آب و هوای استانبول

به گزارش وبلاگ حرف دل، استانبول شهری پر جنب و جوش است که به ندرت لحظه ای کسل کننده را تجربه می کنید.

آب و هوای استانبول
  • جاذبه های تاریخی
  • امکانات تفریحی
  • مراکز خرید و بازارهای رنگارنگ
  • و هزاران امکانات مختلف

شهر را می توان در هر زمانی از سال استفاده کرد و لذت برد، اما حال و هوای آن با فصول به طور چشمگیری تغییر می نماید، از زمستان های مرطوب و بد خلق تا تابستان های آفتابی و مرطوب و قیمت های بلیط هواپیما و اقامت و ... بر این اساس فرق دارد.

البته تعطیلات، جشنواره و مناسبت های خاص نیز در هزینه سفر و کیفیت سفر شما تاثیر خواهد داشت، اما با تمام این وجود آب و هوا بیشترین تاثیر را داشته و باید در انتخاب زمان سفر حتما در نظر گرفته گردد.

برترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

برترین زمان برای گشت و گذار، بازدید از سواحل، استفاده از تفریحات آبی و لذت بردن از سفر دریایی در بسفر تماما براساس شرایط آب و هوای استانبول معین می گردد.

های سیزن یا شلوغ ترین فصل سفر: ژوئن تا آگوست

تابستان فصل اوج گردشگری در استانبول است، حتی با وجود اینکه بسیاری از ساکنان نیز برای تعطیلات از سایر نقاط ترکیه وارد استانبول می شوند و شهر در شلوغ ترین زمان ممکن می باشد.

بعلاوه هزینه های سفر می تواند زیاد باشد و صف های طولانی برای جاذبه های اصلی ایجاد گردد.

اما با وجود تمام این مسائل

  • خورشید درخشان در تنگه بسفر
  • تفریحات تابستانی متنوع
  • هیجان و شور در سراسر شهر
  • حراج های متنوع تابستانی
  • زندگی شبانه

تعداد زیادی صندلی در فضای باز در کافه ها، رستوران ها و بارها چشم انداز شهری پر جنب و جوش را ایجاد می نماید.

فصل میانه سفر به استانبول: مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر

برترین گزینه برای گشت و گذار و رویدادهای فرهنگی همین زمان ها می باشد. فصل های طولانی و عمدتا دلپذیر بهار و پاییز برای تماشا منظره ها و گردش در محله های استانبول، شهری که کاوش با پای پیاده را پیشنهاد می دهد، ایده آل است.

ازدحام گردشگران کمتر شده است، در حالی که زندگی پر جنب و جوش شهری همچنان وجود دارد و با هزینه ای معقول تر می توان تور استانبول را رزرو کرد.

فصل کم هوادار برای سفر: دسامبر تا فوریه

ماه های خاکستری، بارانی و به طور شگفت انگیزی سرد زمستانی مجذوب نماینده ترین زمان برای سفر به استانبول نیست، اگرچه شهر هنوز مجذوب نمایندهیت و زیبایی خاص برای یک سفر آرام و البته کمی سخت را دارد.

از طرفی، پیدا کردن هتل و پرواز یافتن اقامتگاه سخت یا پرهزینه نخواهد بود و بسیاری از

  • موزه ها
  • مساجد
  • و جاذبه های دیگر استانبول

فعالیت های داخلی زیادی را ارائه می دهند.

برترین فصل ها برای سفر به استانبول

برترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا هر فصل به صورت زیر دسته بندی و معین می گردد: مهم ترین دانستنی کاربردی برای سفر به استانبول اطلاع از برترین زمان برای سفر می باشد.

زمستان در استانبول ترکیه

زمستان های ترکیه معمولاً ابری و بارانی است و از 2- درجه سانتی گراد تا 10 درجه سانتی گراد متغیر است. در حالی که بارش برف نادر است، اگر خوش شانس باشید، این فرصت را خواهید داشت که قدم زدن در استانبول برفی را تجربه کنید.

بهار در استانبول ترکیه

بهار در استانبول مملو از باران و باد است و با حرکت از مارس تا آوریل کمی خنک تر است و با رسیدن به ماه می، هوا به تدریج بهتر و گرم تر می گردد.

استانبول در فصل بهار شلوغ تر از تابستان است، بنابراین می توانید از آب و هوای خوب و قیمت مناسب شهر لذت ببرید! دما از 11 درجه سانتیگراد تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است.

تابستان در تور استانبول ترکیه

تابستان در استانبول گرم و مرطوب است و آگوست گرم ترین ماه سال می باشد.

تابستان های استانبول شامل روزهای گرم، شب های مرطوب و تقریباً همراه با بارش باران است. دما از 35 درجه سانتیگراد تا 22 درجه سانتیگراد متغیر است، اما به علت رطوبت دمای شهر می تواند حدود 100 درجه فارنهایت احساس گردد.

پاییز در تور استانبول ترکیه

آب و هوای استانبول از سپتامبر تا نوامبر فوق العاده دلپذیر است. این فصل شامل روزهای گرم و شب های ملایم با بارش کمتر نسبت به بهار است. دماها از 20 درجه سانتیگراد تا 13 درجه سانتیگراد متغیر است.

برترین زمان برای سفر به استانبول

پس برترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟ بعضی از ماه ها به علت راحتی، قیمت مناسب و در دسترس بودن امکانات تفریحی متنوع، بهتر از ماه های دیگر کار می نمایند.

اگر می توانستیم انتخاب کنیم که چه زمانی به استانبول برویم، ماه می یا اکتبر گزینه مناسب تری نسبت به تمام ماه های سال می باشد.

می توانید قبل از شروع تعطیلات تابستانی و زمستانی، از جمعیت کم شهر لذت ببرید، از هوای خوب بهره ببرید و تجربه یک تعطیلات کامل را داشته باشید!

آنالیز آب و هوا استانبول ماه به ماه

  • ماه ژانویه در استانبول

شروع سال در استانبول معمولاً آرام و سرد با احتمال بارش برف است، اگرچه همواره چای داغ زیادی برای گرم کردن شما در اطراف وجود دارد. سالپ را نباید فراموش کنید، یک نوشیدنی گرم خامه ای با دارچین که عمدتاً در زمستان سرو می گردد.

  • ماه فوریه در استانبول

بادهای تنگه بسفر همچنان تند می وزد، اما رستوران و کافه های دنج شهر هستند تا شما را گرم نمایند و سفره های آن ها همچنان مملو از ماهی های تازه زمستانی است.

  • ماه مارس در استانبول

جشنواره نوروز شروع بهار و سال نو کردی (و ایرانی) را نشان می دهد، و در واقع، همه چیز در ماه مارس در استانبول با روزهای گرم تر و شب های زنده تر شروع به بیدار شدن می نماید.

رویدادهای کلیدی: نوروز (نوروز)، جشنواره سونار، جشنواره فیلم کوتاه آکبانک

  • ماه اپریل در استانبول

لاله های کاشته شده در پارک های سرتاسر شهر شکوفا می شوند و هوای خوب مردم را به بیرون می کشاند، در حالی که جشنواره سالانه فیلم نیز در حال برگزاری می باشد.

رویدادهای کلیدی: جشنواره لاله، جشنواره فیلم استانبول، پروژه هنری ماموت

  • ماه می در استانبول

گرم و آفتابی اما هنوز گرم نیست، ماه می زمان ایده آلی برای سفر به استانبول است و خوردن و نوشیدن در فضای باز در حال افزایش است.

  • ماه زوئن در استانبول

فصل فستیوال تابستانی با جشنواره موسیقی کلاسیک استانبول شروع می گردد. آخر هفته ها انبوهی از مردم محلی را می بینید که به جزایر پرنس، جنگل بلگراد، و پارک ها و منطقه ها پیک نیک در اطراف شهر می روند.

  • ماه جولای در استانبول

با افزایش دما، تعداد گردشگران نیز به شدت افزایش پیدا می نماید. جشنواره های موسیقی همچنان شروع می شوند و کافه های کنار بسفر مکان مناسبی برای تفریحات شبانه هستند.

رویدادهای کلیدی: جشنواره جاز استانبول، مسابقه شنای بین قاره ای بسفر، جشنواره اپرای استانبول

  • ماه آگست استانبول

گرم ترین و شلوغ ترین زمان سفر به استانبول است.

  • سپتامبر در استانبول

شروع سال تحصیلی بعلاوه زمانی است که تقویم فرهنگی استانبول دوباره شلوغ می گردد، به خصوص در سال های متناوب که دوسالانه استانبول برگزار می گردد. تقریباً همه گالری ها، موزه ها و سازمان های هنری در شهر از آن به عنوان فرصتی برای افتتاح نمایشگاه ها و رویدادهای نو خود استفاده می نمایند.

  • تکتبر استانبول

آب و هوای ماه اکتبر هنوز عموماً مطبوع است، با شب های خنک تر، به این معنی است که برای بیشتر فعالیت های خارج از خانه، آخرین فرصت سال است.

  • سفر به استانبول در نوامبر

نوامبر در استانبول کاملاً خالی از روزهای خوب نیست، و شهر هنوز می تواند زمان مناسبی برای سفر و لذت بردن باشد.

رویدادهای کلیدی: ماراتن استانبول، جشنواره تئاتر استانبول، جشنواره عروسکی استانبول

  • سفر در دسامبر

زمستان بعلاوه زمان خوبی از سال برای بازدید از یک حمام بخار یا حمام ترکی است.

مهم ترین جاذبه گردشگری استانبول در ماه دسامبر: جشنواره غذای استانبول

منبع: طاهاگشت

به "آب و هوای استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید