چگونه آواتار اینستاگرام بسازیم؟

به گزارش وبلاگ حرف دل، یکی از قابلیت های نسبتا نو اینستاگرام، امکان ایجاد آواتار است که می توانید از آواتار خود در دایرکت یا استوری ها بهره ببرید. اما آواتار اینستاگرام دقیقا چگونه ایجاد می گردد؟ در ادامه به نحوه ایجاد آواتار در این شبکه اجتماعی می پردازیم.

چگونه آواتار اینستاگرام بسازیم؟

خلق آواتار در اینستاگرام

در حال حاضر برای ایجاد آواتار اینستاگرام باید صرفا از اپلیکیشن بهره ببرید و هنوز قابلیت ایجاد و ویرایش آواتار برای نسخه وب اینستاگرام ارائه نشده است.

  1. ابتدا راهی پروفایل خود شوید و سپس روی آیکن منو که به شکل سه خط افقی است، ضربه بزنید.
  2. در گام بعدی Settings و سپس Account را انتخاب کنید.
  3. در نهایت باید روی گزینه Avatar ضربه بزنید.

اگر اینستاگرام و فیسبوک خود را به هم وصل نموده اید، در صورت وجود داشتن آواتار فیسبوک در این مرحله با دو گزینه روبرو شوید. با انتخاب گزینه اول، همان آواتار فیسبوک برای اینستاگرام شما مورد استفاده قرار می گیرد. اما با انتخاب گزینه دوم می توانید فرایند خلق آواتار را شروع کنید. باید خاطرنشان کنیم با توجه به شرایط اینترنت ایران، اگر به هر دلیلی در این مرحله با مسئله ای روبرو شدید، بهتر است ابتدا IP خود را تغییر دهید و سپس دوباره کوشش کنید.

در اولین مرحله باید رنگ پوست خود را معین کنید.

شخصی سازی آواتار

یکی از قابلیت های جالب این معینه اینستاگرام این است که می توانید دوربین سلفی را فعال کنید تا ایجاد آواتار موردنظر با دقت بیشتری امکان پذیر گردد. برای این کار کافی است روی آیکن قرار گرفته زیر گزینه Done ضربه بزنید.

پایین بخش پیش نمایش آواتار، می توانید گزینه های متعددی را برای شخصی سازی مشاهده کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مدل و رنگ مو

اولین گزینه شخصی سازی مربوط به مدل مو و بعد از آن رنگ مو است. با این دو گزینه می توانید تکلیف موی آواتار خود را روشن کنید.

شکل کلی صورت

در گام بعدی نوبت به شکل کلی صورت می رسد. در این مرحله احتمالا به دوربین سلفی احتیاج پیدا می کنید تا دقیق ترین شکل صورت انتخاب گردد. اگر در صورت خود خال یا کک مک دارید، باید گزینه Face Markings را انتخاب کنید. گزینه Face Lines هم مربوط به چین چروک و دیگر خطوط موجود در صورت است.

شکل، رنگ و آرایش چشم

در زمینه شکل و شمایل چشم به گزینه های بسیار زیادی دسترسی دارید. با انتخاب Eye Color هم می توانید رنگ چشم را معین کنید. بعلاوه افرادی که به ارایش چشم علاقه دارند، با انتخاب گزینه Eye Makeup می توانند خط چشم هم اضافه نمایند.

ابرو

حالا نوبت به معین کردن شکل و شمایل ابرو است که در مرحله بعدی می توانید رنگ ابرو را هم معین کنید. آواتار اینستاگرام زنان هندی را هم فراموش ننموده و این افراد می توانند نقطه قرمز رنگ قرار گرفته در وسط پیشانی را هم انتخاب نمایند.

عینک

اگر از عینک طبی استفاده می کنید، در بخش Eyewear ابتدا مدل عینک را معین کنید و سپس در بخش Eyewear Color می توانید رنگ آن را هم مشخص کنید.

بینی و پیرسینگ

در زمینه بینی گزینه های متعددی ارائه شده و بنابراین می توانید شکل بینی خود را در بین این گزینه ها پیدا کنید. بعلاوه اگر به پیرسینگ بینی علاقه دارید، در این بخش تعدادی گزینه ارائه شده است.

لب

بعد از معین کردن لب، می توانید رنگ آن را هم مشخص کنید.

موی صورت

آیا ریش یا سیبیل دارید؟ خوشبختانه به راحتی قادر به پیدا کردن مدل ریش و سیبیل خود هستید و حتی می توانید رنگ آن را هم تغییر دهید.

بدن، لباس و کلاه

اینستاگرام به تمام بدن های مختلف توجه نشان داده و سپس باید بین لباس های مختلف دست به انتخاب بزنید. در نهایت می توانید برای آواتار اینستاگرام خود کلاه یا حتی مدل های مختلف روسری انتخاب کنید.

گوشواره و دستگاه شنوایی

در کنار گوشواره، اگر از سمعک استفاده می کنید در آواتار موردنظر می توانید شکل و رنگ این سمعک را معین کنید.

ذخیره سازی آواتار

بعد از اتمام فرایند شخصی سازی، باید روی گزینه Done و سپس Save changes ضربه بزنید. در نهایت باید گزینه Next را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری آواتار اینستاگرام

بعد از ایجاد آواتار اینستاگرام، می توانید آن را به وسیله راه های مختلف به اشتراک بگذارید.

افزودن به عنوان استیکر در دایرکت

در رابطه با امکانات مختلف بخش دایرکت باید بگوییم که برای کاربران ایرانی در کل بخشی از قابلیت های دایرکت به درستی جواب نمی دهد. به همین دلیل اگر در دایرکت پیروز به استفاده از آواتار خود نشدید، بهتر است با VPN این کار را تکرار کنید. اگر باز هم پیروز نشدید، باید دست به دامن روش های اعلام شده از طرف دیگر کاربران ایرانی شوید.

در هر صورت برای این کار، در بخش دایرکت روی آیکن استیکر ضربه بزنید و سپس گزینه Avatar را انتخاب کنید. با این کار می توانید از بین حالت های مختلف آواتار خود دست به انتخاب بزنید.

افزودن به عنوان استیکر در استوری ها

برای این کار، ابتدا بخش استوری را باز کنید و سپس راهی منوی مربوط به استیکرها شوید. در این بخش می توانید آیکن مربوط به آواتار خود را مشاهده کنید. در نهایت بعد از انتخاب حالت موردنظر، استیکر را بگیرید و در بخشی از استوری رها کنید.

ویرایش و حذف آواتار

در نهایت به وسیله دو روش می توانید آواتار خود را ویرایش کنید. روش اول همان مراحل مربوط به ایجاد آواتار است. روش دوم هم باید در بخش پروفایل روی Edit Profile و سپس Edit avatar ضربه بزنید. به همین راحتی می توانید تغییرات موردنظر را بر آواتار فعلی اعمال کنید.

اگر هم به هر دلیلی می خواهید از دست آواتار خود خلاص شوید، در بخش مربوط به آن کافی است روی آیکن سطل زباله ضربه بزنید و گزینه delete را انتخاب کنید.

منبع: online-tech-tips

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه آواتار اینستاگرام بسازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آواتار اینستاگرام بسازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید