ناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت کشتی فرماندهی آمریکایی را زیر نظر گرفت

به گزارش وبلاگ حرف دل، کشتی فرماندهی Mount Whitney ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا امروز (پنج شنبه) از تنگه بسفر عبور نموده و وارد آب های دریای سیاه شد و وزارت دفاع روسیه نیز از شروع کنترل دقیق فعالیت های این کشتی آمریکایی اطلاع داد.

ناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت کشتی فرماندهی آمریکایی را زیر نظر گرفت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حرف دل به نقل از خبرگزاری نووستی، کشتی پرچمدار و فرماندهی Mount Whitney متعلق به ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده امروز (پنج شنبه) وارد آب های دریای سیاه شد.

طبق اطلاعات پرتال اطلاعات ترافیک دریایی (Marine Traffic)، این کشتی صبح امروز پس از حرکت از بندر استانبول (ترکیه) از تنگه بسفر عبور نموده و راه خود به سمت سواحل شمالی دریای سیاه را ادامه داده است.

در همین رابطه، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه که بخشی از وزارت دفاع این کشور است، نیز امروز بیان کرد که نیروها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه روسیه از هم اکنون کنترل تمامی اقدامات کشتی فرماندهی Mount Whitney نیروی دریایی آمریکا در آب های ساحلی دریای سیاه را شروع نموده است.

شنبه گذشته معین شده بود که فرماندهی ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا کشتی پرچمدار و فرماندهی Mount Whitney این ناوگان را به منظور حمایت از عملیات مشترک نظامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منطقه دریای سیاه و دریای مدیترانه اعزام نموده است.

علاوه بر این، چند روز قبل ناوشکن پورتر USS Porter ناوگان ششم دریایی آمریکا نیز وارد آب های دریای سیاه شد. این کشتی میخواهد در عملیات مشترک دریایی با متحدان واشنگتن در ناتو در این منطقه شرکت کند.

در همان روز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست مسائل دفاعی در بندر سوچی یادآور شد که این کشتی نظامی آمریکایی حتی با چشم غیرمسلح نیز قابل رویت است. وی تأکید کرد که روسیه به هر تلاشی در جهت برهم زدن توازن راهبردی در آب های دریای سیاه واکنش مناسب نشان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت کشتی فرماندهی آمریکایی را زیر نظر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت کشتی فرماندهی آمریکایی را زیر نظر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید