تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد

به گزارش وبلاگ حرف دل، تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 بر روی کل سامانه و در کنار مدل جرمی ماهواره ناهید با موفقیت انجام شد.

تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 یکی از مهم ترین زیرسیستم های ماهواره های مخابراتی است که در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران پیشرفته است.

این زیر سیستم، اولین پیشرانش تک مولفه ای پیشرفته در کشور است که تست های نمونه مهندسی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم اکنون در حال گذراندن تست های نمونه کیفی است.

در این پیشرانش، سوخت با عبور از روی کاتالیست توسعه داده شده در پژوهشکده تجزیه شده و به منظور عبور از نازل و فراوری نیروی تراست، فراوری گاز داغ می نماید.

به گفته دکتر رحیم احسانی، رییس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی، تست ارتعاش سطح کیفی بر روی کل سامانه و در کنار مدل جرمی ماهواره ناهید انجام شد و مخازن فشارگذاری هم در شرایط کاری و عملیاتی خود قرار داشتند. انجام تست با لحاظ تمهیدات خاص و دقیق ایمنی انجام شد و نتایج این تست، شرایط مناسب سیستم به لحاظ طراحی سازه و همچینن شیرآلات، انژکتور، کاتالیست و اتصالات را نشان داد.

به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، اولین شیر لچ در کشور، در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران توسعه داده شده و بر روی این سیستم پیشرانش نصب شده است که گامی مهم در برطرف محدودیت های تحریمی کشور در حوزه تجهیزات با فناوری بالای فضایی به تعداد می آید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست ارتعاش توسعه زیرسیستم پیشرانش ناهید 2 با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید