کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی

به گزارش وبلاگ حرف دل، قیمت نفت در بازار های جهانی به علت نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت 98 سنت کاهش یافت و بشکه ای 62.12 دلار فروخته شد.

کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ حرف دل به نقل از رویترز، پس از اینکه دونالد ترامپ آب پاکی را بر خوش بینی ها در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا ریخت، و بار دیگر نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی جهان شدت گرفت، قیمت نفت برای دومین روز به علت نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای سوخت، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 98 سنت کاهش 62.12 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا با 81 سنت کاهش 56.48 دلار در هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص نفتی به کمترین میزان از زمان حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان در 14 سپتامبر، رسیده اند.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: آنچه واقعا حمایت از نفت را برداشت، اظهارات ترامپ در مورد تجارت در شب گذشته بود... وی هنوز وضعیت تهاجمی خود را حفظ کرده است.

ترامپ دیروز از روش تجاری چین در نشست عمومی سازمان ملل انتقاد کرد و گفت: یک توافق بد در مذاکرات تجاری آمریکا و چین را قبول نخواهد کرد.

چین بزرگ ترین واردکننده و دومین مصرف کننده نفت خام جهان است. آمریکا، بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است.

هفته گذشته به علت حملات فلج کننده پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان، که اختلال در عرضه بزرگ ترین صادرکننده جهان ایجاد کرد، قیمت نفت افزایش یافت. عربستان برای اجرای تعهداتش به پالایشگاه های سعودی در خارج از خاک این کشور، از دیگر تولیدکنندگان غرب آسیا نفت می خرد.

هوآوی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: ذخایر نفت خام عربستان تا 2 ماه دیگر به انتها می رسد و این می تواند خریداران را بر آن دارد تا به بازار لحظه ای روی آورند و قیمت ها بالاتر رود.

قیمت ها همچنین با افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است. موسسه آمریکن پترولیوم روز سه شنبه گفت ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 1.4 میلیون بشکه کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت نفت در بازار های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید