سردرد های خوشه ای در زنان شدیدتر است

به گزارش وبلاگ حرف دل، به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان از حدود 900 بیمار مبتلا به سردرد خوشه ای نظرسنجی به عمل آوردند؛ این نوع سردردها، سردرد های کوتاه مدت، اما بسیار دردناکی هستند که می توانند چندین روز یا حتی هفته های متوالی رخ دهند. در این نظرسنجی در خصوص علائم، داروها، محرک های سردرد و عادات سبک زندگی سوال شد.

سردرد های خوشه ای در زنان شدیدتر است

آندریا بلین، یکی از نویسندگان این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می گوید: سردرد خوشه ای هنوز اغلب در زنان به اشتباه تشخیص داده می گردد، شاید به این علت که از بعضی از جنبه ها می توانند شبیه میگرن باشند.

سردرد خوشه ای از 15 دقیقه تا سه ساعت طول می کشد. افراد مبتلا به سردرد های خوشه ای مزمن، حملات سردرد خوشه ای مکرر را برای یک سال یا بیشتر بدون وقفه یا با فواصل کوتاه بدون علائم که کمتر از سه ماه طول می کشد، تجربه می نمایند.

با نگاهی به نتایج نظرسنجی، محققان دریافتند که حدود 18 درصد از زنان مبتلا به سردرد خوشه ای مزمن در مقایسه با 9 درصد از مردان تشخیص داده شده اند.

زنان بعلاوه گزارش دادند که سردرد های شأن بیشتر طول می کشد. حدود 8 درصد از زنان گفتند که حملات سردرد آن ها به طور میانه 4 تا 7 ماه طول می کشد، در حالی که این اندازه در مردان 5 درصد است.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که زنان بیشتر از مردان- 74٪ در مقابل 63٪- گزارش می دهند که حملات آن ها در زمان های مختلف در طول روز رخ می دهد. زنان بعلاوه دو برابر بیشتر محتمل است یکی از اعضای خانواده با سابقه سردرد خوشه ای داشته باشند - 15٪ در مقایسه با 7٪.

بلین می گوید: در حالی که نسبت مردان به زنان مبتلا به سردرد خوشه ای در طول سال ها تغییر نموده است، اما هنوز هم عمدتاً به عنوان یک اختلال در مردان در نظر گرفته می گردد و تشخیص سردرد خوشه ای برای زنان با علائم خفیف تر از مردان دشوارتر است.

منبع: فرارو

به "سردرد های خوشه ای در زنان شدیدتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرد های خوشه ای در زنان شدیدتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید