پیش بینی بارش باران و رعدوبرق در بیشتر منطقه ها کشور

به گزارش وبلاگ حرف دل، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی از باراش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در بیشتر منطقه ها کشور برای امروز خبر داد.

پیش بینی بارش باران و رعدوبرق در بیشتر منطقه ها کشور

به گزارش وبلاگ حرف دل؛ خانم فریبا گودرزی با بیان اینکه امروز در بیشتر منطقه ها کشور شاهد بارش باران و وزش باد شدید موقتی هستیم، گفت: امروز گستره فعالیت این سامانه بارشی، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، غرب استان هایی مانند اصفهان، فارس، بوشهر و بخش هایی از خراسان شمالی است.

گودرزی با اعلام اینکه این بارش ها در منطقه ها جنوبی تر می تواند با رعدوبرق همراه باشد، پیش بینی کرد: احتمال دارد بارش ها برای منطقه های از شمال غرب و ارتفاعات استان های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل برف باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش شدت بارش های امروز خبر داد و شرح داد: برای امروز که هشدار نارنجی برای این منطقه ها داریم در اردبیل، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کردستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات استان های گیلان، مازندران، تهران، البرز، لرستان و غرب اصفهان بارش ها به نسبت شدیدتر است.

وی نسبت به احتمال آب گرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها در این منطقه ها هشدار داد و از مردم خواست تا تمهیدات لازم را بیندیشند.

گودرزی، هوای امروز تهران را ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش تدریجی باد اعلام نمود و گفت: در تهران از بعدازظهر بارش باران و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهیم داشت.

به گفته وی، بیشینه دمای تهران 16 درجه بالای صفر است که در روز های جمعه و شنبه به طور محسوسی هوا در استان تهران سرد خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین برای روز جمعه از کاهش بارش ها در نوار غربی و توسعه این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور خبر داد و گفت: در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز در سمنان و شرق تهران شاهد بارندگی هستیم؛ همچنین در بخش هایی از مرکز، شرق و جنوب کشور نیز انتظار بارش های پراکنده داریم.

گودرزی همچنین برای امروز و فردا دمای هوا در نیمه شمالی کشور به طور محسوسی سرد پیش بینی کرد و اضافه کرد: به طور میانگین بین هشت تا 12 درجه کاهش دما در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت؛ ضمن اینکه امروز با فعالیت این سامانه بارشی به تدریج از غلظت آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پرجمعیت کم و هوا در این شهر ها مطلوب می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیش بینی بارش باران و رعدوبرق در بیشتر منطقه ها کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش باران و رعدوبرق در بیشتر منطقه ها کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید