چگونه پرینتر سیمی و بی سیم را به ویندوز 11 اضافه کنیم؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11 کار خیلی سختی نیست. در بسیاری از موارد این سیستم عامل به اتوماتیک پرینترهای شما (چه سیمی و چه بی سیم) را شناسایی می نماید. اما اگر چنین نشد، روش های دیگری نیز برای اتصال پرینتر به سیستم شما به صورت دستی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم شیوه های مختلف اتصال پرینتر سیمی و بی سیم به ویندوز 11 را به شما آموزش دهیم. بعلاوه در ادامه به یک سری راه چاره های احتمالی در صورت روبرو شدن با مشکل در فرآیند افزودن چاپگر نیز خواهیم پرداخت. با خبرنگاران مگ همراه شوید.

چگونه پرینتر سیمی و بی سیم را به ویندوز 11 اضافه کنیم؟

1. نحوه اضافه کردن پرینتر سیمی به ویندوز 11

اتصال پرینتر سیمی به ویندوز 11 (یا هر سیستم عامل دیگری) بسیار ساده است. به طور معمول، ویندوز به محض اتصال، چاپگر را به طور اتوماتیک شناسایی می نماید؛ البته به شرط اینکه از کابل مناسب بهره ببرید و پورت های سیستم شما نیز سالم باشند. شما می توانید به وسیله انجام دادن مراحل زیر، مطمئن شوید که پرینتر شما با موفقیت به ویندوز 11 اضافه شده است.

  • دکمه های Win + I را فشار دهید تا تنظیمات ویندوز باز گردد.
  • گزینه Bluetooth and devices را از قسمت سمت چپ انتخاب کنید و روی Printers & Scanners در سمت راست پنجره کلیک کنید.
  • در پنجره نمایش داده شده باید نام چاپگر خود را مشاهده کنید. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، روی دکمه Add device برای اضافه کردن پرینتر سیمی به ویندوز 11 کلیک کنید.
  • پس از آن، ویندوز شروع به اسکن کردن سیستم شما برای پیدا کردن پرینتر متصل شده خواهد نمود. کافی است که بعد از اتمام اسکن، نام چاپگر خود را از فهرست گزینه های نشان داده شده انتخاب کنید.
  • در صورتی که سیستم نتواند چاپگر را پیدا کند و پیامی مبنی بر The printer that I want isnt listed دریافت کردید، روی گزینه Add manually یا افزودن دستی کلیک کنید.
  • در پنجره نمایش داده شده، روی گزینه Add a local printer or network printer with manual settings کلیک کنید.
  • گزینه Use an existing port را از پنل سمت چپ انتخاب کنید و درگاهی که چاپگر را به آن متصل نموده اید، انتخاب کنید.
  • اکنون به وب سایت سازنده چاپگر خود بروید و درایور مخصوص پرینتر خود را از آنجا دانلود کنید. اگر سی دی برای نصب درایور چاپگر دارید، آن را وارد سیستم خود کنید تا درایور روی سیستم شما نصب گردد.
  • در صورت استفاده از سی دی، در پنجره باز شده گزینه Have Disk را انتخاب کنید. اگر نه، گزینه Windows Update را بزنید.
  • آن دسته از کاربرانی که از سی دی برای نصب درایور پرینتر بهره می برند، باید محتوای آن را باز نموده و از آنجا نسبت به نصب درایور اقدام نمایند.
  • اگر گزینه Windows Update را انتخاب کردید، سازنده و مدل درایور خود را انتخاب کنید. سپس یک نام برای درایور خود وارد نموده و Next را بزنید. پس از نصب درایور، آنالیز کنید که آیا چاپگر با موفقیت به ویندوز 11 اضافه شده یا نه.

2. نحوه اضافه کردن پرینتر بی سیم به ویندوز 11

پرینترهای بی سیم که استفاده از آن ها امروزه در بین کاربران بسیار متداول شده، دردسرهای مدل های سیمی را ندارند؛ چراکه می توانند مستقیماً به وسیله اتصال Wi-Fi بدون احتیاج به تنظیم سیم یا کابل به سیستم شما وصل شوند. برای شروع کار با چاپگر بی سیم، باید مطمئن شوید که رایانه و چاپگر شما می توانند از نسخه های سازگار شبکه های بی سیم پشتیبانی نمایند.

هنگامی که پرینتر خود را به اتصال بلوتوث یا Wi-Fi وصل کردید، ویندوز باید به طور اتوماتیک آن را شناسایی کند. اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید، مطمئن شوید که هر دو دستگاه به یک شبکه متصل هستند. سپس مراحل زیر را برای اضافه کردن آن به ویندوز 11 دنبال کنید:

  • تنظیمات ویندوز را اجرا کنید و با روش هایی که در بالا شرح دادیم به بخش Printers & Scanners بروید.
  • روی گزینه Add device کلیک کنید.
  • بعد از اتمام اسکن شدن سیستم، اگر نام چاپگرتان را در فهرست نشان داده شده مشاهده می کنید، روی آن کلیک نموده تا به سیستم شما اضافه گردد. برای اتصال به چاپگر ممکن است لازم باشد رمز عبور آن را وارد کنید.
  • در صورتی که نام پرینتر شما در فهرست نشان داده شده وجود نداشت، گزینه Add manually را بزنید.
  • در پنجره باز شده، فهرستی از گزینه های متصل شده به شما نمایش داده می گردد. روی موردی که با شرایط شما مناسب تر است کلیک کنید و گزینه Next را بزنید.
  • اکنون باید بتوانید محل چاپگر خود را پیدا کنید. برای افزودن روی آن کلیک کنید.

اگر با مسئله ای در اضافه کردن پرینترهای بی سیم روبرو شدید، دفترچه راهنمای آن را به دقت بخوانید. در غیر این صورت، یک سری روش ها برای حل مسائل متداول در ادامه مقاله آورده شده که می توانید آن ها را دنبال کنید.

روش های حل مشکل اضافه نشدن چاپگر به ویندوز 11

گاهی اوقات ممکن است که گزینه Add device در پنجره Printers & scanner به درستی کار نکند و همین باعث می گردد که کاربران نتوانند چاپگر را به ویندوز 11 اضافه نمایند. اگر در موقعیت مشابهی قرار گرفتید، بد نیست روش های زیر را امتحان کنید:

1. Printer Troubleshooter را اجرا کنید

مایکروسافت ویندوز را به مجموعه ای از برنامه های کوچک مجهز نموده که به طور خاص برای عیب یابی مسائلی که کاربران به طور معمول با آن روبرو می شوند طراحی شده اند. در تنظیمات ویندوز 10 و 11 تعداد انگشت شماری از این دسته برنامه ها پیدا خواهید کرد که قادرند مسائل احتمالی سیستم را شناسایی نمایند و برای رفع آن ها روش هایی را پیشنهاد دهند.

جالب اینجاست که ویندوز این روش ها را بدون مداخله کاربران و به صورت اتوماتیک انجام می دهد تا مشکل شما رفع گردد. بنابراین، اگر نمی توانید چاپگر خود را به ویندوز 11 اضافه کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که عیب یاب چاپگر یا Printer Troubleshooter را اجرا کنید. این ابزار، سیستم شما را برای مسائل مربوط به چاپگر اسکن می نماید و راهکاری برای آن ارائه می دهد. برای اجرای Printer Troubleshooter مراحل زیر را دنبال کنید:

  • Win + I را فشار دهید تا تنظیمات ویندوز باز گردد.
  • به بخش System > Troubleshoot بروید و گزینه Other troubleshooters را انتخاب کنید.
  • در پنجره نشان داده شده گزینه Printer را پیدا نموده و روی دکمه Run مربوط به آن کلیک کنید تا عیب یاب اجرا گردد.
  • با زدن گزینه Run، سیستم اسکن را شروع خواهد نمود. اگر این سیستم عیب یاب مشکل پرینتر شما را شناسایی کند، راهکار آن را نیز در اختیار شما قرار می دهد. در این صورت روی گزینه Apply this fix کلیک کنید. بعد از اینکه سیستم عیب یاب کار خود را انجام داد، دوباره مراحل ذکر شده در بالا را انجام دهید و آنالیز کنید که آیا می توانید چاپگر خود را به ویندوز 11 اضافه کنید یا نه.

4 پرینتر همراه محبوب در وبلاگ حرف دل (مرداد 1401)

2. ویندوز خود را به روزرسانی کنید

بعضی از مسائل سخت افزاری و نرم افزاری ویندوز 11 پس از نصب به روزرسانی KB5006746 رفع خواهند شد. این به روزرسانی قرار بود بعضی از باگ های ویندوز 11 را از بین ببرد. بنابراین، شما می توانید با نصب جدیدترین به روزرسانی ویندوز 11 در سیستم خود، این مشکل را رفع کنید. برای نصب به روزرسانی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تنظیمات ویندوز را اجرا کنید و به بخش Windows Update بروید.
  • روی دکمه Check for updates در پنجره سمت کلیک کنید و منتظر بمانید تا اسکن کامل گردد.
  • اگر به روزرسانی برای ویندوز 11 شناسایی شد، جهت دانلود و نصب آن اقدام نمایید. آنالیز کنید که آیا نصب این به روزرسانی مشکل شما را رفع می نماید یا خیر. علاوه بر این، مطمئن شوید که درایورهای مربوطه به روز هستند. برای این کار، می توانید ویندوز را برای به روزرسانی درایورهای موجود آنالیز نموده و سپس آن ها را نصب کنید.

اگر قصد خرید پرینتر را دارید، در ادامه چند پرینتر پرفروش و محبوب فروشگاه آنلاین وبلاگ حرف دل را به شما معرفی خواهیم کرد.

محبوب ترین پرینترهای وبلاگ حرف دل

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w، یکی از پرفروش ترین چاپگرهای موجود در فروشگاه آنلاین وبلاگ حرف دلست که با ویژگی هایی که دارد، محبوبیت بسیار خوبی در بین کاربران پیدا نموده است. این پرینتر از فناوری چاپ لیزری بهره می برد و می تواند به صورت تک رنگ به انجام وظیفه بپردازد. این محصول شرکت اچ پی سرعت چاپ بسیار خوبی نیز دارد و قادر است در یک دقیقه، حدود 20 برگه را برای شما چاپ کند.

چاپگر Laser 107w با سیستم عامل ها ویندوز 7 به بعد سازگاری دارد و کاربران بدون هیچ مسئله ای می توانند از آن استفاده نمایند. یکی از بارزترین قابلیت های این پرینتر اتصال به شبکه Wi-Fi به شمار می رود که امکان بهره گیری از آن به صورت بی سیم را نیز فراهم نموده است. از دیگر ویژگی های پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w می توان به حافظه 64 مگابایتی، سینی ورودی 60 تا 163 گرم بر متر مربع، رزولوشن چاپ 1200x1200 dpi و وزن 4 کیلوگرمی آن اشاره نمود. شما می توانید به صورت مستقیم این پرینتر را از فروشگاه وبلاگ حرف دل بخرید.

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

پرینتر کانن مدل PIXMA MG2540s، یک محصول با قابلیت های بسیار زیاد است که می تواند علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود یعنی پرینت گرفتن به صورت رنگی، فایل های مورد نظر شما را اسکن و کپی نیز کند. وزن این چاپگر حدود 3.5 کیلوگرم است و ابعاد آن نیز به 145 × 306 × 426 میلی متر می رسد؛ در نتیجه اگر فضای کار کوچکی دارید این محصول جمع وجور می تواند یکی از برترین گزینه های ممکن برای شما باشد.

این پرینتر که از تکنولوژی جوهرافشان رنگی بهره می برد، قادر است با کیفیت بسیار بالایی عکس های شما را چاپ کند، اما سرعت چاپ آن کمی پایین است و اگر تعداد فایل ها زیاد باشد، باید وقت قابل توجهی را برای انجام این کار صرف کنید. اسکنر این دستگاه نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند با رزولوشن dpi 1200 × 600 طی حدود 14 ثانیه یک فایل A4 را اسکن کند. در نهایت باید به ظرفیت 180 برگی کارتریج های این محصول اشاره نمود. شما می توانید به صورت مستقیم این پرینتر را از فروشگاه وبلاگ حرف دل بخرید.

پرینتر چند کاره لیزری اچ پی مدل LaserJet MFP M141a

از دیگر پرینترهای پرفروش شرکت اچ پی می توان مدل LaserJet MFP M141a را نام برد. این محصول سه کار پرینت، اسکن و کپی را با سرعت بالا برای شما انجام می دهد و با خرید آن دیگر احتیاجی به خرید سایر دستگاه های اضافی نخواهید داشت. مدل LaserJet MFP M141a قادر به چاپ تک رنگ روی برگه A4 است و 21 تا 30 برگ در دقیقه را به شما ارائه می دهد.

وزن این چاپگر سه کاره حدود 5.3 کیلوگرم است و ابعاد آن نیز به 378x198x22 میلی متر می رسد. در سینی ورودی و خروجی این محصول امکان قرار دادن به ترتیب حداکثر 150 و 100 برگ کاغذ وجود دارد. این شرکت روی بدنه این محصول یک پنل LED با سه دکمه تعبیه نموده که کاربران می توانند عملکرد این پرینتر را به وسیله آن ها کنترل نمایند. روی بخش پشتی این چاپگر نیز 2 پورت USB به چشم می خورد.

از جمله قابلیت های بسیار خوب این پرینتر می توان به وضوح 600×600 dpi کپی و اسکن، ظرفیت چاپ ماهانه 8000 برگ، ارسال مستقیم فایل های اسکن شده از دستگاه به ایمیل، حافظه 64 مگابایتی و پشتیبانی از استاندارد مصرف انرژی (Energy STAR) اشاره نمود. علی رغم قابلیت های بسیار خوب این محصول، امکان چاپ دورو و اتوماتیک (Auto Duplex) در این پرینتر در دسترس نیست. شما می توانید به صورت مستقیم این پرینتر را از فروشگاه وبلاگ حرف دل بخرید.

پرینتر چند کاره لیزری کانن مدل imageclass MF3010

چاپگر مدل imageclass MF3010 شرکت کانن، کلیه کارهای اسکن، چاپ و کپی شما را با سرعت بسیار بالا و کیفیت چاپ عالی به راحتی انجام می دهد. این محصول که از فناوری چاپ لیزری بهره می برد قادر است در یک دقیقه حدود 18 صفحه پرینت با رزولوشن 9600x9600dpi به شما ارائه دهد. وزن این پرینتر حدود 8 کیلوگرم است و ابعاد جمع وجوری دارد؛ بنابراین می توانید در فضای کار کوچک نیز از آن بهره ببرید.

روی بدنه پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل imageclass MF3010 یک پنل LCD تعبیه شده که اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می دهد. این پرینتر از حافظه 64 مگابایتی بهره می برد و ظرفیت چاپ ماهانه 8000 برگ را دارد. سینی ورودی این محصول نیز حداکثر 150 برگ کاغذ را می پذیرد. بعلاوه پورت MicroUSB، امکان اتصال گوشی به این دستگاه را فراهم نموده است. شما می توانید به صورت مستقیم این پرینتر را از فروشگاه وبلاگ حرف دل بخرید.

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805، یک چاپگر بی سیم است که به طور اختصاصی برای چاپ عکس پیشرفته و شما قادرید با استفاده از آن در عرض تنها 12 ثانیه یک عکس 15×10 را با رزولوشن 1440× 5760 پیکسل چاپ کنید. وزن این محصول حدود 6 کیلوگرم است و عرض آن نیز از 50 سانتی متر فراتر می رود؛ بنابراین چاپگر بزرگی محسوب می گردد و باید فضای لازم جهت قرار دادن آن را نیز مد نظر خود قرار دهید.

شما می توانید علاوه بر عکس، تصاویر مد نظر خود را روی CD یا DVD نیز چاپ کنید. یکی از بارزترین قابلیت های این محصول شرکت اپسون، پشتیبانی از اتصال بی سیم است که به شما این امکان را می دهد تا گوشی، تبلت یا کامپیوتر خود را به وسیله شبکه Wi-Fi به پرینتر متصل نموده و به چاپ تصاویر دلخواه خود بپردازید.

در سینی ورودی و خروجی این محصول امکان قرار دادن به ترتیب حداکثر 100 و 50 برگ کاغذ مخصوص عکس وجود دارد. از دیگر مشخصات قابل توجه پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805 می توان به سیستم تانکر جوهر شش رنگی و سرعت چاپ رنگی 5 برگ در دقیقه اشاره نمود. شما می توانید به صورت مستقیم این پرینتر را از فروشگاه وبلاگ حرف دل بخرید.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M428fdw

از دیگر محصولات بسیار باکیفیت شرکت اچ پی می توان به پرینتر مدل LaserJet Pro MFP M428fdw آن اشاره نمود. این چاپگر از فناوری چاپ لیزری بهره می برد و می توان 4 کار کپی، اسکن، پرینت و فکس را با استفاده از آن به راحتی انجام داد. سایز چاپ این محصول تنها به کاغذ A4 محدود نشده و می توان از کاغذهای A5، A6 و B5 نیز برای این کار استفاده کرد. پرینتر چندکاره لیزری اچ پی از 512 مگابایت حافظه بهره می برد و امکان کپی، پرینت و اسکن دورو را نیز دارد.

یک پنل LCD روی این محصول 13 کیلوگرمی تعبیه شده که کاربران می توانند از کلیه عملیات های این چاپگر آگاه شوند. سرعت چاپ این محصول بسیار بالا است و می تواند در عرض یک دقیقه 38 برگ را با رزولوشن 1200در 1200 dpi به چاپ برساند. سینی ورودی این محصول نیز حداکثر 100 برگ کاغذ را درون خود جای می دهد. این پرینتر را بعلاوه می توان با استفاده از اتصال Wi-Fi به دستگاه های هوشمند مثل گوشی یا لپ تاپ متصل کرد. شما می توانید به صورت مستقیم این پرینتر را از فروشگاه وبلاگ حرف دل بخرید.

سخن پایانی

در این مقاله به نحوه اضافه کردن پرینتر سیمی و بی سیم به ویندوز 11 پرداختیم و مسائل متداول اتصال آن ها را به سیستم نیز مورد آنالیز قرار دادیم. در پایان نیز محبوب ترین پرینترهای موجود در فروشگاه آنلاین وبلاگ حرف دل را معرفی کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه پرینتر سیمی و بی سیم را به ویندوز 11 اضافه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پرینتر سیمی و بی سیم را به ویندوز 11 اضافه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید