فرزانگان فرهنگ روی آنتن رادیو فرهنگ

به گزارش وبلاگ حرف دل، حسینی باغسنگانی تهیه کننده برنامه فرزانگان فرهنگ از آغاز ویژه برنامه ای برای شرح مستند زندگی مهدی محقق در رادیو فرهنگ خبر داد.

فرزانگان فرهنگ روی آنتن رادیو فرهنگ

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ حرف دل، سید محمد باغسنگانی که در چندسال گذشته به طور ویژه پرتره ای از زندگی مفاخر ادبی و هنری و فرهنگی کشورمان را در قالب مستند رادیویی تهیه و تولید می کند این بار به سراغ زندگی استادمهدی محقق علامه، نسخه پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران رفته است.

تهیه کننده برنامه فرزانگان فرهنگ در خصوص هدف این برنامه گفت: در فرزانگان فرهنگ در پی معرفی مفاخر و گردآوری مستندات شفاهی از خانواده و دوستان و همراهان آن ها در قالب برنامه ای رادیویی هستیم.

باغسنگانی درباره مشاهیری که تا به امروز در این برنامه به زندگی و آثار آن ها پرداخته شده است نام کرد: در فرزانگان فرهنگ با حضور خانواده و دوستان و شاگردان بزرگانی، چون حسن کسایی، محمود فرشچیان، علامه طباطبایی، محمدرضا لطفی، پرویز ناتل خانلری، ایرج افشار و علامه قزوینی و... مخاطبین با زندگی این بزرگان آشنا شدند.

تهیه کننده برنامه ادامه داد: اکنون در این برنامه پرونده معرفی و بررسی زندگی استاد مهدی محقق گشوده شده است و امروز سه شنبه 23 شهریور میزبان محمدرضا راشد محصل از شاگردان ایشان هستیم تا از خاطرات خود از استاد محقق بگویند.

وی اضافه کرد: البته دکتر راشد محصل هم از خانواده ای اهل علم و دیانت هستند و پدر و پدربزرگشان از علمای دین و مورد وثوق و احترام مردم بودند.

این تهیه کننده در انتها از همراهی بهروز رضوی در این برنامه قدردانی کرد و گفت: صدای گیرا و دلنشین استاد بهروز رضوی در روایت تاریخ شفاهی و شرح زندگی این بزرگان جذابیت بیشتری به برنامه داده است که باید قدردان این حضور بی ادعا بود

مجموعه برنامه فرزانگان فرهنگ در آیین گرامیداشت مهدی محقق ساعت 16 روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

سید محمدحسینی باغسنگانی، شاعر و پژوهشگر و تهیه کننده و مولف برنامه صدسال فرهنگ از سال 1378 تا اکنون است و برنامه صد سال فرهنگ که در تقویم موسیقی ایران ثبت و ضبط شده است یکی از مهمترین برنامه های رادیویی در حوزه تاریخ شفاهی ایران و شناخت مفاخر و چراغداران فکر و فرهنگ ایران است، این برنامه تا به امروز پنج نام را با خود داشته و از سه شبکه رادیویی پخش شده است. صدسال فرهنگ در رادیو فرهنگ به مدت 10 سال روی آنتن رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرزانگان فرهنگ روی آنتن رادیو فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزانگان فرهنگ روی آنتن رادیو فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید