شش راه مختلف باز کردن برنامه های ویندوز که باید بهره ببرید

به گزارش وبلاگ حرف دل، اپلیکیشن ها اصلی ترین بخش هر سیستم عامل هستند که در واقع بدون حضور آن ها، سیستم عامل و سخت افزار عملا هیچ معنای خاصی نخواهد داشت. اما گاهی اوقات پیش می آید که این اپلیکیشن ها به شکل معمول خود اجرا نمی شوند. در این مطلب به شما باز کردن برنامه های مختلف ویندوز را آموزش خواهیم داد.

شش راه مختلف باز کردن برنامه های ویندوز که باید بهره ببرید

باز کردن برنامه های ویندوز کار بسیار ساده ای است و قطعا اگر دفعات محدودی هم با این سیستم عامل کار نموده باشید، قطعا می دانید باید چطور آن ها را اجرا کنید. اما گاهی اوقات پیش می آید که اپلیکیشن ها به هر دلیلی به شکل مرسوم خود باز نمی شوند و مجبور می شوید راه چاره دیگری را امتحان کنید. یا گاهی اوقات برنامه را گم می کنید و نمی توانید آن را بیابید. بعلاوه بعضی از افراد هستند که می خواهند روش های نوتری را برای اجرای یک برنامه بلد باشند. در این مطلب شش راه مختلف برای باز کردن برنامه های ویندوز را به شما آموزش خواهیم داد.

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05

8,400,000

8,090,000

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل Victus 15-FA0031DX

31,500,000

تومان

خرید محبوب ترین لپتاپ ها از وبلاگ حرف دل

مشاهده همه

1. اجرای اپلیکیشن به وسیله منوی سرچ ویندوز

یکی از ساده ترین راه های باز کردن برنامه های ویندوز استفاده از منوی سرچ است. اگر مشتاق هستید بدانید چگونه، آموزش زیر را دنبال کنید. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که یک اپلیکیشن را گم نموده اند و نمی دانند از چه طریقی باید آن را یافته و اجرا نمایند.

  • در ویندوز 11 و 10، یک منو روی تسک بار وجود دارد که آیکون ذره بین را روی آن می توانید مشاهده کنید. اگر هم این آیکون به هر دلیلی مقابل چشمتان قرار ندارد، کلیدهای ترکیبی ویندوز + S را فشار دهید تا منوی سرچ باز گردد.
  • نام اپلیکیشن مورد نظر را وارد نموده و بعد از یافته شدن آن، کلید اینتر را فشار دهید.

2. اجرای اپلیکیشن با استفاده از فایل EXE

هر اپلیکیشن بعد از اینکه نصب می گردد، معمولا یک میان بر از آیکون خود را روی دسکتاپ ایجاد می نماید تا برای دفعات بعدی دسترسی به آن راحت تر باشد. روش دوم برای باز کردن اپلیکیشن ها در واقع مرسوم ترین آن است یعنی کلیک روی آن اپلیکیشن (یک یا دوبار بسته به تنظیم ویندوز) و اجرای آن.

اگر هم فایل EXE اپلیکیشن یادشده روی دسکتاپ ایجاد نشده، کافی است به وسیله روش نخست، اپلیکیشن را بیابید، آن را اجرا نکنید و به جای این کار، روی آن کلیک راست نموده و به بخش Open File location بروید. در این قسمت شما می توانید آیکون برنامه مورد نظر را یافته، روی آن کلیک راست نموده و گزینه Send to و سپس (Desktop (create shortcut را انتخاب کنید تا آیکون یادشده به دسکتاپ اضافه گردد.

کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ZC-01MINI kj

43,699,000 تومان

مشاهده و خرید

3. باز کردن برنامه های ویندوز به وسیله منوی Run

این مرحله اندکی برای افراد تازه کار نو و پیچیده محسوب می گردد. به هر دلیلی اگر نتوانستید با دو روش بالا اپلیکیشن مورد نظر خود را اجرا کنید، می توانید این کار را به وسیله منوی run انجام دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کلیدهای ترکیبی ویندوز + R را فشار دهید تا منوی Run برای شما اجرا گردد. کافی است دستور مرتبط با اپلیکیشن مورد نظر را در باکس مربوطه وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید.
  • مثلا اگر شما بخواهید اپلیکیشن Paint را اجرا کنید، باید mspaint.exe را در کادر مربوطه وارد نموده و کلید اینتر را فشار دهید. همین کار را برای اجرای کروم هم می توانید انجام دهید. مثلا عبارت chrome.exe را وارد نموده و اینتر کنید.

توجه داشته باشید اپلیکیشن Paint چون به صورت پیش فرض در ویندوز نصب است و از اپ های خود مایکروسافت محسوب می گردد، ms به عنوان شکل کوتاه شده مایکروسافت باید به همراه آن باشد. مثلا msoffice که همان مایکروسافت آفیس است. در نتیجه شما نباید پشت هر اپلیکیشنی ابتدا دو حرف ms را وارد کنید.

4. باز کردن برنامه های ویندوز به وسیله Task Manager

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای باز کردن برنامه های ویندوز بهره ببرید، اجرای آن ها به وسیله Task Manager است. Task Manager یکی از اصلی ترین بخش های سیستم عامل ویندوز به شمار میرود و همانطور هم از نامش پیداست، بخش های مختلف سیستم را می گردد از این بخش مانیتور و کنترل کرد. اما یکی دیگر از کاربردهای این ابزار، اجرای اپلیکیشن هاست که در ادامه چگونگی انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

  • کلیدهای ترکیبی کنترل + شیفت + esc را فشار دهید تا تسک منجر اجرا گردد. برای اجرای این ابزار بعلاوه می توانید روی نوار ابزار کلیک راست نموده و روی عبارت Task Manager کلیک کنید.
  • در بخش بالای منو، عبارت Run new task را مشاهده می کنید که باید روی آن کلیک کنید.
  • دستور مورد نظر را درون این منو وارد کنید تا اپلیکیشن مربوطه اجرا گردد. برای مثال اگر می خواهید Microsoft Outlook را اجرا کنید، کافی است outlook را در منوی یادشده وارد کنید.
  • روی گزینه OK کلیک کنید تا اپلیکیشن اجرا گردد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF FX506HC-F15-153050

7 %

37,500,000

34,990,000 تومان

مشاهده و خرید

5. باز کردن برنامه های ویندوز به وسیله منوی CMD

منوی CMD هم مثل Run، از جمله ابزارهایی است که توصیه می گردد افراد تازه کار خیلی به سراغ آن نیایند چرا که یک اشتباه کوچک شاید باعث گردد مسائل زیادی گریبان گیر سیستم گردد. با این حال اگر تمایل دارید از این ابزار برای باز کردن برنامه های ویندوز بهره ببرید، حتما دقت کنید که دستورات را مطابق آنچه که در این متن نوشته شده در منوی cmd وارد کنید. cmd یک ابزار بسیار کاربردی در ویندوز است که اجازه می دهد انواع و اقسام کارها از جمله عیب یابی فایل های سیستمی، اجرای دستورات ادمین و… را انجام دهید. اجرای اپلیکیشن هم یکی دیگر از کاربردهای این ابزار است که در ادامه به چگونگی انجام آن خواهیم پرداخت.

  • روی منوی استارت ویندوز کلیک راست نموده و Terminal را انتخاب کنید. اگر از این طریق نتوانستید Terminal را بیابید، کافی است ویندوز + x را فشار داده و در بین گزینه های موجود، Terminal را اجرا کنید.
  • cd file path را در منوی یادشده وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید تا به پوشه ای که حاوی اپلیکیشن شماست وارد شوید. توجه داشته باشید به جای file path حتما باید مسیر اصلی خود اپلیکیشن را وارد کنید.
  • عبارت start filename.exe را تایپ نموده و کلید اینتر را فشار دهید. توجه داشته باشید به جای filename باید نام اپلیکیشن را وارد کنید.
  • مثلا برای اجرای اپلیکیشن گوگل کروم، باید در آخرین مرحله عبارت start chrome.exe را وارد کنید.

6. اجرای اپلیکیشن در ویندوز به وسیله میانبر صفحه کلید

این روش بسیار کاربردی و خیلی سریع و مجذوب کننده است. شما در این روش دیگر نیازی به ماوس برای کلیک روی یک اپلیکیشن و اجرای آن نیازی نخواهید داشت، کافی است یک کلید میانبر در ویندوز به آن اختصاص دهید تا دفعه بعد، خیلی راحت و با چند میانبر ساده از روی صفحه کلید، اپلیکیشن مورد نظر خود را اجرا کنید. در ابتدا باید کلیدهای میانبر را به صفحه کلید معرفی کنید که روش انجام این کار را در زیر می توانید ببینید.

  • روی هر اپلیکیشنی که می خواهید کلیک راست نموده و روی گزینه Properties کلیک کنید.
  • به وسیله منوی بالا وارد بخش Shortcut شوید که به معنای میانبر است.
  • روی بخش مربوط به Shortcut key در میانه کادر باز شده کلیک نموده و هر ترکیبی را که می خواهید برای باز کردن کروم در نظر بگیرید.
  • روی Apply و سپس OK کلیک کنید.
  • حالا به سرعت می توانید به وسیله صفحه کلید، اپلیکیشن مورد نظر خود را اجرا کنید.

این مطلب بیشتر برای کسانی مناسب است که می خواهند روش های مختلف باز کردن برنامه های ویندوز یاد بگیرند. به عبارتی دیگر، تقریبا همه افراد می دانند چگونه باید در ویندوز برنامه اجرا کرد و این چیزی نیست که کاربران را با مشکل روبرو کند اما با این حال اگر شما هم از عاشقان فناوری هستید و می خواهید همه چیز را راجع به یک سیستم بدانید، این آموزش می تواند برای شما مجذوب کننده باشد.

کامپیوتر دسکتاپ تک زون مدل TZ3470A

8,350,000

8,016,000

تومان

کامپیوتر دسکتاپ ام اس آی مدل MEG Trident X 12VTE

80,450,000

تومان

خرید محبوب ترین کیس های آماده از وبلاگ حرف دل

مشاهده همه

منبع: MUO

منبع: دیجیکالا مگ

به "شش راه مختلف باز کردن برنامه های ویندوز که باید بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شش راه مختلف باز کردن برنامه های ویندوز که باید بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید