ثروتمندترین کشورهای جهان

به گزارش وبلاگ حرف دل، کشورهای بسیاری در جهان به علت بالا بودن سرانه فراوری ناخالص داخلی شان ثروتمند محسوب می شوند و مردم در این کشورها از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردارند.

ثروتمندترین کشورهای جهان

بعضی از کشورهای جهان با وجود اینکه از مساحت کوچکی برخوردار هستند، ولی به واسطه شاخص های اقتصادی در رده ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارند و از اینرو، محیط بسیار مناسبی را برای شهروندانشان فراهم نموده اند.

10. عربستان سعودی

علت ثروتمند بودن عربستان همان طور که می دانید نفت است. در واقع عربستان از نظر ذخایر نفتی در جهان بهترین بوده است. اقتصاد این کشور بر پایه نفت و گاز بنا گذاشته شده و سرانه فراوری ناخالص داخلی آن 53624 دلار است. در این کشور، خارجی های زیادی مشغول به کار هستند و نقش مهم و حیاتی را در اقتصاد این کشور بازی می نمایند. عربستان علاوه بر نفت و گاز، منبع غنی از طلا، نقره، مس، آهن، منیزیم، سرب، سولفور و غیره است. خرمای این کشور نیز در سطح جهانی به فروش می رسد. خصوصی سازی بعضی از بخش های خدماتی مثل آموزش، بهداشت، کنترل ترافیک، برق، مخابرات، آب و غیره باعث پیشرفت بیشتر این کشور در این حوزه ها شده است.

9. سوئیس

زیباترین کشور جهان جز ثروتمندترین های جهان هم محسوب می گردد. سوئیس را به صنعت قدرتمند شکلات و ساعتش می شناسند. هر چند نباید لبنیات مشهور این کشور را هم از یاد برد. سرانه فراوری ناخالص ملی در این کشور 56,000 دلار است. پس از سرانجام یافتن جنگ جهانی دوم، سوئیس به عنوان امن ترین مکان برای ذخیره پول اعلام شد. این کشور دارای بهترین شفافیت حکومتی، آزادی های شهروندی، کیفیت زندگی و پیشرفت فردی است. این کشور به قدری از نظر اقتصادی امن است که سرمایه گذاران بزرگی را میزبانی می نماید. نستله، سیکا ای جی، نوارتیس، روش، سارنافیل و غیره از برندها و کمپانی های مشهور سوئیسی هستند. از کالاهای مهمی که سوئیس صادر می نماید می توان به ساعت، جواهر، لوازم ارتوپدی، واکسن و گلیکوزید، سنگ معدن خام و فلزات اشاره نمود. مهم ترین واردات این کشور هم شامل خودرو، جواهرات، دارو و غیره می گردد. کشوری با کوهستان های بلند و طبیعت بسیار زیبا و آرام که می تواند مقصد بسیار مناسبی از لحاظ گردشگری باشد.

8. آمریکا

آمریکا هم به علت ثروت بسیار زیادش جزو ثروتمندترین های جهان است. این کشور از لحاظ فراوری نفت و گاز هم جزو بهترین های جهان محسوب می گردد. جمع ثروت شخصی در این کشور 63/5 تریلیون دلار بوده و این کشور از نظر شاخص جینی (شاخصی اقتصادی برای محاسبه توزیع ثروت در میان مردم) چهارمین کشور با بالاترین عایدیهای فردی است. در واقع نیازی نیست آمریکا برای بهتر کردن اقتصادش کوشش مضاعفی انجام دهد، چون در حال حاضر نیز بهترین است. آموزش در این کشور در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار گرفته است و سیستم بهداشتی و سلامت نیز جز بهترین ها در جهان است. فراوری ناخالص داخلی در این کشور 914/17 تریلیون دلار بوده و بزرگ ترین بورس جهان متعلق به آمریکا است. جمعیت این کشور 310 میلیون نفر است.

7. هنگ کنگ

هنگ کنگ به علت شاخص بالای فراوری ناخالص داخلی جز ثروتمندترین ها و پیشرفته ترین های جهان است. این کشور دارای بازار اختصاصی اقتصادی بین المللی است و دولت مردانش به شدت مشغول به دست آوردن سود بیشتر هستند. هنگ کنگ را کشور میلیاردرها می دانند، میلیاردرهایی مثل لی کا شینگ، لی شائو کی، ری موند، توماس و غیره. جمعیت این کشور 7/155 میلیون نفر است و مهاجران کاری زیادی دارد.

6. نروژ

نروژ از نظر صادرات بهترین است و مواردی چون گاز، نفت خام و نفت تصفیه شده را صادر می نماید. جمعیت اندک 4/97 میلیون نفری این کشور از این همه عایدی بهره فراوان می برند و در سطح رفاهی مناسبی زندگی می نمایند. سرانه فراوری ناخالص داخلی نروژ 67445/20 دلار است و غذای دریایی، آب و مواد معدنی به اندازه کافی برای همه وجود دارد. اکتشاف و فراوری نفت، نیروی هیدروالکتریک و شیلات جزو مواردی هستند که باعث رونق شرایط اقتصادی نروژ شده اند. در این کشور همگی برای پیشرفت کوشش می نمایند و دولت با شفافیت به کار خودش ادامه می دهد. اداره امور اقتصادی به صورت فعالانه برای رسیدگی کردن به بودجه در حال کوشش است و این ها تنها بخشی از فعالیت های مثبتی است که برای رونق اقتصادی نروژ انجام می گردد

5. کویت

کویت هم جزو کشورهایی است که ثروتش را مدیون فراوری نفت خام به اندازه 102 میلیارد بشکه و سرانه فراوری ناخالص داخلی 70913/56 دلار است. این کشور علاوه بر نفت خام فراورده های نفتی متعددی را نیز صادر می نماید. بانک ملی این کشور جز پیشرفته ترین ها در جهانی عرب است. علاوه بر نفت، کشاورزی نیز در بالا رفتن سرانه فراوری ناخالص ملی تاثیر داشته است.

4. برونئی

برونئی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که با سرانه فراوری ناخالص داخلی 72370/45 دلار، صادرات نفت، غذا و گاز توانسته جزو ثروتمندترین ها در جهان باشد. این کشور کوچک است و بسیاری از محصولاتش وارد می گردد. جالب است بدانید که برند حلال را برونئی وارد بازار نموده است. اسپارک اینوستمنت یکی از مهم ترین پیشرفت های حاصل شده به وسیله کمپانی متانول برونئی است و بزرگ ترین نقطه عطف این کشور محسوب می گردد. به علاوه یکی از بزرگ ترین کارخانه های LNG نیز در این کشور بنا شده است.

3. سنگاپور

سنگاپور یکی از مجذوب نماینده ترین مکان ها از نظر گردشگری است. مرکز این کشور شهر سنگاپور بوده و بسیار زیبا است. سرانه فراوری ناخالص داخلی در سنگاپور 70598/10 دلار است. اقتصاد، آموزش، سلامت، امنیت، آزادی های شخصی و دولتِ خوب، تماما عواملی هستند که سنگاپور را در جهان جز قدرتمندترین ها و ثروتمندترین ها نموده اند. در مدت 22 سال، فراوری ناخالص داخلی این کشور دو برابر شده و همین امر از سنگاپور یک کشور گران ساخته است. جالب است بدانید که دولت به مردمش خانه های لوکس و گران می دهد و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است.

2. لوکزامبورگ

لوکزامبورگ دومین کشور کوچک و ثروت مندترین کشور جهان بوده و سرانه فراوری ناخالص ملی در این کشور 9 برابر میانگین جهانی یعنی 97622 دلار است. هیچ پولی در این منطقه برای ارتش به هدر نمی رود و هیچ هزینه ای صرف جاده سازی نمی گردد. مردم این کشور ثروتمند و تحصیل نموده هستند و در بخش هایی چون بانک، ارتباطات و انتقالات مشغول به کار هستند. اندازه بیکاران این کشور تنها 5/5 درصد است. اقتصادیات بسیار پایین است و رازهای بسیاری پشت این پیشرفت وجود دارد.

1. قطر

قطر که رتبه اول در این لیست را دارد، این پیشرفت را مدیون منابع غنی نفتی و گازی اش است. این کشور به علاوه دارای سوخت های فسیلی دیگر هم است. از دیگر فعالیت های قطر می توان به پتروشیمی، فراوری فولاد و کود شیمیایی نیز اشاره نمود. سرانه فراوری ناخالص داخلی این کشور 140649 دلار بوده و به علتِ همین ثروت بی نهایتش هم برای جام جهانی انتخاب شده است.

منبع: کجارو / toptenscentral.com

به "ثروتمندترین کشورهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین کشورهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید