برندسازی کسب و کار با 7 راه حل طراحی داخلی حرفه ای
به گزارش وبلاگ حرف دل، حتما به این موضوع فکر نموده اید که چگونه میتوانید کسب و کار تجاری خود را برند کنید. ما در این مطلب یاری میکنیم تا با ارائه 7 راه حل طراحی داخلی دفتر اداری کسب و کار خود را متمایز و برند کنید..
آیا دفتر اداری من احتیاج به بازسازی یا طراحی داخلی دارد؟
طراحی داخلی دفاتر اداری اهمیت زیادی برای صاحبین کسب و کارها دارد چراکه محل آغاز و برقراری یک تعامل اجتماعی جهت جلب مشتری است. اگر مراجعه نمایندگان بتوانند در همان ابتدا تصویر مناسبی از ما دریافت نمایند؛ راحت تر به ما اعتماد خواهند کرد. در واقع مشتریان و مراجعه نمایندگان به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ما را از روی پوشش، محل کارمان و … قضاوت مینمایند. حتی مطالعات علمی تایید میکند که قضاوت یا تصویر ذهنی اولیه مشتریان، تاثیر عمده ای بر تصمیم گیری نهایی آنها دارد. بنابراین تفاوتی نمیکند دفترتان در چه ساختمانی قرار گرفته، حتی بسیاری از از ساختمان های اداری نوساز نیز ممکن است به طور عمومی طراحی شده باشند و ویژه سازی نشده باشند.
مزایای بازسازی و طراحی داخلی چیست؟
توجه به طراحی فضای اداری و دفتر کار میتواند باعث بهبود جلوه ظاهری و نمود بیرونی شرکت تان شده و به رونق تجارت و کسب و کارتان یاری شایانی کند. از سوی دیگر یک دفتر اداری که در آن به آسایش محیطی و آرامش ذهنی کارکنان توجه شده، بازده کاری را افزایش میدهد. مجموع این دو عامل علاوه بر صرفه مالی در بلند مدت باعث ایجاد ارزش افزوده و تمایز نسبت به رقبا میگردد و شما را به چهره برجسته ای در میان رقبایتان تبدیل خواهد نمود.
7 راه حل عملی برای شاخص کردن دفتر و فضاهای اداری با طراحی داخلی
اگر از تصمیم خود برای بازسازی و طراحی داخلی مطمئن شده اید. باید راه حلهای مختلف برای شاخص کردن دفتر خود را به وسیله یک طراحی حرفه ای و بی نقص بشناسید.
1) ایجاد اتمسفر لوکس و اعتماد برانگیز
با رعایت اصول و ترفندهای صحیح در مبلمان، اکسسوری، نورپردازی، مصالح و رنگ میتوان یک فضای لوکس ایجاد کرد. مبلمان با طراحی و ظاهر مناسب اکسسوری های خاص در فضا جلوه لوکس ایجاد مینمایند. مثلاً یک تابلو بزرگ با نورپردازی مناسب، یک گلدان شیک در گوشه ای از فضا میتوانند به شما در این زمینه یاری نمایند. سعی کنید علاوه بر نور عمومی فضا به نورهای تزیینی نیز اهمیت دهید. مصالح قوی مثل سنگ یا ابزارهای چوبی پیشنهادات دیگر ما در این زمینه هستند.
2) ایجاد آرامش و طراوت و پویایی در فضا
خطوط افقی، فرم های با ظرافت و رنگ های خنثی به ما احساس آرامش میدهند. عامل تاثیرگذار دیگر نور است. بهتر است تا حد امکان از نور طبیعی استفاده گردد و نورهای مصنوعی نیز یکنواخت، گرم و کنترل شده باشند. استفاده از یک چیدمان دنج و راحت و بعلاوه صندلی های ارگونومیک آرامش و راحتی بیشتری در فضا ایجاد مینمایند. از سوی دیگر به یاری پوشش گیاهی میتوان حس طراوت و پویایی ایجاد کرد.
3) ایجاد اتمسفر رسمی و حرفه ای
برای اینکه یک فضای رسمی داشته باشید ایجاد نظم بصری و استفاده از فرم ها و اشکال هندسی اقلیدسی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید کمتر از طراحی های شلوغ و پرکار استفاده نمایید. طراحی شما باید متناسب، منظم و وزین باشد. فرم های منظم و هماهنگ، فضا را رسمی تر مینمایند. بهتر است در یک فضای اداری کمتر از رنگ های جیغ استفاده گردد. رنگ سفید، طوسی، قهوه ای، نوک مدادی و مشکی انتخاب های مناسبی هستند. انتخاب درست مصالح نیز در ایجاد حس رسمی بودن تاثیر گذار است. معمولاً مصالح مدرن ، صنعتی و تازه حس رسمی بیشتری دارند.
4) افزایش فضای مفید و کاربردی دفتر
با یک طراحی حرفه ای میتوان فضای مفید و کاربردی دفتر را افزایش داد. این موضوع با تغییرات کوچکی در جانمایی میزها، پارتیشن ها و … امکانپذیر است. پس مطمئناً با داشتن یک چیدمان اصولی میتوان تعداد میزهای بیشتری در همان مساحت تامین نمود. بعلاوه بهتر است تا حد امکان کمد و قفسه بیشتری به فضا اختصاص یابد. چیدمان صحیح و افزایش فضای ذخیره سازی یاری میکند فضای اداری شما منظم و یکپارچه بنظر برسد.
5) تعریف و تفکیک فضاها
تعریف و تفکیک زون های مختلف مثل زون خدماتی (آبدارخانه، سرویس، انبار) و زون اداری و مدیریتی اهمیت زیادی دارد. بعلاوه در یک طراحی استاندارد معمولاً عرصه فضاهای خصوصی (ویژه کارمندان) و عمومی (ویژه مشتریان) تاحد امکان تفکیک میشوند. در یک فضای اداری میتوان به یاری تغییر کفسازی، پارتیشن، فلاور باکس یا تغییر در نورپردازی، قسمت های مختلف را تفکیک نمود.
6) ازبین بردن شلوغی و حذف زوائد بصری
اضافات روی میزها، دیوارها و عناصر بی نظم و بدون خط و ربط همواره باعث آزار مخاطب شده و جلوه بسیار بدی ایجاد مینمایند. پس حتما پوشه ها، وسایل اداری و وسایل شخصی اضافه را از روی میزها جمع آوری و به کشو و قفسه زیر میز یا کمدها انتقال دهید. میتوانید از وسایل با شکل واحد (ماگ سازمانی، ست اداری سازمانی و …) استفاده نمایید. بعلاوه از چیدمان پراکنده و مبلمان غیر هماهنگ و کلیه عناصر فکر نشده در فضا به شدت پرهیز کنید.
7) یاری گرفتن از برترین شرکت طراح و مجری
شرکت های طراحی خوب از دانش و بنیان فکری قوی برخوردارند. این بنیان فکری قوی میتواند زمینه ساز خلاقیت در کارهایشان گردد. از سوی دیگر این دفاتر حرفه ای، دقت نظر، ریزبینی و حساسیت بالایی در طراحی و اجرای کارهایشان به خرج میدهند؛ که باعث میگردد نمونه کار آنها کیفیت بالایی داشته و در عین حال متفاوت باشد. همین عوامل زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده در آثار این طراحان میگردد. نتیجه سپردن کار به افراد متخصص، خلق محیطی است که همه فعالیت ها در آن درست و بدون مشکل اتفاق میافتد و هرکس از هر لحظه حضور در آن احساس لذت و آرامش میکند.
برای آغاز باید چه کار کنیم؟
طراحی یک پروژه اداری کاری کاملاً تخصصی است که احتیاجمند آشنایی با الزامات و استانداردهای آن است. حتی هر شرکت طراحی با زمینه کار عمومی لزوماً نمیتواند به شما یاری کند. برای این منظور میتوانید در جستجوی برترین شرکت های طراحی داخلی برآیید. خوشبختانه بعضی شرکت ها طراحی و بازسازی در کشور به طور ویژه و تخصصی در زمینه فضاهای اداری فعالیت نموده اند و حتی نمونه کارهای بسیار پیشرو و متفاوتی در این زمینه دارند. استودیو آرانو یکی از همین شرکت ها است که بسیاری از مطالب این مقاله از سایت آنها برگرفته شده است.
جمع بندی
بطور کلی با 7 راه حل ویژه بالا میتوان ضمن افزایش بهره وری و کیفیت فضای اداری به برندسازی آن یاری نمود و ارزش افزوده ایجاد کرد. اگر در پی راه های خلاقانه دیگری هستید کافی است از شرکت های متخصص و حرفه ای مثل استودیو آرانو در این زمینه یاری بگیرید. مطالب این مقاله برگرفته از راهنماهای طراحی در سایت استودیو آرانو است که بسیاری از آنها بطور رایگان در وبسایت این شرکت قابل مطالعه است. استودیو آرانو یک شرکت حرفه ای و باتجربه است که بیش از یک دهه در زمینه معماری، ساختمان و طراحی داخلی فعالیت دارد.
منبع: اتاق