خبرنگاران کرمانشاه با یک دهم هزینه به غرب کشور خدمات تخصصی پزشکی می دهد

به گزارش وبلاگ حرف دل، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه خدمات این کلینیک ها یک دهم بخش خصوصی است، گفت: فقط در سال گذشته به بیش از 520 هزار بیمار غرب کشور در مراکز ویژه مستقل استان خدمت رسانی شده است.

خبرنگاران کرمانشاه با یک دهم هزینه به غرب کشور خدمات تخصصی پزشکی می دهد

دکتر هوشنگ بهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ حرف دل با بیان اینکه کلینیک های ویژه به 2 صورت مستقل و وابسته در حال فعالیت هستند، گفت: کلینیک های وابسته داخل بیمارستان و زیرنظر آنها فعالیت می نمایند و کلینیک های مستقل هم به صورت یک واحد درمانی جدا در حال خدمت رسانی هستند.

او از فعالیت هشت کلینیک وابسته و پنج کلینیک مستقل در مرکز استان اطلاع داد و گفت: کلینیک های مهدیه، شهید فتاحی، حاج دایی، پردیس و ثامن مسکن پنج کلینیک ویژه مستقل شهر کرمانشاه هستند.

بهاری مطرح نمود: در کلینیک های ویژه مستقل اعضای تمام وقت هیات علمی که مطب خصوصی ندارند، به شهروندان خدمت رسانی می نمایند؛ این متخصصان که دارای سطح علمی بالایی هستند، صبح ها در بیمارستان های دولتی و عصرها در کلینیک ها حضور دارند.

130 متخصص با ده ها خدمت

بهاری گفت: هم اکنون حدود 130 متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف پزشکی در حال ارایه خدمات به بیماران در کلینیک ها هستند.

نوار قلب، نوار مغز، تست ورزش، جراحی های سرپایی، جراحی های مخصوص پوست (فقط درمانگاه حاج دایی)، کولونوسکوپی، آندوسکوپی، اسپیرومتری(تست تنفس)، سونوگرافی و خدمات آزمایشگاهی(فقط درمانگاه مهدیه) از جمله خدماتی است که به گفته بهاری در کلینیک های ویژه مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیماران ارایه می گردد.

او مطرح نمود: کلینیک های ویژه استان کرمانشاه علاوه بر بیماران استان به بیماران استان های ایلام، کردستان، لرستان و همدان هم خدمت ارایه می نمایند.

تعرفه؛ یک دهم بخش خصوصی

مدیر کلینک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعرفه کلینیک های ویژه حدود یک دهم هزینه خدمات بخش خصوصی است، گفت: تعرفه معاینه بیمار در کلینیک های ویژه برای پزشک متخصص پنج هزار و 800 تومان و برای پزشک فوق تخصص 6 هزار و 800 تومان است.

بهاری گفت: یارانه خدمات پزشکی و درمانی ارایه شده در این کلینیک ها ماهانه دست کم 6 میلیارد تومان است که همین موضوع سبب ارزان بودن خدمات ارایه شده به بیماران است.

خدمت رسانی سالانه به بیش از نیم میلیون بیمار

او از معاینه بیش از 520 هزار بیمار در سال 98 در کلینیک های ویژه مستقل استان اطلاع داد و گفت: در این سال همچنین 106 هزار خدمت درمانی هم به بیماران ارایه شده است.

به گفته بهاری، با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه بیماران به کلینیک های ویژه، میزان معاینه و خدمات ارایه شده در امسال دست کم حدود 50 درصد کاهش یافته است.

مدیر کلینک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره کلینیک های وابسته هم گفت: غیر از مرکز استان هشت شهرستان دیگر هم دارای بیمارستان و کلینیک هستند.

او گفت: سه شهرستان روانسر، ثلاث باباجانی و دالاهو هم بیمارستان ندارند و خدمات به بیماران به صورت درمان بستر صورت می گیرد یعنی در زمان ضرورت و احتیاج به خدمات بیشتر، بیمار به اولین مرکز درمانی در نزدیکترین شهرستان همجوار اعزام و به صورت موقت بستری و اقدامات درمانی لازم برای او انجام می گردد.

به گزارش وبلاگ حرف دل، اکنون 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرمانشاه با یک دهم هزینه به غرب کشور خدمات تخصصی پزشکی می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرمانشاه با یک دهم هزینه به غرب کشور خدمات تخصصی پزشکی می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید