آب و هوا ؛ بارش باران در بعضی استان ها، افزایش دمای استان های ساحلی خزر

به گزارش وبلاگ حرف دل، آدینه در استان های ساحلی دریای خزر شاهد افزایش دما و وزش باد جنوبی (به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید) خواهیم بود و از شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوای این منطقه ها کاهش خواهد یافت.

آب و هوا ؛ بارش باران در بعضی استان ها، افزایش دمای استان های ساحلی خزر

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شرایط جوی استان های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا،با بیان اینکه امروز (1 اردیبهشت ماه) در منطقه های از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان و کرمانشاه رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد، اظهار کرد: شنبه (2 اردیبهشت ماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم است.

وی اضافه کرد: یکشنبه (3 اردیبهشت ماه) در منطقه های از اصفهان، یزد، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز شرقی و دوشنبه (4 اردیبهشت ماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد. این شرایط سه شنبه در شمال غرب، غرب استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی طی پنج روز آینده، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در منطقه های از کرمان، به ویژه در ارتفاعات استان، شنبه تا سه شنبه در منطقه های از یزد، دوشنبه و سه شنبه در سیستان و بلوچستان و شمال فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

ضیائیان یادآور شد: سرعت وزش باد آدینه و شنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و مرکز و یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور افزایش خواهد یافت که در منطقه ها مستعد با گردوخاک نیز همراه خواهد بود. بعلاوه آدینه در استان های ساحلی دریای خزر شاهد افزایش دما و وزش باد جنوبی (به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید) خواهیم بود و از شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوای این منطقه ها کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا شنبه (2 اردیبهشت ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده به تدریج کاهش باد با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 27 درجه سانتی گراد و در روز یکشنبه (3 اردیبهشت ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد در شب افزایش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 28 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا آدینه و شنبه (1 و 2 اردیبهشت ماه) اهواز با دمای 37 و 38 درجه سانتی گراد گرم ترین و شهر کرد با دمای 1 و 3 درجه سانتی گراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: عصر ایران

به "آب و هوا ؛ بارش باران در بعضی استان ها، افزایش دمای استان های ساحلی خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوا ؛ بارش باران در بعضی استان ها، افزایش دمای استان های ساحلی خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید