شروع ابطال معاینه فنی این دسته از خودروها به وسیله پلیس ، نحوه برخورد با موتورهایی که معاینه فنی ندارند

به گزارش وبلاگ حرف دل، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران هشدار داد از هجدهم شهریور اگر در محدوده طرح ترافیک خودروی دودزا و دارای نقص مشاهده گردد، معاینه فنی اش به وسیله پلیس ابطال می گردد.

شروع ابطال معاینه فنی این دسته از خودروها به وسیله پلیس ، نحوه برخورد با موتورهایی که معاینه فنی ندارند

به گزارش وبلاگ حرف دل، شادی مالکی با بیان اینکه منابع متحرک آلودگی مرکز در فراوری آلاینده های گازی 83 درصد و در فراوری ذرات معلق سهم 61 درصدی دارند، گفت: سهم خودروهای سواری در فراوری آلاینده های گازی 37 درصد است و بعد از آن موتور سیکلت ها سهم 21 درصدی دارند. بعلاوه در فراوری ذرات معلق خودروهای دیزلی بیشتر تاثیر گذارند و کامیون ها با 15 درصد سهم بیشترین سهم را در این بین دارند.

مالکی اضافه کرد: از این تعداد خودرویی که برای معاینه فنی مراجعه کردند 76 هزار دستگاه دارای نقص آلایندگی و 59 هزار مورد دارای نقص ترمز بودند. بنابراین غیر از بحث کاهش آلودگی هوا نقص ترمز هم قطعا باعث تصادف می گردد و از منظر ایمنی درخواست ما این است که شهروندان از سلامت خودروی خود مطمئن بشوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه تاکید نمود: قطعا خودرویی که گواهی معاینه فنی کسب می نماید، حداقل های ایمنی تردد را داراست، اما هرچقدر که سن خودرو بیشتر می گردد شرایط مطلوب معاینه فنی را کمتر حفظ می نماید. این مساله به نحوه نگهداشت هم بستگی دارد. البته خودروهایی هم بوده اند که فرسوده نبودند اما بعد از گذشت چند ماه از معاینه نمره آزمون های معاینه فنی را نیاوردند.

او تاکید نمود: از هجدهم شهریور اگر در محدوده طرح ترافیک خودروی دودزا و دارای نقص مشاهده گردد، معاینه فنی اش به وسیله پلیس ابطال می گردد.

مالکی اضافه کرد: موتورسیکلت ها در فراوری آلاینده ها سهم بالایی دارند اما شاهد مراجعه موتورها به مراکز معاینه فنی نیستیم. در سال گذشته از 3 میلیون و 500 هزار موتورسیکلتی که مشمول معاینه فنی هستند، کمتر از 500 دستگاه به مراکز مراجعه کردند و این آمار نشان می دهد که دارندگان موتورسیکلت قائل به مراجعه نیستند. در جلسات مشترک با پلیس تمهیدات لازم برای حل این معضل اندیشیده شده تا در گام نخست موتورسیکلت های پر پیمایش موظف به مراجعه بشوند و سپس شهرداری، ستاد معاینه فنی و پلیس با جدیت موضوع را پیگیری می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع ابطال معاینه فنی این دسته از خودروها به وسیله پلیس ، نحوه برخورد با موتورهایی که معاینه فنی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ابطال معاینه فنی این دسته از خودروها به وسیله پلیس ، نحوه برخورد با موتورهایی که معاینه فنی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید