ساخت دستگاه دانش بنیان روکش سازی قرص یا کوتینگ

به گزارش وبلاگ حرف دل، خبرگزاری خبرنگاران-روکش سازی قرص ها برای پنهان کردن مزه اصلی و بوی قرص، محافظت از خواص شیمیایی و فیزیکی قرص، محافظت از دارو در مقابل محیط اسیدی معده انجام می گردد.

ساخت دستگاه دانش بنیان روکش سازی قرص یا کوتینگ

به گزارش خبرگزاری وبلاگ حرف دل به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پویان نامدار عضو هیأت مدیره شرکت صنایع ماشین سازی نامدار با اشاره به این که دستگاه روکش زن قرص یا همان کوتینگ قرص در صنایع بسته بندی به کار برده می گردد، گفت: روکش کردن قرص یکی از تکنیک ها برای پوشاندن لایه نازک پلیمری بر روی قرص است. قرص ها را داخل دیگ افقی گردانی می ریزند و محلول روکش قرص روی بستر آن ها اسپری می گردد.

وی اضافه کرد: قرص ایده آل باید عاری از عیوب ظاهری و کاربردی باشد تا بتوان کوتینگ را انجام داد. روکش کردن قرص ها به دلایل مختلفی انجام می گردد که یکی از مهمترین آن ها کنترل کردن آن هاست. پنهان کردن مزه اصلی و بوی قرص، محافظت از خواص شیمیایی و فیزیکی قرص، محافظت از دارو در مقابل محیط اسیدی معده از جمله مزیت های دیگر کوتینگ است.

عضو هیأت مدیره شرکت صنایع ماشین سازی نامدار گفت: روکش تکمیلی موجب افزایش وزن قرص و رسیدن به مقدار مورد نظر می گردد و در واقع مرحله ای است که بیشتر به منظور صاف کردن و پر نمودن سطوح نامنظمی که ضمناً مرحله روکش مقدماتی ایجاد شده است، بکار می رود.

وی اضافه کرد: استفاده از رنگ ها در روکش قندی مرسوم بوده و به طور معمول از رنگ های محلول استفاده می گردد که بصورت تک رنگ و یا از ترکیب دو یا سه رنگ مختلف تشکیل شده و در صورتی که به صورت مناسب بکار نمی رفت، موجب تهیه قرص هایی می شد که از نظر رنگ غیر یکنواخت بوده و ایجاد لکه می کرد. این مشکل با محصول ساخت داخل رفع شده است.

نامدار گفت: روکش مقدماتی سبب تسریع در تشکیل لبه های موجود در کناره قرص می گردد. این روکش عملا آغاز مرحله روکش قندی و تشکیل فوری لبه قرص می گردد. بعلاوه پایه گذار روکش رنگی و صاف شدن قرص ها را نیز بر عهده دارد.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه کوتینگ ساخته شده در داخل کشور از نمونه های چینی نیز مقرون به صرفه تر است، اضافه کرد: 25 فرصت شغلی در شرکت صنایع ماشین سازی نامدار ایجاد شده و این ظرفیت قابل ارتقا نیز است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساخت دستگاه دانش بنیان روکش سازی قرص یا کوتینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه دانش بنیان روکش سازی قرص یا کوتینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید