پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 10 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ حرف دل، آسمان تهران امروز تا حدودی آفتابی و در بعضی ساعات ابری پیش بینی شده است و دما در طول شب از یازده درجه به مرور و در طول روز به بیست درجه می رسد. بعلاوه کیفیت هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه های قرار گرفته است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 10 آبان ماه 1401

به گزارش وبلاگ حرف دل؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی این استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در نیمه شمالی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید به ویژه در منطقه ها جنوب و غرب استان پیش بینی می گردد.

آنالیز آخرین خروجی مدل های پیش بینی، از ساعات پایانی امروز دوشنبه (9 آبان) و طی روز سه شنبه (10 آبان) در سطح استان به ویژه در نیمه شمالی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی می گردد.

طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (11،10،9 آبان) در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی وزش باد نسبتا شدید در بعضی منطقه ها به ویژه منطقه ها جنوب و غرب استان مورد انتظار است.

از روز سه شنبه (10 آبان) کاهش تدریجی دما پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (10 آبان ماه) نیمه آفتابی تا حدودی ابری و با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (11 آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و برای روز پنج شنبه (12 آبان ماه) آفتابی با حداقل دمای 9 درجه و با حداکثر دمای 20 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 114 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 102 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه های حساس، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز. فعالیت سنگین عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می گردد نفس کشیدن به سختی صورت گیرد برای مثال دویدن.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد؛ بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در منطقه ها غرب، جنوب غرب، مرکزی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های البرز و به تدریج سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه در منطقه ها جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و پنجشنبه علاوه بر منطقه ها ذکرشده در ارتفاعات و دامنه های البرز و بخش هایی از جنوب کشور در استان های بوشهر، فارس و کرمان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 10 آبان ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 10 آبان ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید