روش های غرفه سازی مقرون به صرفه
به گزارش وبلاگ حرف دل، برگزاری نمایشگاه یکی از برترین روش های بازاریابی جهت تبلیغ محصول و یا خدمات یک کسب و کار است. در این میان غرفه سازی نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و غرفه داران تمایل دارند تا بالاترین کیفیت غرفه ها را با حداقل مقدار هزینه بسازند. در این مقاله قصد داریم تا انواع روش های مدیریت بودجه جهت غرفه سازی مقرون به صرفه را ارائه دهیم.
هزینه های غرفه نمایشگاهی
به منظور صرفه جویی در بودجه و کاهش هزینه ها، ضروری است تا هزینه های غرفه نمایشگاهی مورد شناسایی قرار گیرند. از جمله هزینه های غرفه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- اجاره غرفه: هزینه اجاره غرفه نمایشگاهی سهم زیادی از هزینه نمایشگاه را به خود اختصاص می دهد. بزرگی مقدار غرفه، محل نمایشگاه، کالا و خدماتی که در غرفه عرضه می گردد و … در اجاره غرفه نمایشگاهی موثر هستند.
- هزینه طراحی و اجرا: هزینه طراحی و ساخت غرفه با توجه به نوع نمایشگاه و طرح غرفه فرق دارد. برای مثال هزینه غرفه نمایشگاه مواد غذایی 1402 با هزینه غرفه نمایشگاه شیرینی و شکلات 1402 با یکدیگر تفاوت دارند.
- هزینه حمل و نقل: انتقال تجهیزات و وسایل و متریال مورد نظر به غرفه نمایشگاهی، مخصوصاً اگر به تعداد دفعات زیاد باشد، هزینه حمل و نقل را افزایش می دهد.
- هزینه پرسنل: تعداد پرسنل موجود در غرفه و تعداد روزهای برگزاری نمایشگاه، همگی در هزینه پرسنل تأثیر خواهند داشت.
- هزینه بازاریابی: جهت اشاعه پیغام نمایشگاه و معرفه غرفه به دیگر حاضرین و بازدیدکنندگان استفاده از انواع روش های تبلیغات و بازاریابی بسیار تاثیر گذار است.
صرفه جویی در هرکدام از هزینه های فوق سبب صرفه جویی در کل هزینه ها شده و سودآوری را با خود در پی خواهد داشت.
غرفه سازی مقرون به صرفه
جهت ساخت غرفه ای مقرون به صرفه و باکیفیت به وسیله مدیریت بودجه در صنعت غرفه سازی، بهتر است موارد زیر مورد توجه قرار گیرند:
- یکی از پرهزینه ترین قسمت های غرفه سازی، متریال مورد استفاده در ساخت غرفه است. با استفاده از مصالحی با کیفیت اما مقرون به صرفه قیمت که به کیفیت نهایی کار آسیبی وارد نکند تا حد زیادی می تواند هزینه ها را کاهش دهد. می توان در صورت لزوم از ام دی اف به جای چوب استفاده کرد و یا به جای استفاده از پارچه هایی لوکس و گران قیمت از پارچه هایی مقرون به صرفه تر اما باکیفیت استفاده نمود. مهمترین مصالح نمایشگاهی شامل آلومینیوم، چوب، لمینت، انواع روشنایی و …است، می توان به وسیله جستجو میان تأمین کنندگان مناسب، برترین کالا و متریال را با کمترین قیمت ممکن خریداری نمود.
- استفاده از فناوری های نوین در ساخت می تواند هزینه ها را کاهش دهد و کیفیت غرقه نمایشگاهی را بالا ببرد. برای مثال استفاده از دستگاه CNC برای برش و یا استفاده از دستگاه چاپ سه بعدی یا سیستم های رباتیک از مواردی هستند که سبب صرفه جویی در ساخت غرفه می شوند.
- داشتن برنامه زمانی و یا به عبارتی با برنامه پیش رفتن، موجب کاهش زمان ساخت غرفه، کاهش استفاده از منابع و در نتیجه صرفه جویی در بودجه می گردد.
- هزینه های حمل و نقل متریال و تجهیزات می توان سبب افزایش هزینه ساخت غرفه نمایشگاهی گردد، لذا مدیریت هزینه ها در این فیلد سبب صرفه جویی در بودجه شده و هزینه ساخت غرفه نمایشگاهی را کاهش می دهد.
- بهره گیری از افراد متخصص و مجرب که در زمینه طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی تجربه دارند می تواند تا حد زیادی از هزینه های اضافی کاهش داده و به مدیریت هرچه بهتر بودجه یاری نماید.
- شرکت در نمایشگاه های معتبر سبب عملکرد بهتر و سودآوری بیشتر می گردد.
- استفاده از راهکارهایی در جذب مشتریان بیشتر موجب می گردد تا فروش محصولات و خدمات کسب و کار افزایش یافته و سود بیشتری کسب گردد.
- شناخت هرچه بهتر و بیشتر بازار هدف سبب می گردد تا غرفه داران در هر نمایشگاهی شرکت نکنند و بودجه محدود خود را صرف شرکت در نمایشگاه هایی کنند که امکان بازگشت سود در آن ها بالاتر است.
- بهره گیری از تیم تعمیرات و نگهداری مجرب در برطرف موانع و مسائل یاری زیادی نموده و سبب می گردد تا به جای تعویض تجهیزات به وسیله تعمیر آن ها از صرف هزینه های بالاتر جلوگیری گردد.
روش های کاهش هزینه نمایشگاهی
با استفاده از روش های زیر می توان در هزینه های نمایشگاهی صرفه جویی کرد:
- نمایشگاهی متناسب با کسب و کار انتخاب گردد.
- حتی الامکان غرفه ای با متراژ کوچک تر انتخاب گردد.
- استفاده از داوطلبان در روز برگزاری نمایشگاه سبب می گردد تا در هزینه پرسنل صرفه جویی گردد.
چقدر می پسندید؟
منبع: اتاق