Quibi ، استارت آپی که می توانست همتای نت فلیکس و آمازون و هولو باشد، اما شکست خورد

به گزارش وبلاگ حرف دل، خدمات پخش جاری یا استریم یکی از چیزهایی است که اینترنت برای ما به ارمغان آورده است و به لطف آن ما دیگر زمانه امانت گرفتن نوارهای VHS و سی دی و DVD را فراموش کرده ایم و حتی مقدار دانلود ما هم کمتر شده است. در سطح جهانی نت فلیکس، هولوِ، آمازون پرایم، جزو سرویس های استریم مشهور هستند.

Quibi ، استارت آپی که می توانست همتای نت فلیکس و آمازون و هولو باشد، اما شکست خورد

اما در این میان، زمانی استارت آپی به نام Quibi هم می توانست خودنمایی کند و کسی چه می داند شاید مشترکان بیشتری هم پیدا می کرد.

Quibi تمام پتانسیل های یک استارتاپ فناوری پیروز را داشت و استعدادهای انسانی خوب و سرمایه گذاری انبوهی جذب کرده بود. شخصی با سابقه طولانی در هالیوود مانند جفری کاتزنبرگ ، یک سرمایه گذاری در زمینه سرگرمی را راه اندازی کرده بود و با توجه به روزومه پیروز او در سرمایه گذاری های قبلی، هیچ کس گمان نمی کرد که استارت آپ نو او ناگهان نابود شود.

اما Quibi فقط به خاطر یک راهبرد اشتباه باخت:

به دلایل نامعلوم، Quibi تصمیم گرفت خودش را به پخش ویدیوهای کوتاه محدود گوشی های موبایل محدود کند.

آنها بلافاصله متوجه شدند که با این کار چقدر مشترک از دست می دهند و به سبب عدم پشتیبانی از ویدیوهای طولانی و غیر موبایل، رقبا از آنها جلو افتاده اند، پس سعی کردند این اشتباه را اصلاح کنند ، اما دیگر خیلی دیر شده بود. این انتخاب پاشنه آشیل آنها شد.

تنها چیزی که شگفت انگیزتر از این تصمیم وحشتناک بود، مبلغ هنگفتی بود که آنها برای استخدام بازیگران، تهیه کنندگان و کارگردانان هالیوود صرف کرده بودند.

کل زمان کاری Quibi از ابتدا تا انتها شش ماه بیشتر نشد. این سرویس فقط از آوریل 2020 تا ژانویه 2021 دوام آورد. کاتزنبرگ در این مدت یک بودجه ابتدایی 1.5 میلیارد دلار و 1.75 میلیارد دلار سرمایه دیگران را آتش زد! در نهایت همه دارایی این شرکت به مبلغ 100 میلیون دلار به Roku فروخته شد.

شاید درسی که بشود از Quibi گرفت این باشد که استارت آپ باید چیزی فراتر از تک تک اجزای لازم برای پیروزیت را داشته باشد. نوع شخصیت یکتای ایجاد شده برای سرویس، تبلیغات، هسته اولیه مخاطبان و محتوا، رابط کاربری، جهان شمول بودن و قابلیت همه گیری و ایجاد اعتیاد مجازی برای استارت آپ های مجازی لازم هستند.

منبع: یک پزشک

به "Quibi ، استارت آپی که می توانست همتای نت فلیکس و آمازون و هولو باشد، اما شکست خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Quibi ، استارت آپی که می توانست همتای نت فلیکس و آمازون و هولو باشد، اما شکست خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید