مایکروسافت روی هر ایکس باکس نسل تازه 100 تا 200 دلار ضرر می دهد

به گزارش وبلاگ حرف دل، دنیای کنسول های بازی بسیار پیچیده و گسترده است. شرکت های سازنده نیز به طور دائم در پی سود بوده و برای رسیدن به هدف خود هر کاری می نمایند. نکته اصلی اینجاست که شرکت های سونی و مایکروسافت به طور میانه روی کنسول های بازی خود کمی ضرر می نمایند. حال فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود اعلام نموده که به طور میانه این شرکت بین 100 تا 200 دلار روی فروش هر کنسول نسل نهمی ضرر می نماید.

مایکروسافت روی هر ایکس باکس نسل تازه 100 تا 200 دلار ضرر می دهد

مایکروسافت این ضرر را به وسیله فروش اشتراک ها و سرویس های سودمند دیگر جبران می نماید. با این حال این اندازه ضرر قابل توجه است. به دلیل اینکه قیمت کنسول سری ایکس 500 دلار و سری اس 300 دلار است. این قیمت ها نسبت به قدرت دستگاه ها بسیار مناسب بوده و از طرفی بسیار پایین است. نکته اینجاست که بسیاری از کاربران تنها به خرید کنسول رضایت نمی دهند. بلکه این افراد کنترلر، هدست، بازی و اشتراک های مختلف برای دستگاه خود خریداری می نمایند.

اسپنسر اعلام نموده که مایکروسافت نمی تواند این قیمت ها را برای مدت زیادی نگه دارد. به همین خاطر امکان دارد در آینده قیمت کنسول های این شرکت افزایش داشته باشند. چندی پیش بود که سونی به طور رسمی خاطرنشان کرد که قیمت کنسول پلی استیشن 5 در بازارهای مختلف جهان افزایش خواهد داشت. اسپنسر در این مورد گفت:

در حال حاضر مایکروسافت برنامه ای برای افزایش قیمت های کنسول های خود ندارد. حداقل تا سال آینده میلادی این اتفاق نخواهد افتاد. البته بعد از این بازه زمانی تعیین نیست که چه اتفاقی برای کنسول ها و لوازم جانبی مایکروسافت خواهد افتاد.

بحث اصلی اینجاست که این ماجرای ضرر شرکت های سازنده کنسول چیز جدیدی نیست. به همین خاطر است که این شرکت ها روی هر بازی سود نموده و اشتراک های مختلف را به فروش می رسانند. در اصل سونی و مایکروسافت از این طریق ضرر خود را جبران می نمایند. همینطور اینکه قیمت پایین کنسول ها هم به همین خاطر است.

ضرر 100 تا 200 دلاری اندازه کمی نیست. با توجه به قیمت بالای پردازنده استفاده شده در این دستگاه ها منطقی است که قیمت آن ها کمی بالاتر برود. با این حال اینطور که به نظر می رسد مایکروسافت بیش از حد انتظارش روی کنسول ها ضرر نموده و در پی جبران است. سرویس گیم پس نیز برای این شرکت بسیار هزینه بر بوده و به همین خاطر است که در پی ارتقاء قیمت کنسول های نسل نهمی خود است.

البته امکان دارد که در آینده در کنار این افزایش قیمت ما شاهد ارتقاء این دستگاه ها هم باشیم. حال باید صبر کرد و دید که مایکروسافت در آینده چگونه عمل خواهد نمود.

منبع: IGN.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت روی هر ایکس باکس نسل تازه 100 تا 200 دلار ضرر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت روی هر ایکس باکس نسل تازه 100 تا 200 دلار ضرر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید