نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می گردد

به گزارش وبلاگ حرف دل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: طبق تفاهم نامه ویدئو کنفرانسی با طرف مقابل در کشور قزاقستان مقرر شد تا نمایشگاه دائمی محصولات این استان در آلماتی دایر گردد.

نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می گردد

سعید پورآبادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه 2 هکتار زمین به صورت رایگان از طرف کشور قزاقستان در اختیار رئیس اتاق بجنورد قرار می گیرد تا نمایشگاهی از محصولات استان در این محل دایر گردد.

وی توضیح داد: همین متراژ از زمین نیز در بجنورد در اختیار کشور قزاقستان قرار می گیرد و طرف مقابل نیز نمایشگاهی با همین موضوع دایر می نماید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد اضافه کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات و محصولات استان در قزاقستان به عنوان یکی از مهم ترین راه حلهای توسعه مبادلات تجاری به ویژه صادرات استان به این کشور به زودی محقق می گردد.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی، باغی و کشاورزی، فرآورده های معدنی، گردشگری و صنایع دستی از مهم ترین پتانسیل هایی است که قابل عرضه در قزاقستان است و این نمایشگاه می تواند دروازه ورود اقتصاد خراسان شمالی به آسیای مرکزی باشد.

پورآبادی در ادامه عنوان نمود: به زودی هیاتی تجاری متشکل از شرکت های توانمند در حوزه صادرات، تجار و بازرگانان و واحدهای تولیدی خراسان شمالی به کشور قزاقستان سفر می نماید و راه حل تمامی این ظرفیت ها با این کشور مهم و تأثیرگذار رایزنی خواهد شد.

وی گفت: ملاقات با تجار، بازرگانان و مسئولان اتاق بازرگانی قزاقستان، ملاقات با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلماتی، بازدید از حوزه های تخصصی بخش کشاورزی، صنعت ساختمان و لجستیک قزاقستان از جمله این برنامه ها است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه دائمی محصولات خراسان شمالی در قزاقستان دایر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید