ورزش در تابستان ، اشتباهاتی که در فصل تابستان انجام می دهید

به گزارش وبلاگ حرف دل، به طورمعمول البته نه از روی قصد ورزشکارانی که در فصل گرما و تابستان ورزش می کنند دچار اشتباهاتی می شوند که با انجام این اشتباهات متاسفانه به بدن خود آسیب می رسانند . در ورزش در تابستان باید بدانیم که ورزش در گرما و تابستان شرایط خاصی دارد و باید مراقبت های ویژه ای را نیز انجام داد .از مجموعه دانستنی های ورزش در تابستان مراقب باشید ، اشتباهات ورزشی در تابستان و در زمان ورزش انجام ندهید :اشتباهات ورزشی در تابستان : استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب

ورزش در تابستان ، اشتباهاتی که در فصل تابستان انجام می دهید

باید بدانید کرم ضد آفتاب باید در هر زمان و مکانی استفاده شود حتی در هوای ابری زیرا از پوست در برابر عوامل خارجی مضر محافظت می کند . بهتر است از کرم های با SPF 30 ویا حتی بالاتر استفاده کنید . و یادتان باشد که باید هر 45 تا 60 دقیقه آن را تمدید نمایید . قرار گرفتن بیش از حد در زیر نور آفتاب نه تنها مفید نیست بلکه مضر بوده و یکی از عوامل اصلی بروز سرطان های پوستی می باشد .

دانستنی های ورزش در تابستان : نوشیدن کم آب

یکی از نتایج کم آبی در بدن ورزشکاران احساس خستگی مفرط در آن ها است . باید بدانید که بدن بخصوص در فصل تابستان از آب برای انجام تنظیمات مختلف خود (تنظیم فشار خون ، تنظیم درجه حرارت ، تنظیم غلظت خون و باز سازی عضلات ...) استفاده می کند ، پس اگر اندازه آب مورد نیاز در بدن کاهش یابد قطعا کارایی آن نیز کمتر می شود .به یاد داشته باشید که در صورت انجام ورزش های طولانی مدت حتما باید یک بطری آب همراه ببرید . قبل از شروع ورزش نیز دو لیوان آب بنوشید . حتی الامکان از نوشیدنی هایی که دارای کافئین زیاد هستند پرهیز کنید .

رفتن به کوهستان بدون آمادگی جسمانی لازم

کوهنوردی یکی از ورزشهایی است که باید بدن آمادگی لازم برای انجام آن را داشته باشد بخصوص در فصل گرما که این آمادگی باید دو برابر شرایط عادی باشد . زیرا همانطور که می دانید اکسیژن هوا در ارتفاعات بسیار کمتر است و گرما نیز بر بدن فشاری مضاعف وارد می کند . پس بدون آمادگی جسمانی لازم و کافی به کوهنوردی نرویم .

اشتباهات ورزشی در تابستان : چک نکردن زمان مناسب

بهتر است در فصول گرم سال در ساعات خنکی هوا ورزش کنید زیرا فشار کمتری به بدن وارد می شود . سعی کنید در بین ساعات 10 صبح تا 3 بعد از ظهر در فضای باز ورزش و بازی نکنید .

دانستنی های ورزش در تابستان : استفاده نکردن از لباس ورزش مناسب

باید برای ورزش در فصول گرم سال از لباس های خنک و سبک استفاده کرد . بخصوص لباسهای پنبه ای که هم خنک و هم سبک هستند . لباسها باید دارای رنگی روشن باشند و نباید از جنس پلی استر و الیاف پلاستیکی و مصنوعی باشند .

ورزش بیش از اندازه

در صورت انجام بیش از حد ورزش در فصل گرما و تابستان ممکن است دچار حالت تهوع و یا حتی بیهوشی شوید . پس خستگی خود را نادیده نگیرید و بی توجه به آن نباشید ، زیرا بیش از حد فعالیت و ورزش در تابستان خطرناک است .

عدم مصرف الکترولیت ها

اگر مجبور به ورزش در گرما هستید حتما باید از الکترولیت ها استفاده کنید . زیرا عرق کردن زیاد در این فصل نیاز بدن شما را به این مواد بالا می برد . پس از مواد غذایی دارای الکترولیت مانند موز ، شیر کاکائو و بادام بیشتر استفاده کنید.

منبع: همگردی

به "ورزش در تابستان ، اشتباهاتی که در فصل تابستان انجام می دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش در تابستان ، اشتباهاتی که در فصل تابستان انجام می دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید