مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما

به گزارش وبلاگ حرف دل، برخلاف دهه های گذشته، خودروهای سدان، فروش به نسبت کمی را تجربه کردند. علت این موضوع افزایش محبوبیت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در بازارهای جهانی است. در میان این خودروهای لوکس و شاسی بلند، ما به آنالیز و مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان با هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما می پردازیم.

مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما

مقدمه ای بر مقایسه لکسوس ES 250

کمپانی های سازنده برای فروش خودروهای خود، باید وارد یک جنگ تمام عیار شوند. خودروهای فراوریی آن ها باید تا دندان به انواع امکانات مسلح باشد تا در بازار بی رحم این روزها حرفی برای گفتن داشته باشند. لکسوس ES 250 از این قاعده مستثنا نیست و رقبای قدری دارد که برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار باید با آنها رقابت کند.

لکسوس ES 250 از نمای روبه رو

مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان

رنو تلیسمان سدان نیمه لوکس و خانوادگیِ ساخت شرکت رنو است که در سال 2015 روانه بازار شد. اولین چیزی که در مواجهه با رنو تلیسمان جلب توجه می نماید، طراحی زیبا و منحصربه فرد آن است. طراحی این خودرو بسیار چشم نواز است و ایرادگرفتن از آن کار سختی است.

داخل کابین طراحی خوبی دارد و جنس متریال به کاررفته مرغوب است و در این زمینه، تفاوت خاصی با لکسوس ندارد. صندوق عقب تلیسمان 608 لیتر ظرفیت دارد و با خواباندن جایگاه های ردیف عقب به 1022 لیتر افزایش پیدا خواهد نمود. رنو تلیسمان در مقایسه لکسوس ES 250 فضای بیشتری را ارائه می نماید.

قلب تپنده رنو تلیسمان یک پیشرانه 1.6لیتری 4 سیلندر است که سیستم توربوشارژ آن را تغذیه می نماید. این پیشرانه می تواند 190 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر در دور موتور 2500 را فراوری کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 7.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 225 کیلومتر بر ساعت است. با این تفاسیر، رنو تلیسمان در مقایسه لکسوس ES 250 با شتاب صفر تا 100 کیلومتر 9.6 ثانیه برنده میدان خواهد بود.

بعلاوه مصرف سوخت ترکیبی تلیسمان در هر 100 کیلومتر 5.65 لیتر است که این عدد در لکسوس به 8 لیتر افزایش می یابد. رنو تلیسمان به یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه مجهز است که عملکرد بی نقصی دارد. در طرف دیگر، لکسوس از یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد. رنو تلیسمان در اردیبهشت 98 با قیمتی در حدود 700 میلیون تا 900 میلیون تومان به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید: مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو 508

نمای داخلی لکسوس ES 250

مقایسه لکسوس ES 250 با هیوندای سوناتا LF

از هیوندای سوناتا LF در سال 2015 به عنوان نسل هفتم سوناتا رونمایی شد. این خودرو سدان نیمه لوکس ازنظر طراحی از برادر بزرگ تر خود YF بهره گرفته است. این نسل تغییرات زیادی را به خود دیده است و نتیجه این تغییرات هیوندای سوناتا LF را به یک سدان زیبا تبدیل نموده است. هیوندای در بخش طراحی کابین خوب عمل نموده است، اگرچه در برابر رقیب ژاپنی خود در پله پایین تری واقع شده است.

سوناتا LF در بازار ایران با یک موتور 2.4لیتری 4 سیلندر عرضه می گردد که قادر است 178 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 225 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4000 فراوری کند و آن را به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال دهد. سوناتا در 9.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که در مقایسه لکسوس ES 250 تفاوت خاصی ندارد. بعلاوه مصرف سوخت ترکیبی آن 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که باز هم با لکسوس تفاوت معناداری ندارد. شاید بتوان نکات مثبت هیوندای را در امکانات فراوان و قیمت مناسب تر نسبت به رقبا خلاصه کرد. سوناتا LF در اردیبهشت 98 با قیمت حدودی 700 میلیون تا 800 میلیون تومان در بازار حضور داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF

نمای پشتی لکسوس ES 250

مقایسه لکسوس ES 250 با کیا اپتیما

کیا اپتیما یکی از محبوب ترین سدان های خانوادگی در بازار ایران است. اپتیما چهره ای مجذوب کننده و جسور دارد و به همین دلیل موردتوجه جوانان واقع شده است. طراحی داخلی این خودرو شیک و زیبا است. این خودروی محبوب کره ای به یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4لیتری مجهز است که حداکثر توان فراوری 188 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته اپتیما را در 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند؛ بنابراین در مقایسه لکسوس ES 250 اندکی سریع تر است.

مصرف سوخت ترکیبی اپتیما 10 لیتر در 100 کیلومتر است که حدود 2 لیتر بیشتر از لکسوس است. در بخش امکانات رفاهی دو خودرو شرایط مشابه ای دارند؛ بااین حال اپتیما در مدل های مختلف و با آپشن های متنوعی در بازار وجود دارد و قیمت آن در اردیبهشت 98 در حدود 800 میلیون تا 900 میلیون تومان بر اساس مدل و آپشن متغیر است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه لکسوس ES 250 است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ حرف دل آگهی های خرید و فروش لکسوس ES 250 را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ حرف دل در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لکسوس ES 250 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید