پرافتخارترین مربی فوتبال دنیا بعد از 40 سال باز هم مدال گرفت

به گزارش وبلاگ حرف دل، سر الکس فرگوسن 40 سال بعد از قهرمانی در فینال جام برندگان جام اروپا مدال گرفت تا مدال دیگری به مجموعه گسترده خود بیفزاید.

پرافتخارترین مربی فوتبال دنیا بعد از 40 سال باز هم مدال گرفت

به گزارش وبلاگ حرف دل به نقل از espn، الکس فرگوسن 81 ساله چهل سال بعد از پیروزی تیم اسکاتلندی آبردین مقابل رئال مادرید در فینال جام برندگان جام اروپا در سال 1983، یکی از افراد کلیدی بود که از سوی یوفا مدال دریافت کرد.

سرمربی بزرگ منچستریونایتد توانست در آن شب در گوتنبرگ، آبردین را به پیروزی برساند. با اینکه فقط 11 بازیکن آبردین در این بازی حضور داشتند، هیئت حاکمه فوتبال اروپا با ارائه شش مدال اضافی موافقت کرد و پنج بازیکن تعویضی به علاوه دانکن فریزر، مدیر اجرایی سابق باشگاه، که نماینده یوفا هم هست، مدال برنده را دریافت کردند.

به غیر از فرگوسن، آرچی ناکس، دستیار مربی وقت و داگی بل، هافبک تیم، که به علت مصدومیت بازی را از دست داد، از دیگر کسانی بودند که مدال دریافت کردند.

آبردین گفت: با توجه به اهمیتی که همه این افراد برای پیروزیت تیم در آن شب داشتند، این مدال ها به آنها اعطا شد تا سهم آنها در پیروزی به رسمیت شناخته گردد و جایگاه آنها را در تاریخ باشگاه برجسته کند.

فرگوسن، به عنوان یکی از پیروز ترین مربیان تاریخ فوتبال، 48 عنوان در دوران مربیگری خود کسب کرد، از جمله 10 عنوان با آبردین، تیمی که معروفیت او را بیش از پیش کرد و فرصتی مغتنم برای حضور او در یونایتد فراهم آورد.

منبع: همشهری آنلاین

به "پرافتخارترین مربی فوتبال دنیا بعد از 40 سال باز هم مدال گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرافتخارترین مربی فوتبال دنیا بعد از 40 سال باز هم مدال گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید