انواع تشک برای خوابی راحت کدام است؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، خواب خوب یکی از ساده ترین و البته مهم ترین راه ها برای حفظ سلامت بدن است؛ چرا که 7-8 ساعت خواب آرام به فکر و بدن یاری می نماید تا انرژی از دست رفته را تجدید نمایند. یک خواب خوب نیز تا حد زیادی به نوع و کیفیت تشکی بستگی دارد که روی آن می خوابید. در این مقاله انواع تشک و کاربرد آن ها را معرفی می کنیم و شرح می دهیم هر نوع تشک برای چه کسانی مناسب است. با مطالعه این مقاله، همه آن چیزی که باید قبل از خرید انواع تشک خواب بدانید، در اختیار شما قرار می گیرد. پس این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

انواع تشک برای خوابی راحت کدام است؟

تشک تخت فنری بونل؛ بونل تشک چیست؟

در تشک های فنری بونل فنرهای جداگانه ای در ردیف های مرتبی در سراسر تشک وجود دارند. به علت ساختار و چیدمان فنرها در این نوع تشک، هوا بهتر گردش می نماید و بنابراین تشک فنری بونل، برترین گزینه برای افرادی است که زیاد عرق می نمایند و معمولا دمای هوای محل زندگی شان بالاست.

عیب تشک فنری بونل این است که ممکن است فنرها با گذشت زمان خمیده شوند. بعلاوه سفتی این تشک ها، می تواند به مفاصل و جاهایی که روی تخت قرار می گیرد، مانند شانه ها، باسن و کمر فشار وارد کند. با توجه به اینکه کیفیت تشک در سلامت بدن شما تاثیر زیادی دارد، توصیه می کنیم به حداقل به میزان قیمت روتختی ساده و شیک برای خرید تشک خوب هم هزینه کنید.

تشک فنر منفصل یا پاکتی؛ تشک فنر منفصل چیست؟

تشک های پاکتی یا فنری منفصل با فنرهای مجزا و محصور در پارچه ای استوانه ای یا بشکه شکل ساخته شده می شوند. برخلاف فنرهای بونل، این نوع فنرها به صورت مستقل از هم حرکت می نمایند و به همین علت، احتمال اینکه این تشک ها فرم بدن را به خود بگیرند، بیشتر است.

مزیت تشک های فنری منفصل این است که گزینه ایده آلی برای تخت دونفره است؛ چرا که به حرکت یک نفر سمت دیگر تخت تکان نمی خورد. اما عیب آن ها نسبت به تشک فنری بونل قیمت بالاتر آن هاست.

تشک خوشخواب؛ مزایا و معایب تشک مموری فوم

مموری فوم از پلیمری به نام پلی اورتان ساخته شده که به نام پلی اورتان کم ارتجاعی یا فوم ویسکوالاستیک نیز شناخته می شود. در ابتدا، مموری فوم ها با توجه به راحتی و جذب فشار بهتر، صرفا به وسیله ناسا برای فضاپیماها و صندلی های هواپیما مورداستفاده نهاده شد و بعدتر به علت راحتی استفاده و کیفیت بالا در صنعت تشک محبوبیت زیادی پیدا کرد. وقتی روی تشک مموری فوم می خوابید، قسمت های سنگین مانند شانه ها و باسن به داخل تشک فرو می رود و موقعیت طبیعی قسمت های سبک تر مانند کمر و گردن را حفظ می نمایند؛ اما زمانی که فشار از روی تشک برداشته شود، به حالت طبیعی خود باز می شود.

به علت تراکم بالا، مموری فوم از رشد کپک ها و نفوذ گرد و غبار جلوگیری می نماید، اما این ویژگی ها می توانند گرما را در داخل تشک به دام بیاندازند که باعث می شود این تشک هم برای هوای گرم انتخاب چندان مناسبی نباشد. البته در بعضی انواع تشک های مموری فوم، فناوری های خاصی وجود دارد که تشک را از داخل خنک نگه می دارد و به شما این امکان را می دهد که به راحتی با انواع پتو بدون عرق کردن بخوابید.

تشک خواب لاتکس؛ برترین تشک طبی لاتکس چه ویژگی هایی دارد؟

لاتکس یک ماده لاستیک مانند طبیعی و سازگار با محیط زیست است که پشتیبانی و راحتی بالایی را برای بدن فراهم می نماید. از تشک های لاتکس هوا بهتر عبور می نماید و دمای بدن در حین خواب تنظیم می شود. تشک های لاتکس تراز طبیعی ستون بدن را حفظ می نمایند و انعطاف پذیری بالای آن ها، باعث می شود که پس از برداشته شدن فشار از روی آن، تشک به حالت اولیه خود برشود. بنابراین تشک لاتکس دوام و طول عمر بالایی دارد.

از طرف دیگر، تشک های لاتکس بیش از میزان سفت هستند و براین اساس، ممکن است از خریدتان پشیمان شوید. برترین تشک طبی لاتکس، تشکی است که دردهای مفصلی شما را کاهش دهد و قابلیت ایزوله سازی حرکت را نیز داشته باشد. بعلاوه تشک هایی که از لاتکس طبیعی ساخته می شوند، مواد سمی در هوا منتشر نمی نمایند.

تشک طبی هیبریدی؛ قیمت تشک هیبریدی چقدر است؟

تشک های هیبریدی با استفاده از انواع اجزای مختلف مانند مموری فوم، لاتکس، فوم HR، فنرهای بونل یا پاکتی ساخته می شوند. یک تشک هیبریدی ممکن است از فنرهای بونل و لاتکس ساخته شده باشد؛ در حالی که دیگری ممکن است، مموری فوم، فوم HR و لاتکس داشته باشد اما سیستم فنری نداشته باشد.

هنگام خرید یک تشک هیبریدی مطمئن شوید که تشک دارای عناصر مناسبی است که نیازهای شما را برآورده می نماید و می تواند به شما یاری کند آرام و بدون مزاحمت بخوابید. برای مثال اگر به پشت می خوابید، از تشک های سفت تر و اگر به پهلو می خوابید، از تشک نرم تر بهره ببرید. به هر حال، با توجه به قیمت روتختی ساده و شیک تک نفره باید تشکی را انتخاب کنید که زیبایی روتختی را تکمیل و حداکثر راحتی را برای شما فراهم کند.

تشک زمینی؛ برترین مارک تشک مهمان یا مسافرتی را خریداری کنید!

تا اینجا مقاله انواع تشک تخت را معرفی کردیم. نوع دیگر که کاربرد بسیاری دارد، تشک های مسافرتی یا مهمان هستند که سبک و قابل حمل است و معمولا از الیاف و اسفنج ساخته می شوند. تشک های مسافرتی یا مهمان فضای کمی را اشغال می نمایند و همین، مزیت مهمی برای کسانی است که در خانه های کوچک سکونت دارند. برترین مارک تشک مهمان تشکی است که الیاف و مواد به کار رفته در آن به گونه ای باشد که هوا به راحتی از آن عبور کند و به راحتی قابل شستشو باشد.

خرید انواع تشک باکیفیت و با قیمت مناسب از فروشگاه صفاهوم

در این مقاله با ذکر نام انواع تشک، هدایت تان کردیم که تشک های مختلف از چه چیزهایی ساخته می شوند و چه مزایا و معایبی دارند. پیشنهاد ما برای خرید انواع تشک فروشگاه اینترنتی صفاهوم است که با بیش از 80 سال سابقه درخشان به صورت تخصصی در زمینه عرضه انواع ملزومات منزل از جمله کالای خواب، حمام و جهیزیه عروس فعالیت دارد. برای خرید انواع تشک باکیفیت با قیمت مناسب همین الان به صفاهوم به نشانی safahome.com مراجعه کنید.

منبع: اتاق

به "انواع تشک برای خوابی راحت کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع تشک برای خوابی راحت کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید