مراکز خرید تبریز ، از لاله پارک تا بازار تاریخی شهر اولین ها

به گزارش وبلاگ حرف دل، به همین علت در کنار همه دیدنی های تاریخی ارزشمند و خوش نقش و نگار این شهر ضروری است پیش از سفرمان مراکز خرید تبریز را بشناسیم و با ویژگی های هرکدام آشنا شویم. ما در خبرنگاران برترین مراکز خرید را به شما معرفی می کنیم.

مراکز خرید تبریز ، از لاله پارک تا بازار تاریخی شهر اولین ها

لاله پارک ، مرکز خریدی به وسعت یک شهر

لاله پارک در سال 1391 افتتاح شد و با توجه به ویژگی های خاص خود یکی از مهم ترین طرح های عمرانی-تجاری محسوب می گردد و اهمیت بالایی در میان مراکز خرید تبریز دارد. مجتمع لاله در شش طبقه بنا شده است و کالاهای مختلفی در آن به فروش می رسد که انواع برندها را در بر می گیرد شما می توانید در این مرکز خرید وسیع به پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهر، لباس و لوازم ورزشی، لوازم خانگی و صوتی -تصویری، رستوران، کافی شاپ، بانک و … دسترسی داشته باشید. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به وجود رستوران ها و کافه های مختلف با منو های متنوع اشاره نمود.

بعلاوه لاله پارک دارای هایپرمارکت به مساحت 5300 متر مربع، پارک شادی بچه ها به مساحت 1400 متر مربع و70 سرویس بهداشتی مختص بانوان، آقایان و افراد معلول است. این مجتمع تجاری مجهز به پارکینگ روباز و سرپوشیده با گنجایش 2000 خودرو به صورت رایگان و سرویس بهداشتی مخصوص نوزادان همراه با فضای شیردهی، 4 عدد رمپ برقی و اتاق یاری های اولیه مجزا در هر طبقه است.

مرکز تجاری جواهر ، اولین پل بازار ایران

مرکز تجاری جواهر را می توان یکی از خاص ترین مراکز خرید تبریز دانست که در سال 1390 افتتاح شد. این مجتمع تجاری در دسته معماری های خاص شهر تبریز قرار می گیرد چرا که کل بنا به صور پلی میان دو بلوار 29 بهمن و استاد شهریار ساخته شده و کل مجموعه را چشمگیر نموده است. این مرکز خرید دارای 60 مغازه، رستوران، کافه، شهربازی، کافی شاپ، هایپرمارکت و شهربازی است.

امکانات مجتمع جواهر:

1-غذا خوری و رستوران به مساحت 870 مترمربع در طبقه اول ضلع شمالی

2- فرهنگسرا در طبقه فوقانی بخش میانی به مساحت 1100 متر مربع

3- فست فود و محل بازی بچه ها در 500 متر مربع در طبقه هم کف

4- کافی شاپ در قسمت راهرو شمالی مرکز خرید به مساحت 100 متر مربع

5- دستگاه پله برقی و سه دستگاه آسانسو

مجتمع تجاری پردیس ، نامی آشنا در میان مراکز خرید تبریز

اگر در میان مراکز خرید تبریز دنبال مکانی هستید که به روزترین پوشاک را پیدا کنید مجتمع پردیس برترین انتخاب شما است. این مرکز خرید 3 طبقه که 165 واحد تجاری دارد بیشتر فعالیت آن در زمینه پوشاک است. این مرکز خرید در سال 1389 افتتاح شده است.

برج بلور ، یکی از زیباترین ها

این برج 25 طبقه که مجموعه ای تجاری، ادارای، خدماتی است یکی از مدرن ترین مراکز خرید تبریز محسوب می گردد. سه طبقه از برج بلور مختص مراکز خرید و یک طبقه از آن ویژه فودکورت است. یکی از ویژگی های خاص این برج رستوران گردان آن است که در طبقه 25 واقع شده است. در برج بلور شما می توانید به روزترین اجناس را پیدا کنید البته ناگفته نماند که قیمت ها در این مرکز خرید کمی بالاتر از سایر مراکز خرید است.

پیاده راه تجاری تربیت ، یک هواخوری تجاری

این پیاده راه بخشی از جاده ابریشم است که در حال حاضر سطح آن سنگفرش شده و سراسر راستا را فروشگاه های مختلف پوشاک، کیف، کفش و.. در برگرفته اند. این راستا تاریخی می تواند یکی از برترین تجربه های گشت و گذار در مراکز خرید تبریز را برای شما بسازد.

مرکز خرید ستاره باران ، یکی از لوکس ترین ها

مرکز خرید ستاره باران در بخش غربی شهر تبریز بنا شده است و آن را می توان در لیست لوکس ترین مراکز خرید تبریز قرار داد. این مجتمع چند کاربرد تجای، اداری، سرگرمیی و خداماتی دارد. شما می توانید مد روز ترین محصولات برندهای مختلف را در این مرکز خرید پیدا کنید. حتی اگر قصد خرید هم ندارید به این مرکز خرید سر بزنید و از معماری مدرن آن لذت ببرید.

شهربازی ستاره باران با استانداردهای روز جهانی در فضایی بالغ بر 900 متر در طبقه کودک احداث شده است. فودکورت ستاره باران با داشتن رستوران های ترک و ایرانی و ملل درحال خدمت رسانی به شهروندان و مسافران است. بعلاوه پردیس سینمایی ستاره باران با 6 سالن مجزا در حال افتتاح است تا این مجموعه زیبا را تکمیل کند.

برج شهر ، معماری عجیب و غریب

این برج تجاری 100 واحد فعال را در بر می گیرد که این واحدها شامل فروشگاه، کافه و رستوران می شوند. برج شهر یکی از مراکز خرید تبریز است که از معماری خاصی بهره برده است ، این مجتمع به صورت مارپیچ بنا شده و طبقات آن به صورت دایره ای شکل با راستای شیبدار به یکدیگر متصل می شوند.

مجتمع تجاری سرگرمیی رویال ، لذت سرگرمی و خرید

اگر در پی جایی برای سرگرمی و خرید هستید مرکز خرید رویال می تواند در میان مراکز خرید تبریز گزینه خیلی خوبی باشد. این مجتمع مدرن پنج طبقه دارد که در آن چیزی حدود 100 واحد تجاری مشغول فعالیت هستند. در مجتمع رویال یک شهربازی سرپوشیده و سالن بولینگ وسیعی هم در نظر گرفته شده که می توانید در آن ها اوقات خوشی را سپری کنید.

مرکز خرید اطلس تبریز ، یک مجموعه کامل

این مرکز خرید نیز یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تبریز محسوب می گردد که در خود 18طبقه دارد که نه طبقه آن مخصوص واحدهای تجاری است و طبقه دیگر واحد های فعال تجاری هستند. در این میان چهار طبقه دیگر به پارکینگ اختصاص دارد. این مرکز مجموعه ای از 160 فروشگاه، رستوران، فودکورت، هایپرمارکت، کافی شاپ، شهربازی سرپوشیده و سالن مراسم است.

مرکز خرید میلاد نور ولیعصر تبریز

می توان در میان مراکز خرید تبریز میلاد نور ولیعصر را یک مرکز جمع و جور دانست که بسیاری از نیازهای شما را رفع می نماید. این مرکز خرید در طبقه پایین فلکه ولیعصر شهر تبریز ایجاد شده است که یک طبقه تجاری با 78 واحد و دو طبقه پارکینگ با ظرفیت 350ماشین دارد. در این مرکز خرید می توانید به محصولاتی از قبیل : پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری دسترسی داشته باشید.

مرکز خرید رشدیه ، مجموعه ای از دیدنی ها

این مرکز خرید در یکی از برترین نقاط شهر تبریز واقع شده است. اولین چیزی که توجه شما را در ابتدای ورود به این مجموعه جلب می نماید ورودی ساختمان است که به صورت هرمی شیشه ای ساخته شده است. در همسایگی این بنا بازار مظفریه مرکز فرش و مسجد تاریخی رشدیه واقع شده است که می توانید بخشی از زمان خود را به آن ها اختصاص دهید. مرکز خرید رشدیه از دو بخش تجاری و خدماتی تشکیل شده است در 250بخش تجاری این مرکز خرید کالاهایی همانند:انواع پوشاک بانوان

پوشاک مجلسی زنانه

زیورآلات و بدلیجات

محصولات آرایشی و بهداشتی

انواع شال و روسری مجلسی عرضه می گردد­­­.

بخش خدماتی مجتمع رشدیه نیز شامل سالن های شهربازی، کافی شاپ، رستوران، فست فود و … است.

بازار تاریخی تبریز و بازار مظفریه خوش نقش و نگار

بازار تاریخی تبریز مرکز شگفتی های معماری در میان مراکز خرید تبریز است و زیبایی های چشمگیر بسیاری دارد. در میان تیمچه های متنوع این بازار بزرگ سرپوشیده، تیمچه مظفریه یکی از زیباترین ها است. این تیمچه بازار فرش تبریز است و در آن زیباترین و ظریف ترین نوع هنر فرش بافی را می بینید. این فرش ها قیمت های بالایی دارند اما در برابر هنری که در آفرینش این آثار به کار رفته است ناچیز به نظر می رسد. مجموعه این بازار در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "مراکز خرید تبریز ، از لاله پارک تا بازار تاریخی شهر اولین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید تبریز ، از لاله پارک تا بازار تاریخی شهر اولین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید