تاثیر منفی استفاده همزمان از رسانه های مختلف بر سلامت روان بچه ها

به گزارش وبلاگ حرف دل، خبرگزاری خبرنگاران- نتایج یک پژوهش میدانی در مدارس ابتدایی نشان می دهد ارائه تکلیف های آموزشی متعدد مبتنی بر رسانه های متفاوت، تاثیر مخربی بر سلامت روان دانش آموزان می گذارد.

تاثیر منفی استفاده همزمان از رسانه های مختلف بر سلامت روان بچه ها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ حرف دل، مطالعه ای که به وسیله گروهی از پژوهشگران دانشگاه های لوکزامبورگ و ژنو صورت گرفته، شواهدی یافته مبنی بر اینکه نتایج مخرب بر سلامت روان دانش آموزان، بیش از آنکه حاصل مدت زمان استفاده از رسانه های الکترونیک باشد، نتیجه نحوه صرف این زمان در رسانه های الکترونیک است.

در این پژوهش میدانی، که در یک مدرسه ابتدایی دولتی در ژنو انجام شد، پژوهشگران از نزدیک با دانش آموزان و کسانی که آن ها را به خوبی می شناختند در تماس بودند. به همین دلیل، پرسش نامه هایی به والدین، معلمان و دانش آموزان داده و پرسش های متعددی در زمینه استفاده از رسانه های الکترونیک و شکل تاثیر آن بر بچه ها طرح شد.

118 دانش آموزان 8 تا 12 ساله در این مطالعه حضور داشتند. هدف پرسشنامه هایی که به این بچه ها داده شده بود، آنالیز چگونگی استفاده آن ها از رسانه های الکترونیک و همینطور مسائل مربوط به تمرکز و توجه، مقدار و کیفیت خواب و بعلاوه پایه تحصیلی، مقدار انگیزه، نظرات و در کل سنجش سلامت روانشان بود. هدف پرسشنامه هایی که به والدین و معلمان داده شده بود، آنالیز برداشت اون ها از استفاده بچه ها از رسانه بود.

تحلیل داده های این پژوهش در کل، شواهد اندکی مبنی بر نقش مدت زمان استفاده از رسانه در مسائل سلامت روان بچه ها به دست داد. مسائل زمانی ایجاد می شد که بچه ها به شکل ترکیبی از رسانه ها استفاده می کردند. برای نمونه، پژوهشگران دریافتند تماشای تلویزیون و در همان حال، رد و بدل کردن پیامک با دوستان می تواند باعث تشدید استرس و برخی اوقات تشدید مسائل رفتاری و عاطفی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تاثیر منفی استفاده همزمان از رسانه های مختلف بر سلامت روان بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر منفی استفاده همزمان از رسانه های مختلف بر سلامت روان بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید