مقایسه ب ام و سری 1 کروک با بنز SLK200 و لکسوس IS و آئودی TT

به گزارش وبلاگ حرف دل، ب ام و سری 1 که در فاصله سال های 2008 تا 2010 وارد ایران شد، نتوانست در حضور رقبای دیگر آن طور که باید و شاید خریداران را راضی نگه دارد. ما در این مقاله، به مقایسه ب ام و سری 1 کروک با بنز SLK200، لکسوس IS و آئودی TT می پردازیم تا ببینیم که این خودروی آلمانی در کنار سایر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه ب ام و سری 1 کروک با بنز SLK200 و لکسوس IS و آئودی TT

مقدمه ای بر مقایسه ب ام و سری 1 کروک

برای انتخاب خودرویی کروک در ایران، گزینه های چندان زیادی وجود ندارد. بنز، آئودی، پورشه، لکسوس و ب ام و هرکدام با نمونه هایی از این کلاس در بازار ایران حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می پردازند. در این میان، حضور در این رقابت برای ب ام و سری 1 کروک قدری سخت شده است، چون باید با آئودی TT، بنز SLK200 و لکسوس IS مبارزه کند؛ 3 خودرویی که می توانند نه به راحتی ولی به هرشکل ممکن از پس رقابت با فراوریات ب ام و برآیند.

مقایسه ب ام و سری 1 کروک با بنز SLK200

بنز SLK200 که در سال 2009 طراحی شده است. این خودرو برخلاف ب ام و سری 1 کروک برای 2 نفر سرنشین ساخته شده است. بنز SLK200 از سقف فلزی بهره می برد. بعلاوه، از موتوری 4 سیلندر با حجم 1800 سی سی استفاده می نماید که قدرت خروجی 184 اسب بخار را دارد.

بنابراین قدرت موتور بنز SLK200 را می توان بیشتر از موتور 4 سیلندر ب ام و سری 1 کروک دانست. شتاب اولیه بنز 7.9 ثانیه است و این عدد یعنی شتابی بهتر از ب ام و سری 1 کروک. مصرف سوخت این خودرو نیز در حالت ترکیبی 8.1 لیتر است. بنز SLK200 مثل ب ام و سری 1 کروک دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

ب ام و سری 1 کروک از نمای روبه رو

امکانات مرسدس بنز SLK200 تقریباً در مقایسه ب ام و سری 1 کروک برابر است، به جز اینکه طراحان بنز برای 2 نفر سرنشین 6 کیسه هوای ایمنی پیش بینی نموده اند. مهم ترین نکته در مقایسه این دو خودرو طراحی زیبای بنز SLK200 است که آن را با فاصله زیاد برتر و بهتر از کروک قرار می دهد.

مقایسه ب ام و سری 1 کروک با لکسوس IS

لکسوس IS در دو کلاس سدان و کروک موجود است. این خودرو در سال 2009 به بازار وارد شد و فراوری آن تا سال 2013 ادامه داشت. لکسوس IS مانند ب ام و سری 1 کروک 4 نفر ظرفیت دارد. این مسئله در کنار طراحی بدنه معمولی آن، حالت اسپرت بودنش را کم می نماید.

موتور 6 سیلندر و 3000 سی سی لکسوس IS قدرت خروجی 228 اسب بخار دارد و می تواند در 7.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی لکسوس IS در مقایسه ب ام و سری 1 کروک سریع تر شتاب می گیرد. داخل کابین لکسوس IS به رغم ظاهر ساده اش زیبا به نظر می رسد و به نوعی از کابین ب ام و سری 1 کروک چشم نوازتر است.

نمای داخلی ب ام و سری 1 کروک

باید به این نکته هم اشاره نمود که لکسوس IS ازلحاظ رانندگی و نرم بودن حرف ندارد. کیفیت جایگاه های این خودرو می تواند سرنشینان را برای ساعت های طولانی راضی نگه دارد، هرچند فضای قسمت عقب به مقدار کافی بزرگ نیست. لکسوس هم مثل ب ام و از سقف پارچه ای تاشو استفاده می نماید، اما شکایت ها نسبت به کیفیت یا خرابی آن بسیار کمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه لکسوس IS250 با مرسدس بنز C200 و ب ام و 328i

مقایسه ب ام و سری 1 کروک با آئودی TT

دلیل مقایسه ب ام و سری 1 کروک را با آئودی TT این است که این دو خودرو تقریباً هم زمان با یکدیگر به بازار ایران وارد شدند و البته هر دو در بازار کم یاب هستند.

آئودی TT کروک دارای موتوری 4 سیلندر توربوشارژ 1984 سی سی است که قدرت خروجی 211 اسب بخار را دارد؛ قدرتی که به مراتب بیشتر از قدرت ب ام و سری 1 کروک است. این خودرو برای دو نفر سرنشین ساخته شده است و سقف فلزی اش را می توان در 10 ثانیه بست، حتی وقتی که خودرو تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت درحال حرکت است.

آئودی TT در 4.9 ثانیه شتاب می گیرد و در این مورد هم در مقایسه ب ام و سری 1 کروک بهتر عمل می نماید.

نمای پشتی ب ام و سری 1 کروک

مصرف سوخت آئودی TT در هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 6 را دارد. آئودی TT ازنظر امکانات بسیار بهتر از ب ام و سری 1 کروک است. دوربین 360 درجه، 6 کیسه هوای ایمنی و سیستم کنترل فشار بادِ تایرها بخشی از این امکانات محسوب می گردد.

آئودی TT ازنظر ظاهر در مقایسه ب ام و سری 1 کروک به مراتب زیباتر طراحی شده است؛ به طوری که زیبایی چشمگیر کابین خودرو بسیار پیشرفته به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آئودی TT کروک با ب ام و سری 1 کروک و مرسدس بنز SLK200

جمع بندی

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه ب ام و سری 1 کروک است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ حرف دل آگهی های خرید و فروش ب ام و سری 1 کروکرا مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ حرف دل در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ب ام و سری 1 کروک با بنز SLK200 و لکسوس IS و آئودی TT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و سری 1 کروک با بنز SLK200 و لکسوس IS و آئودی TT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید