مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS با پورشه پانامرا 4S و ب ام و 650i گرن کوپه

به گزارش وبلاگ حرف دل، مرسدس بنز کلاس CLS خودرویی خانوادگی و یک کوپه اسپرت است که در دنیا رقیبان زیادی دارد. در این مقاله، ما به مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS با پورشه پانامرا 4S و ب ام و 650i گرن کوپه می پردازیم.

مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS با پورشه پانامرا 4S و ب ام و 650i گرن کوپه

مقدمه ای بر مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS

مرسدس بنز کلاس CLS به عنوان بنیان گذار نسل تازه کلاس کوپه که با طراحی خاصش میان کلاس های کوپه و سدان و فست بک در رفت و آمد است، کمتر رقیبی در دنیا دارد. خودرویی که هم یک سدان خانوادگی هم یک کوپه اسپرت دوست داشتنی است.

در دنیا رقیبان اصلی CLSها را مازراتی کواتروپورته، پورشه پانامرا، ب ام و سری6 و آئودی A7 می دانند، یعنی رقبایی عمدتاً از میان هم وطنانش یا درنهایت هم قاره ای هایش. در ایران فقط دو رقیب از میان رقبای این کم رقیب دنیای حاضر است، پورشه پانامرا و ب ام و سری 6. باهم این مقایسه ها را دنبال می کنیم.

مقایسه مرسدس بنز CLS با پورشه پانامرا 4S

اولین خودرویی که ما در مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS به آن می پردازیم، پورشه پانامرا 4S است. در بخش مقایسه ظاهری دو خودرو باید گفت هرچند هر دو از دو کمپانی برجسته، خوش نام و باسابقه دنیای است، اما پورشه پانامرا که تقریباً زشت ترین طراحی پورشه را به نام خود ثبت کرده ، علاوه بر زشتی مشکل تکراری بودن و به روزنشدن طراحی های پورشه را نیز دارد.

هرچه مرسدس بنز کلاس CLS در کنار حفظ وقار و ابهت همیشگی طراحی های بنز چهره ای به روز و متفاوت به خود گرفته و منحصربه فرد ظاهر شده، پورشه همچنان مثل قبل و سالیان دور تکرار شده است. بنابراین در این بخش اگر طرف دار پر و پاقرص برند پورشه نباشید، قطعاً مرسدس بنز CLS را برنده می دانید.

درمورد طراحی داخلی و فضای کابین دو خودرو باید گفت هرچه پورشه پانامرا 4S فضایی اسپرت و پرهیجان و درعین حال آغشته به تجمل در اختیار سرنشینانش می گذارد، مرسدس بنز CLS فضای اتاقی کلاسیک، لوکس و خانوادگی را ارائه می دهد. کابین پورشه پر از دکمه و ادوات مختلف و کابین بنز سرشار از آرامش و راحتی است.

جایگاه های پانامرا 4S فرم اسپرت و کمی ناراحت دارد، اما جایگاه های CLS خوش نشین و جادارتر است. ناگفته نماند فضای عقب پانامرا 4S در مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS بیشتر است و افراد قدبلند مسئله ای که در این کلاس بنز دارند، در پانامرای پورشه ندارند.

از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نیز دو خودرو در سطحی عالی است و هر دو همه امکانات لازم را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد و امنیت لازم برای هرگونه سفر شهری و غیرشهری را نیز فراهم می سازد.

قلب تپنده دو خودرو در این رقابت چه طور عمل می کند؟ پورشه پانامرا S4 موتوری 4800 سی سی V شکل 8 سیلندر 32 سوپاپ با سقف قدرت 400 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر دارد. موتور V8 توربوشارژر CLS نیز توان تولید قدرت 402 اسب بخار با گشتاور 600 نیوتن متر را دارد.

سقف سرعت CLS در 250 کیلومتر بر ساعت محدود می شود و صفر تا 100 آن 5.2 ثانیه است، درحالی که پانامرا S4 می تواند تا 280 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند و شتاب صفر تا 100 آن 5 ثانیه است.

مصرف سوخت CLS با وجود وزن بیشترش حدود 2 لیتر در هر 100 کیلومتر از پانامرا S4 کمتر است. مصرف ترکیبی CLS در هر 100 کیلومتر 9 لیتر و مصرف پانامرا S4 11 لیتر است، اما قیمت CLS در حال حاضر (بهمن ماه 97) با عمر یکسان حدود 100 میلیون تا 150 میلیون تومان از پانامرا S4 کمتر تمام می شود.

آخرین قیمت خرید و فروش پورشه پانامرا 4S

مقایسه مرسدس بنز CLS با ب ام و 650i گرن کوپه

خودروی دیگری که در مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS قرار می گیرد، ب ام و 650i گرن کوپه است. در بخش ظاهری باید گفت همه چیز به سلیقه فرد بستگی دارد. این دو آلمانی اصیل در این قسمت چنان همه چیز تمام است که نمی توان گفت کدام یک بر دیگری فزونی دارد، اما درون کابین اوضاع این طور برابر پیش نمی رود.

هرچند CLS از جلال مرسدس بنز بهره کامل برده است، اما طراحی داخلی این خودرو کمی قدیمی تر از 650i به نظر می رسد. درواقع ب ام و سری 6 گرن کوپه فضایی مدرن و سنتی را در هم آمیخته و چهره ای کلاسیک و درعین حال به روز به خود گرفته و شکوه خودرویی لوکس را به رخ می کشد.

همین مسئله در مقایسه امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دو خودرو نیز دیده می شود. هرچند در بعضی قسمت ها گویا فهرست امکانات دو خودرو را از روی هم نوشته اند، اما امکاناتی نیز در ب ام و وجود دارد که بنز فاقد آنهاست؛ مانند گرمکن فرمان یا سیستم تشخیص حرکت بین خطوط.

موتور ب ام و سری6 گرن کوپه V8 است با 4400 سی سی حجم و 449 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور خروجیش 650 نیوتن متر است. درحالی که موتور V8 بنز CLS با حجم 3600 سی سی 306 اسب بخار قدرت تولید می کند و نهایت گشتاورش به 370 نیوتن متر می رسد. همچنین موتور ب ام و سری 6 گرن کوپه با وجود قدرت بیشتر مصرف بیشتری در مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS ندارد.

آخرین قیمت خرید و فروش ب ام و 650I گرن کوپه

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مرسدس بنز کلاس CLS در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آگهی های خرید و فروش مرسدس بنز کلاس CLS

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ حرف دل در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS با پورشه پانامرا 4S و ب ام و 650i گرن کوپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مرسدس بنز کلاس CLS با پورشه پانامرا 4S و ب ام و 650i گرن کوپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید