و خانه های تاریخی، ادامه داد: شیراز حدود 360 هکتار بافت تاریخی دارد که بیشتر بناهای آن قابل تبدیل به مکان های گردشگری فرهنگی، هنری و خدماتی است؛ میراث فرهنگی فارس هم آمادگی معرفی سرمایه گذاران برای اخذ تسهیلات و صدور مجوز برای آن ها را دارد.

محسن نژاد بابیان اینکه هر بنای تاریخی در بافت می تواند تبدیل به یک مکان گردشگری شود، اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور محله بالا کفت در بافت تاریخی شیراز به عنوان محله پایلوت صنایع دستی انتخاب و در آن 50 خانه به خانه صنایع دستی تبدیل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: هدف ما این است که از فرصت های سرمایه گذاری دریافت تاریخی شیراز به منظور رونق و توسعه گردشگری استفاده کنیم و با این اقدام بتوانیم معضلات بافت را به فرصت ها تبدیل کنیم.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

محسن نژاد گفت: بافت تاریخی شیراز توجه بیشتری را می طلبد، چراکه ماهیتی بین بخشی دارد، بخشی از آن ها مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برخی دیگر از آن ها مربوط سایر نهادها و ارگانهاست که برای رسیدن به این مطلوب به همکاری بین بخشی با سایر نهادها به طور شفاف نیاز داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اضافه کرد: این اداره کل با توجه به رسالتی که دارد آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی و دولتی برای زنده نگه داشتن و احیاء بافت تاریخی شیراز است.

منبع: توریسم آنلاین

به "برای احیا بافت تاریخی شیراز ایده بدهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای احیا بافت تاریخی شیراز ایده بدهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید