کشته شدن 4 نفر در حمله به کاروان آمریکایی در نیجریه ، 3 نفر ربوده شدند

به گزارش وبلاگ حرف دل، آنتونی بلینکن در پیامی نوشت: ما حمله در استان آنامبرا به کاروانی متشکل از 2 خودرو دولتی ایالات متحده حامل کارمندان هیأت نمایندگی ایالات متحده در نیجریه و نیروی پلیس نیجریه را محکوم می کنیم.

کشته شدن 4 نفر در حمله به کاروان آمریکایی در نیجریه ، 3 نفر ربوده شدند

به گزارش وبلاگ حرف دل به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه بیان نمود: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هدف حمله به کاروان ما در نیجریه هیأت آمریکایی بوده است وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا در این باره ادامه داد: در حمله به کاروان آمریکایی در نیجریه حداقل 4 نفر کشته شدند. کاروان آمریکایی حامل 9 شهروند نیجریه ای بود.

آنتونی بلینکن در پیامی توییتری هم در این باره نوشت: ما حمله در استان آنامبرا به کاروانی متشکل از 2 خودرو دولتی ایالات متحده حامل کارمندان هیأت نمایندگی ایالات متحده در نیجریه و نیروی پلیس نیجریه را محکوم می کنیم.

همزمان با چالش هایی که رئیس جمهور منتخب نیجریه و ارتش این کشور پس از تشدید حملات اخیر با آن روبرو هستند، ساعاتی پیش اعلام شد که افراد مسلح به یک کاروان آمریکایی در جنوب شرقی نیجریه حمله کردند و 4 غیرآمریکایی را کشتند و 3 نفر دیگر را ربودند.

سخنگوی پلیس نیجریه، تأیید کرد که هیچ شهروند آمریکایی در کاروانی که هدف حمله قرار گرفته، حضور نداشته است. وی اضافه نمود که افراد مسلح دو افسر نیروی سیار پلیس و دو کارمند کنسولگری آمریکا را قبل از آتش زدن خودروی آنها کشتند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن این حمله را تأیید کرد. کربی گفت که یک کاروان آمریکایی متشکل از تعدادی خودرو در نیجریه مورد حمله قرار گرفت. او نیز این گفته سخنگوی پلیس نیجریه را مبنی بر اینکه در این حمله هیچ شهروند آمریکایی کشته نشده است، تکرار کرد.

این حمله در منطقه ای رخ داد که شاهد تشدید حملات منتسب به جدایی طلبان در سال های اخیر بوده است و این حملات معمولاً ساختمان های پلیس یا دولتی را هدف قرار می دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کشته شدن 4 نفر در حمله به کاروان آمریکایی در نیجریه ، 3 نفر ربوده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 4 نفر در حمله به کاروان آمریکایی در نیجریه ، 3 نفر ربوده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید