موافقت آمریکا با فروش 100 میلیون دلار تجهیزات موشکی به تایوان

به گزارش وبلاگ حرف دل، ایالات متحده با فروش 100 میلیون دلار تجهیزات و خدمات برای ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوت تایوان موافقت نموده است.

موافقت آمریکا با فروش 100 میلیون دلار تجهیزات موشکی به تایوان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حرف دل، پنتاگون روز دوشنبه اعلام نموده است که ایالات متحده با فروش تجهیزات و خدمات مربوط به ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوت به تایوان به ارزش 100 میلیون دلار موافقت نموده است.

به گزارش رویترز، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا با انتشار بیانیه ای به کنگره اطلاع داده است که پس از موافقت نهایی وزارت خارجه، میخواهد این قرارداد را با تایوان نهایی کند.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا اضافه کرد: ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوت به ارتقای امنیت تایوان یاری خواهد نمود و به حفظ ثبات سیاسی، توازن نظامی و پیشرفت مالی در منطقه یاری می نماید. فروش تجهیزات پیشنهادی به نفع منافع مالی، ملی و امنیتی ایالات متحده خواهد بود.

پیمانکاران اصلی این قرارداد شرکت های ریتون تکنولوژی و لاکهید مارتین هستند.

وزارت خارجه تایوان با انتشار بیانیه ای ضمن استقبال کامل از این تصمیم اعلام نمود: در مواجهه با توسعه روزافزون اقدامات تحریک آمیز نظامی چین، کشور ما منافع خود را با یک دفاع قاطع و مستحکم حفظ خواهد نمود و به تعمیق مشارکت و همکاری امنیتی نزدیک خود با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

وزارت دفاع تایوان اضافه کرد: تصمیم برای نوسازی و ارتقای سامانه دفاع موشکی پاتریوت در سال 2019 میلادی در جریان ملاقات با مقام های آمریکایی در زمان دولت ترامپ نهایی شده است. انتظار می رود این قرارداد طی یک ماه آینده اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "موافقت آمریکا با فروش 100 میلیون دلار تجهیزات موشکی به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت آمریکا با فروش 100 میلیون دلار تجهیزات موشکی به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید