خرید ملک در ترکیه

به گزارش وبلاگ حرف دل، برای مهاجرت به هر کشور خارجی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کدام روش برای شما برترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش خواهد بود. البته از قلم نیاندازید که هدف شما از مهاجرت عامل مهمی در معین روش مهاجرتی است. به عنوان مثال اگر هدفتان از مهاجرت به یک کشور، دریافت اقامت دائم و تابعیت است، بنابراین باید کلیه روش هایی را آنالیز و ارزیابی کنید که به این مهم ختم خواهند شد. بسیاری از کشورهای اروپایی به متقاضیان خارجی خود به وسیله خرید ملک، اقامت دائم اعطا نمی نمایند، بنابراین به این ترتیب شما عملاً تنها یک سرمایه گذار خارجی در آن کشور اروپایی خواهید بود و برای دریافت اقامت دائم ضروری است از روش دیگری اقدام کنید. اما گاهی هدف متقاضیان از ورود به یک کشور، در اصل فراهم آمدن زمینه ای مناسب برای مهاجرت به کشور سومی است که هدف اصلی آن ها خواهد بود. همان طور که می دانید بسیاری از ایرانیانی که به ترکیه مهاجرت می نمایند در اصل هدفشان مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی، امریکا یا کاناداست. در این بین، ترکیه برای آن ها همانند سکوی پرتابی برای رسیدن به آرزوی اقامت در کشورهای اروپایی است.

خرید ملک در ترکیه

طی سال های گذشته، ترکیه کوشش نموده تا با سرعت بخشیدن به رشد مالی، فرهنگی و اجتماعی، خود را به سطحی برساند که بتواند عضویت اتحادیه اروپا را دریافت کند. اما این مهم سال های سال به تأخیر افتاده و همین کوشش برای عضویت در اتحادیه اروپا، باعث رشد چشمگیری در اقتصاد، رفاه زندگی و همین طور امکانات شهری و غیره شده است. از این رو بسیاری از متقاضیان ایرانی که در پی دریافت اقامت یک کشور خارجی هستند، قاعدتاً کشور ترکیه را انتخاب خواهند کرد، چون ترکیه از لحاظ فرهنگی شباهت های بسیاری به کشور ایران دارد و از طرفی رشد فزاینده مهاجرت ایرانیان به کشور ترکیه باعث شده تا شما به عنوان یک مهاجر ایرانی، غربت در این کشور را آنچنان احساس نکنید.

اما آیا می دانید برترین و راحت ترین روش برای دریافت اقامت ترکیه چیست؟ از بین روش های خرید خانه در ترکیه، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ویزای کاری، ویزای ازدواج و تولد، کدام یک سریع تر و راحت تر به دریافت اقامت ترکیه ختم خواهد شد؟

آیا راحت ترین روش برای دریافت اقامت ترکیه، خرید ملک در ترکیه است؟

خرید ملک در ترکیه برای شما به عنوان یک متقاضی ایرانی، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. یکی از مهمترین و بزرگترین مزایای این روش تفاوت ناچیز قیمت خانه در ترکیه با ایران است و چه بسا در بسیاری از موارد از بهای یک خانه با متراژ تعیین از ایران نیز کمتر باشد. امکان دریافت اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک، هزینه های پایین تر خوراک و پوشاک، بهره مندی از حمل و نقل پیشرفته و ارزان، زندگی در رفاه کامل، امکان اخذ تابعیت و شهروندی پس از چند سال اقامت در ترکیه، همگی از جمله عواملی هستند که متقاضیان را به خرید خانه در ترکیه ترغیب می نمایند.

اگر شما به عنوان یک متقاضی ایرانی حدود 250 هزار لیر ترکیه سرمایه داشته باشید، می توانید یک خانه 50 متری در ترکیه بخرید. اگر هر لیر ترکیه را ببین 3500 تا 3800 تومان در نظر بگیریم، برای خرید همین خانه 50 متری در ایران به سرمایه ای معادل 880 تا 950 میلیون تومان احتیاج دارید. اما مسئله اصلی اینجاست که در حال حاضر با شیب تند تورم قیمت خانه با این متراژ در تهران آن هم در یک منطقه حداقل میانه، خرید خانه غیر ممکن خواهد بود. حالا که شما سرمایه ای معادل یک میلیارد تومان دارید و می خواهید آن را در جایی مطمئن سرمایه گذاری کنید چه بهتر که یک تیر و چند نشان بزنید. به این صورت که با خرید ملک در ترکیه با همین مبلغ سرمایه، علاوه بر زندگی در شرایطی با ثبات بیشتر، بتوانید پس از مدتی اقامت ترکیه به وسیله خرید ملک را نیز دریافت کنید.

ایرانیان با چه محدودیت هایی برای خرید خانه در ترکیه روبرو هستند؟

برای خرید خانه در ترکیه محدودیت خاصی وجود ندارد. اما یکی از شروط اصلی خرید ملک این است که باید سند شش دانگ خانه به نام شما به عنوان متقاضی خارجی باشد. از دیگر محدودیت های خرید ملک در ترکیه می توان به مواردی چون اجازه حداکثر خرید 30 هکتار از اراضی ترکیه، عدم اجازه خرید ملک یا زمین در منطقه ها نظامی، امنیتی و ممنوع و اجازه خرید تنها 10 درصد از اراضی هر شهر اشاره نمود. از محدویت ها گفتیم، اجازه دهید یکی از مزایای عالی خرید خانه در ترکیه را نیز بازگو کنیم. شما به عنوان مالک خانه می توانید به راحتی آن را اجاره دهید، به این ترتیب علاوه بر سرمایه گذاری، کسب عایدی نیز خواهید داشت.

چه نوع ملکی در ترکیه خریداری کنیم؟

به طورکلی دو نوع ملک برای خرید در ترکیه وجود دارد که شامل برج ها و مجتمع های مسکونی نوساز و بزرگ هستند که در منطقه ها خاصی از هر شهر احداث شده اند و خانه های مسکونی و آپارتمان های معمولی که در تمام سطح شهر قابل دسترسی خواهند بود. هر کدام از این دو مورد، مزایایی برای شما دارند که از آن جمله می توان به امکانات رفاهی بیشتر، نوساز بودن و موقعیت های مکانی خوب مجتمع ها اشاره نمود. اما خرید ملک در ترکیه آن هم در مجتمع ها، محدودیت هایی نیز دارد که شامل بالاتر بودن قیمت خانه در مقایسه با آپارتمان های سطح شهر است. اما اگر قصد خرید یکی از خانه ها و آپارتمان های سطح شهر را دارید، علاوه بر اینکه قدرت انتخاب شما بیشتر است، هزینه پایین تری در مقایسه با خانه های برج باید پرداخت کنید. اما در مقابل کیفیت آپارتمان های معمولی قابل مقایسه با برج ها و مجتمع های مسکونی نیست.

باتوجه به اطلاعاتی که ارائه شد، به عنوان یک متقاضی ایرانی خرید ملک در ترکیه، به راحتی می توانید برای این مهم به یکی از موسسات مهاجرتی مانند موسسه حقوقی سروش فردا زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نموده تا کلیه امور از ابتدای کار یعنی جمع آوری مدارک، آماده سازی آن ها، افتتاح حساب بانکی، بازدید از ملک و در نهایت مراحل اداری و قانونی مربوط به تنظیم سند را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت دائم ترکیه به وسیله خرید ملک، باید به مدت 5 سال هر ساله به مدت 11 ماه در ترکیه اقامت داشته باشید، تنها در این شرایط است که می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

منبع: همگردی

به "خرید ملک در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ملک در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید