پنتاگون: در حال ارزیابی رژه نظامی کره شمالی هستیم

به گزارش وبلاگ حرف دل، پنتاگون از آنالیز رژه عظیم نظامی کره شمالی و رایزنی با متحدان منطقه ای خود در این زمینه اطلاع داد.

پنتاگون: در حال ارزیابی رژه نظامی کره شمالی هستیم

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ حرف دل، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت که واشنگتن در حال تجزیه و تحلیل رژه عظیم کره شمالی است که روز شنبه برگزار گردید.

جان ساپل سخنگوی پنتاگون در تبادل نظر با خبرگزاری یونهاپ گفت که ایالات متحده در زمینه برگزاری این رژه اطلاعاتی در دست دارد. وی گفت: آمریکا در این زمینه در حال مشاوره با متحدان خود در منطقه است.

کره شمالی در رژه عظیم نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار گردید، یک نوع موشک بالستیک قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان عظیم تر از نمونه های قبلی است.

ارتش کره شمالی در این رژه چهار تیر از این موشک قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره نموده بود. این موشک ها در رژه شنبه سوار بر خودروی حامل موشک 11- اکسل به نمایش گذاشته شدند. موشک قاره پیمای جدید به نظر عظیمتر از موشک هواسونگ-15 است که نوامبر سال 2017 آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی به در برد کامل بودن قاره آمریکا از سوی موشک هواسونگ-15 شد.

رئیس کره شمالی در سخنرانی روز شنبه خود در این رژه هیچ اشاره ای به قابلیت های این موشک نکرد و تنها متعهد به تقویت توان دفاعی کشورش شد. طی روز های گذشته نیز رسانه های دولتی کره شمالی به رونمایی از یک موشک جدید اشاره هایی نموده بودند.

به گزارش یونهاپ، کره شمالی در این رژه از یک موشک زیردریایی جدید که پوکگوکسانگ-4 نام دارد نیز رونمایی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پنتاگون: در حال ارزیابی رژه نظامی کره شمالی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: در حال ارزیابی رژه نظامی کره شمالی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید