دو همگانی دور دریاچه چیتگر با حضور 30 بزرگ سال اتیسم و 200 دونده

به گزارش وبلاگ حرف دل، روز آدینه 15 اردیبهشت ماه 1402، درب غربی دریاچه چیتگر حال و هوای متفاوتی داشت. از ساعت 9 صبح در محل آمفی تاتر فضای باز دریاچه شهدای خلیج فارس جمعیتی منتظر آغاز مراسم بودند. برای آنکه در حرکتی نمادین مسیری را هم قدم افراد دارای اتیسم و خانواده های شان شوند. خانواده هایی که دونده های خستگی ناپذیرند.

دو همگانی دور دریاچه چیتگر با حضور 30 بزرگ سال اتیسم و 200 دونده

خانواده اتیسم از زمان تشخیص تا انتها عمر مسیر پرپیچ وخم اتیسم را می دود، از این کلاس گفتار درمانی به آن کارگاه رفتار درمانی، از این کلینیک به آن آزمایشگاه، گاهی خسته می گردد اما مجال استراحتی نیست، چرا که نباید زمان طلایی را از دست دهد. می دود بی آنکه مدالی در کار باشد و خبری از خط انتها باشد، می دود و این مسیر را طی می نماید به امید لحظه هایی آرام تر برای فرزندش، به امید تماشا ذره ذره و قطره قطره پیشرفت فرزندش.

در رویداد هم مسیر اتیسم، حدود 200 نفر در مسیر دور دریاچه همراه بزرگ سالان اتیسم و خانواده ها هم قدم شده و قدم از قدم برای اتیسم برداشتند، مسیری را با کاورهای آگاهی بخشی اتیسم به صورت نمادین با خانواده ها طی کردند و متعهد شدند که اتیسم را به دیگران معرفی نمایند، این تعهد را با توزیع بروشورهای آگاهی بخشی اتیسم در مسیر دو آغاز کردند.

قرار است رویداد هم مسیر اتیسم هر فصل در فضاهای مختلف و البته در شهرهای دیگر تکرار گردد، چرا که آگاهی بخشی عمومی جامعه در مورد اتیسم لازم است. افراد دارای اتیسم ظاهری عادی دارند و اختلال از چهره شان پیدا نیست، اما فکر شان در جهانیی فرق دارد، جهان را طور دیگری می بینند، می شنوند و درک می نمایند و همین باعث می گردد نتوانند با خود و دیگران ارتباط برقرار نمایند، وقتی در فضای عمومی بی قرار می شوند به علت عدم شناخت جامعه از اتیسم، نگاه های خیره و تذکرهای مکرر باعث آزار خانواده ها می شوند. گاها در طول یک روز بارها بارها اتیسم را برای دیگران شرح می دهند شاید اندکی بیشتر فرزندشان را درک نمایند.

در رویداد هم مسیر اتیسم مسئولین شهرداری منطقه 22، مدیران مجموعه دریاچه چیتگر، معاونت سلامت شهرداری تهران حضور داشتند و مراسم به وسیله انجمن اتیسم ایران در روزهای انتهای ماه جهانی آگاهی بخشی و هفته سلامت برگزار گردید.

رویدادهای آینده هم مسیر اتیسم در وب سایت انجمن اتیسم ایران اطلاع رسانی می گردد و برای همراهی می توان به وسیله همین وب سایت اقدام نمود.

Irautism.org

منبع: فرارو

به "دو همگانی دور دریاچه چیتگر با حضور 30 بزرگ سال اتیسم و 200 دونده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو همگانی دور دریاچه چیتگر با حضور 30 بزرگ سال اتیسم و 200 دونده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید