ضرورت تخصیص ارز کالاهای لوکس به ماشین آلات تخصصی معدن و کشاورزی

به گزارش وبلاگ حرف دل، تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه فراوری فرآوری شده معدنی و صادرات آن ها می تواند رونق مالی و ارزی کشور را در پی داشته باشد، عنوان نمود سیاست گذاران مالی کشور با اولویت دادن و تخصیص منابع ارزی کالا های لوکس به تجهیزات معدنی، می توانند گام های موثری را برای توسعه این بخش بردارند.

ضرورت تخصیص ارز کالاهای لوکس به ماشین آلات تخصصی معدن و کشاورزی

جعفر قادری در گفت وگو با پانا با بیان اینکه در بخش معدن احتیاج زیادی به ماشین و دستگاه های با قدرت زیاد داریم، ابراز کرد: ضرورت واردات ماشین آلات معدنی امری کاملا مشهود و محسوس است و یکی از اقدامات لازم برای انجام واردات، تامین منابع ارزی است، در صورت نبود این منابع در امر واردات با مشکل روبرو می شویم.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر با چالش کمبود یا نبود ماشین آلات در بخش معدن روبرو هستیم، یاد آور شد: متاسفانه ماشین هایی که در حال حاضر در بخش معدن وجود دارد فرسوده، با قدرت و کارایی کم است و احتیاج به تعمیر یا تعویض دارند.

وی محدودیت های ارزی را مهم ترین مانع برای نوسازی ماشین آلات معدنی دانست و اظهار کرد: در شرایطی که کشور در آن به سر می برد برای تامین منابع ارزی لازم جهت واردات ماشین آلات معدنی نو یا ماشین آلات با عمر کمتر از 5 سال، ضروری است با هدف افزایش حجم تبادلات، با کشورهای همسایه یا کشور های آفریقایی روابط و تعامل بیشتری برقرار گردد.

وزارت صمت واردات 5 هزار ماشین آلات معدنی را پیگیری کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام نمود: ضروری است وزرات صمت پیگر وارادات 5 هزار ماشین آلات معدنی باشد و منابع ارزی بیشتری به این حوزه اختصاص یابد.

قادری گفت: به علت آنکه بخش معدن تاثیر به سزایی بر اقتصاد کشور دارد بنابراین باید اختصاص ارز به این بخش بتواند نتایج و برکات زیادی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه فراوری فرآوری شده محصولات معدنی و صادرات آن ها می تواند رونق مالی و ارزی در پی داشته باشد، عنوان نمود: سیاست گذاران مالی کشور با اولویت دادن و تخصیص منابع ارزی کالا های لوکس به تجهیزات معدنی می توانند گام های موثری را برای توسعه این بخش بردارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ضرورت تخصیص ارز کالاهای لوکس به ماشین آلات تخصصی معدن و کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تخصیص ارز کالاهای لوکس به ماشین آلات تخصصی معدن و کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید