بازی Forspoken ایده تازه ندارد؛ نقدها و نمرات بازی منتشر شد

به گزارش وبلاگ حرف دل، بازی فورسپوکن (Forspoken) برای پلی استیشن 5 به همراه کامپیوتر عرضه شد. این بازی در سبک نقش آفرینی و دنیا باز بوده و به وسیله شرکت Luminous Production ساخته شده است. ناشر آن نیز اسکوئر انیکس (Square Enix) است. فورسپوکن یکی از عناوینی بود که با تریلر مجذوب کننده خود توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

بازی Forspoken ایده تازه ندارد؛ نقدها و نمرات بازی منتشر شد

داستان فورسپوکن در خصوص یک دختر است که وارد دنیایی دیگر شده است. در این دنیا تنها ناجی همین دختر بوده و باید کوشش کند دشمنان را از بین ببرد. از طرفی باید راه بازگشت به دنیای اصلی خود را پیدا کند. همانطور که معین است داستان بازی چندان مجذوب نماینده نبوده و به نوعی مثل یک کتاب تکراری است.

شرکت سازنده کوشش نموده تا با استفاده از عناصر گیم پلی این بازی را مجذوب نماینده کند و تا حدی هم خوب عمل نموده است. با این حال منتقدان چندان نظر مثبتی به این بازی نداشته و فورسپوکن نمره 68 را از سایت متاکریتیک (Metacritics) و 69 را از سایت اپن کریتیک (OpenCritic) دریافت نموده است. بحث اینجاست که مشکل اصلی این بازی باگ نیست که بتوان آن را با به روزرسانی رفع کرد. بلکه مشکل اصلی محتوای آن بوده که شرکت سازنده برای اصلاح آن باید کوشش زیادی بکند.

بیشتر منتقدین اعلام کردند که مشکل فورسپوکن خسته نماینده بودن آن است. به این شکل که این بازی دنیای بسیار گسترده ای دارد ولی شرکت سازنده محتوای تکراری زیادی در آن قرار داده است. از طرفی داستان بازی نیز به این گستردگی نقشه بی توجهی نموده و باعث شده که فورسپوکن فضای خالی زیادی داشته باشد.

خلاصه نقد های بازی فورسپوکن

Gaming Nexus - امتیاز 9.5 از 10

فورسپوکن یک بازی بی نظیر است. شما در این بازی جادوهای بسیاری داشته و ابزارتان را می توان ارتقاء دهید. از طرفی مبارزات و غولآخرهای (Boss) بازی بسیار زیبا بوده و از لحاظ داستانی بسیار مجذوب نماینده است. این یک بازگشت برای شرکت اسکوئر انیکس نیست بلکه اثبات این است که این شرکت همچنان بسیار قدرتمند است. همینطور اینکه نشان می دهد که این شرکت قدرت خود را تا مدت زیادی حفظ خواهد نمود.

Game Informer - امتیاز 75 از 100

داستان و مبارزات بازی فورسپوکن نمی تواند به سطح عناصر جست و جو و حرکت این بازی برسد. با این حال این دو مورد آخر بیشتر تجربه بازی را تشکیل داده و بسیار خوب طراحی شده است. داستان بازی 15 ساعت بوده و بیشتر آن نیز با حرکت کرکتر اصلی پوشش داده شده است. دنیای بازی چالش های زیادی دارد که باعث می گردد حرکت کردن در آن لذت بخش باشد. داستان بازی چندان مجذوب نماینده نبوده و مبارزات آن نیز جالب نیست. با این حال حرکت کردن و یافتن رازهای دنیای بازی تجربه آن را لذت بخش تر می نماید.

God is Geek - امتیاز 7.5 از 10

هواداران عناوین دنیا باز و نقش آفرینی قطعاً از این بازی لذت خواهند برد. فورسپوکن محتوای مجذوب نماینده زیادی دارد و تجربه خوبی را به کاربر ارائه می دهد. با این حال نقاط قوت آن در بعضی از مواقع به این بازی آسیب می زنند.

ScreenRant - امتیاز 7 از 10

Luminous Productions قطعاً یک دیدگاه معین برای بازی فورسپوکن داشته است. این موضوع زمانی که کاربر بدون هیچ وظیفه ای در دنیای فورسپوکن می کردد، کاملاً معین است. موزیک بازی بسیار زیبا بوده و دنیای آن نیز طراحی جالبی دارد. مشکل اصلی داستان بازی است. چیزی که باعث می گردد روند بازی بسیار کند شده و گویی در زمان ساخت شرکت سازنده توجه زیادی به آن ننموده است. فورسپوکن یک بازی زیبا، سریع و مجذوب نماینده است. با این حال همه این نکات مثبت نمی توانند حواس شما را از گفت و گوهای بسیار بد و داستان ناامید نماینده، پرت نمایند.

Inverse - امتیاز 7 از 10

این موضوع کاملاً معین است که داستان و محیط بازی به طرز نامناسبی به هم متصل شده است. با این حال گشت و گذار در Athia بسیار لذت بخش بوده که مسائل بازی را می پوشاند. سیستم مبارزه جالب و سریع باعث می گردد تا مبارزات در بازی بسیار لذت بخش باشند. فورسپوکن ایده خوبی دارد و امیدواریم که در دنباله آن شرکت سازنده بیشتر از پتانسیل بازی استفاده کند.

The Game - امتیاز 7 از 10

با وجود مسائل این بازی، تجربه آن تا حدی لذت بخش است. داستان بازی در بسیاری از مواقع جالب نیست ولی چارچوب آن باعث می گردد که شما همچنان به آن ادامه دهید. دنیای Athia نیز بسیار مجذوب نماینده ساخته شده است. جایی که بازی می درخشد، بخش حرکت آن است. این باعث می گردد که گشت و گذار در دنیای بازی به جای اینکه حس یک وظیفه را به کاربر بدهد، مجذوب نماینده باشد. محتوای پس از اتمام داستان بازی نیز جالب است. در اصل این محتوا با داستان اصلی بازی در بسیاری از مواقع برابری می نماید. به طور کلی تجربه فورسپوکن حس رضایت را به کاربر منتقل خواهد نمود.

IGN - امتیاز 6 از 10

فورسپوکن از عناوینی است که شما مشابه اش را حتماً مشاهده نموده اید. از داستان فانتزی آن گرفته تا دنیای گسترده و پر از مأموریت های تکراری آن همگی در عناوین زیادی وجود دارند. مبارزات بازی به حدی مجذوب نماینده هستند که شما را در طول مدت داستان بازی سرگرم نمایند. از طرفی مبارزات کاری خواهند کرد که شما از تمام توانایی های کرکتر برای مبارزه بهره ببرید. تنوع دشمنان چندان جالب نیست ولی سیستم پارکور و جابجایی در فورسپوکن مجذوب نماینده است. البته دنیای بازی پس از مدتی تکراری شده و این عدم تنوع باعث می گردد تا کاربر خیلی زود از بازی خسته گردد.

VG247 - امتیاز 6 از 10

فورسپوکن یک بازی نو است که در کوشش است تا در کنار عناوین بسیار بزرگ رقابت کند ولی پیروز عمل نمی نماید. در ابتدا بازی بسیار مجذوب نماینده است ولی با پیشرفت در آن مسائل زیادی مشاهده می گردد. این مسائل زمانی قابل تحمل می شوند که وارد مبارزات بشوید. با این حال یادگیری این سیستم سخت بوده و احتیاج به زمان زیادی دارد.

GameSpot - امتیاز 5 از 10

پیشنهاد بازی فورسپوکن سخت است. داستان دنیای این بازی مجذوب نماینده است ولی نحوه ارائه آن بسیار عجیب است. از طرفی دنیای بازی نمی تواند از سرعت آن استفاده نموده و دنیای آن به شکلی است که گویی کار مجذوب نمایندهی در آن برای انجام شدن وجود ندارد. مبارزات از لحاظ بصری بسیار مجذوب نماینده هستند ولی شما را درگیر نخواهند کرد. از طرفی طراحی صدای بازی بسیار قوی بوده موزیک آن نیز بسیار قدرتمند است. مشکل داستان بازی است که لذت آن را به طور کامل از بین می برد.

نمرات دیگر این بازی

  • Gaming Trend - امتیاز 9 از 10
  • Playstation Lifestyle - امتیاز 8 از 10
  • Gamersky - امتیاز 79 از 10
  • Vandal - امتیاز 7 از 10
  • The Gamer - امتیاز 7 از 10
  • Destructoid - امتیاز 7 از 10
  • Playsense - امتیاز 7 از 10
  • Gaming Bolt - امتیاز 7 از 10
  • True Gaming - امتیاز 65 از 100
  • Game Rant - امتیاز 6 از 10
  • Games Radar + - امتیاز 5 از 10

کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت

28,013,000 تومان

مشاهده و خرید

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

2,150,000

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

1,780,000

تومان

خرید بازی کنسول

مشاهده همهمنبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Forspoken ایده تازه ندارد؛ نقدها و نمرات بازی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Forspoken ایده تازه ندارد؛ نقدها و نمرات بازی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید