هشدار سیل و طوفان به 20 استان ، این 7 استان بیشتر در خطر هستند

به گزارش وبلاگ حرف دل، سازمان هواشناسی با صدور 2 هشدار نارنجی و زرد از بارش رگبار باران و تگرگ، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و جاده ها و صاعقه اطلاع داد.

هشدار سیل و طوفان به 20 استان ، این 7 استان بیشتر در خطر هستند

به گزارش وبلاگ حرف دل، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) تا سه شنبه از رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ و گردوخاک در نقاط مستعد اطلاع داد.

براساس این هشدار امروز ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات سمنان، دوشنبه ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان و شرق مرکزی و سه شنبه ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران درگیر این مخاطره جوی خواهند بود.

  • رگبار باران و گرد و خاک 5 روزه در نقاط مختلف کشور | شدت بارش ها امروز در این منطقه ها است | این دریاها مواجند
  • هشدار هواشناسی به 4 استان کشور | از تردد در جاده های پرخطر و ارتفاعات اجتناب کنید | آماده باش امدادگران و نجاتگران

بر اثر مخاطره آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت تماشا سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت تماشا بخش کشاورزی

هشدار زردرنگ هواشناسی به 19 استان

سازمان هواشناسی بعلاوه با تاکید بر تداوم فعالیت سامانه بارشی از امروز تا سه شنبه با صدور هشدار زردرنگ از رگبار باران، رعدوبرق، صاعقه، وزش باد شدید موقتی، خیزش گرد وخاک در نواحی مستعد و احتمال تگرگ اطلاع داد.

براساس این هشدار، امروز (یکشنبه) اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، شمال آذربایجان غربی، قزوین، ارتفاعات استان های تهران، البرز و شمال خراسان رضوی، مازندران، جنوب فارس، اصفهان، مرکزی و قم، دوشنبه اردبیل، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات استان های تهران و سمنان، شمال خراسان رضوی، شمال هرمزگان، نیمه شرقی فارس، اصفهان، مرکزی و قم و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، صاعقه، در بعضی منطقه ها خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت های کشاورزی محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

توصیه: اجتناب از اسکان در بستر مسیل ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها و آب روها

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار سیل و طوفان به 20 استان ، این 7 استان بیشتر در خطر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیل و طوفان به 20 استان ، این 7 استان بیشتر در خطر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید