خبرنگاران حلقه فراوری رادیو دارو و تشخیص بیماری سرطان در کرمانشاه تکمیل شد

به گزارش وبلاگ حرف دل، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با ورود دستگاه پت سی تی به استان، حلقه فراوری رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط این دستگاه، تکمیل و مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه به بی نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور تبدیل شد.

خبرنگاران حلقه فراوری رادیو دارو و تشخیص بیماری سرطان در کرمانشاه تکمیل شد

دکتر تورج شیرزادیان روز چهارشنبه به وبلاگ حرف دل افزود: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون است که با پیگیری های مستمر، این دستگاه نیز به نام کرمانشاه و برای استان های غربی کشور (همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه) در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهاده شد.

وی در ادامه شرح داد: استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشورهای پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

او گفت: خوشبختانه با درایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بخش مهم در نقشه جامع سرطان دانشگاه به عنوان مرکزیت غرب کشوری پیش بینی و همچنین در سند چشم انداز 1404 منظور شده است.

وی گفت: سال گذشته خرید 2 دستگاه پت سی تی برای دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه و اصفهان در دستور کار خرید وزارت بهداشت نهاده شد که با پیگیری های مستمر، اولین دستگاه وارد شده به کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

او افزود: این دستگاه محصول سال 2020 کمپانی زیمنس آلمان است و باعث ارتقاء کم نظیر کیفیت تصاویر و کاهش زمان اسکن بیمار خواهد شد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین این ویژگی در حوزه تحقیقاتی نیز بسیار مورد توجه محققان حوزه پزشکی هسته ای و فیزیک پزشکی نهاده شده است.

شیرزادیان افزود: این دستگاه در بخش دتکتور مجهز به کریستال های LSO که یکی از جدیدترین و پربازده ترین کریستال های موجود است، بوده و امکان فعال سازی فناوری (TOF time of flight) بر روی آنها وجود دارد.

وی توضیح داد: بنابراین دارای یکی از بالاترین توانمندی های تفکیک رزولوشن (وضوع تصویری) مکانی در میان دستگاه های موجود می باشد که این قدرت تفکیک بالاتر به معنای امکان تشخیص تومورهای کوچکتر است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 18 بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان های گلستان، فارابی و شهدا بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار تخت در 18 بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حلقه فراوری رادیو دارو و تشخیص بیماری سرطان در کرمانشاه تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حلقه فراوری رادیو دارو و تشخیص بیماری سرطان در کرمانشاه تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید