علائم ترش کردن معده را بشناسید!

به گزارش وبلاگ حرف دل، حتما شما هم حالت سوزش سر دل یا ترش کردن معده را تجربه نموده اید. اما راه پیشگیری از آن چیست؟

علائم ترش کردن معده را بشناسید!

ترش کردن معده و رفلاکس یکی از شایع ترین مسائل دستگاه گوارش است که گاهی با درد قلب و بیماری های گوش و حلق اشتباه گرفته می گردد. به طور خلاصه و مفید با علائم ترش کردن معده و راه های پیشگیری از آن در مجله اینترنتی دلتا آشنا شوید.

مواردی مهم که باید افراد مبتلا به ترش کردن معده و رفلاکس بدانند:

ترش کردن معده و حالت ناخوشایندی که بعد از بروز آن دیده می گردد راه های تشخیص و درمان مختلفی دارد که در ابتدا بایستی باتوجه به علائم اصلی رفلاکس و ترش کردن معده شناخته و انجام شوند.

با توجه به اینکه رفلاکس معده همان سوزش سر دل و برگشت غذا به دهان است، این بیماری گاهی اوقات ممکن است با دردهای قلبی و بیماری های گوش، گلو و بینی اشتباه گرفته گردد.

علائم رفلاکس معده

علائم رفلاکس شامل:

  • سرفه
  • استفراغ
  • برگشت غذا به دهان و سوزش سر دل از علائم اصلی این بیماری است و در برخی موارد ممکن است تورم صدا هم در بیمار ایجاد کند.

طبق نظر متخصصین بیماری رفلاکس معده در افراد چاق شایع تر است. در برخی از خانواده ها نیز به طور ارثی این مشکل وجود دارد که ارتباط مستقیمی با نوع غذا مانند ادویه جات، ترشیجات، غذاهای چرب و خیلی شیرین دارد.

پرخوری، خوابیدن پس از صرف غذا، استرس، مصرف سیگار، الکل، چای و قهوه از عوامل تشدید رفلاکس معده است که باید از آن ها اجتناب گردد تا بهبودی بیمار حاصل گردد.

راه های پیشگیری از رفلاکس معده

بیماران می توانند با مصرف داروهای کاهنده اسید معده، داروهای تشدیدنماینده انقباض دریچه معده، عدم مصرف سیگار، الکل و بلندکردن زیر سر هنگام خواب از ابتلا به بیماری رفلاکس معده جلوگیری نمایند.

رفلاکس معده در درازمدت منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان ناحیه تحتانی مری می گردد؛ چرا که مخاط این قسمت نسبت به اسید حساس است.

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی خواص لیموترش برای سلامتی+ویدیو را از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا

به "علائم ترش کردن معده را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم ترش کردن معده را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید