گلایه شهروندان از شست وشوی دیر به دیر مخازن زباله ، شهرداری: طرح ویژه شروع شده؛ کم کاری کنند تعلیق می شوند

به گزارش وبلاگ حرف دل، علاوه بر هوای آلوده تهران، شرایط زباله ها و کثیفی برخی نقاط شهر سبب شده تا چهره مرکز کشور نامناسب جلوه دهد. ریختن کاغذ، زباله و ... در خیابان ها و بزرگراه ها سبب شده تا از گوشه و کنار و نقطه به نقطه شهر بوی نامطبوعی به مشام برسد.

گلایه شهروندان از شست وشوی دیر به دیر مخازن زباله ، شهرداری: طرح ویژه شروع شده؛ کم کاری کنند تعلیق می شوند

به گزارش وبلاگ حرف دل آنلاین ،در بسیاری از محله های تهران به رغم اینکه سطل ها و ظروف بزرگ و کوچک مخصوص زباله پیش بینی شده است اما انباشت آن به ویژه زباله هایی که پسماند مواد مصرفی، غذایی و فاسد شدنی هستند به لحاظ گرمی هوا و ماندن ساعت های طولانی تا رسیدن خودروهای مخصوص حمل زباله در این فاصله بوی متعفنی از آن بلند می شود که هر رهگذری را آزار می دهد.

زباله ها نه تنها باعث بیماری، تعفن و زشتی چهره شهر می شوند بلکه می توانند به وسیله آلوده کردن خاک و آب و هوا زیان های فراوانی را به بار آورند. خطرات ناشی از مواد تشکیل دهنده آن ها نیز می توانند متفاوت باشد، بنابراین جمع آوری، حمل و نقل و دفع این مواد باید به طریقی باشد که تاثیر خطرات ناشی از آن ها در سلامتی انسان به حداقل ممکن برسد.

شروع طرح ویژه پاکسازی مخازن

معاون امور منطقه ها سازمان پسماند در این باره گفت: با توجه به نگهداشت شهر و درخواست شهروندان، طرح ویژه ای عملیاتی کردیم که از اول شهریور 150 نیروی خدمات شهری همراه با ماشین های مخصوص به منطقه ها می روند و در هر هفته، 2 منطقه را پاکسازی می کنند.

شادی ملکی اضافه کرد: در این طرح شست و شوی مخازن، پاکسازی، کدگذاری مخازن برای شناسایی و ... جزو برنامه هاست. همچنین به جزء طرح ویژه، منطقه ها نیز موظف هستند در 6 ماه اول سال، هفته ای 2 بار مخازن را مورد شست و شو قرار دهند. طرحی که سازمان پسماند برنامه ریزی کرد، مضاف بر کارهای اجرایی منطقه ها است که برای نگهداشت شهر و رضایت شهروندان اجرا شده است.

او اضافه کرد: همچنین از ساعت 5 عصر تا 9 شب با توجه به شناسایی اجرا شده در منطقه های که احتمال دارد مخازن سطل زباله مجدد پر شود، نیروی انسانی وجود دارد تا مخازن را به همراه ماشین تخلیه و پاکسازی کنند تا مسئله ای به وجود نیاید. شست و شوی مخازن نیز باید به صورت مستمر به وسیله منطقه ها صورت بگیرد.

3 هزار مخزن نو در راه محله های تهران

معاون امور منطقه ها سازمان پسماند شرح داد: همچنین 1600 مخزن زباله نیز تعمیر و اورهال شده و تا 3 ماه آینده نیز 3000 مخزن دیگر اضافه خواهد شد. منطقه ها هر هفته ارزیابی می شوند و در صورتی که نتوانند نمره های موردنظر را کسب کنند، جریمه و اگر روند کاری خود را اصلاح نکنند، تعلیق خواهند شد.

چندی پیش ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفته بود که نگهداشت و رفت و روب در تهران شرایط خوبی ندارد و مخازن زباله باید شسته شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلایه شهروندان از شست وشوی دیر به دیر مخازن زباله ، شهرداری: طرح ویژه شروع شده؛ کم کاری کنند تعلیق می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه شهروندان از شست وشوی دیر به دیر مخازن زباله ، شهرداری: طرح ویژه شروع شده؛ کم کاری کنند تعلیق می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید