هشت جاذبه برتر گردشگری که در سفر به سئول باید ببینید

به گزارش وبلاگ حرف دل، اگر در پی ترکیبی از فرهنگ، آشپزی، تاریخ و هنر هستید، قطعا سئول، مرکز کره جنوبی، ارزش این را دارد که بارها و بارها در لیست جاذبه های گردشگری مورد علاقه شما قرار بگیرد. سئول با ترکیبی اغواکننده از سنت و مدرنیته، انتخاب نخست بسیاری از گردشگران با سلایق مختلف از سراسر دنیا است؛ شهری که معابد و مقبره های باستانی، آسمان خراش های وحشتناک و بازارهای پررونق را در کنار یکدیگر قرار داده است. از آنجاکه سئول مرکز سیاسی و مالی کره جنوبی محسوب می گردد، با جمعیت بیش از 25 میلیون نفر، بزرگترین شهر کره است. ولی با تمام این شلوغی ها، مسئولین این شهر به خوبی از عهده مدیریت آن برآمده اند تا گردشگران بدون احساس هیچ مسئله ای از جاذبه های این شهر بازدید کنند. در ادامه به بعضی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

هشت جاذبه برتر گردشگری که در سفر به سئول باید ببینید

کاخ گایونگبوک

گایونگبوک به عنوان بزرگترین و خیره کننده ترین کاخ از بین پنج کاخ بزرگ سئول به سادگی قابل شناسایی است. کاخ گایونبوک که در سال 1395 میلادی به وسیله جوزن دایناستی ساخته شده است، بارها مورد تهدید آسیب های جدی قرار گرفته است و بسیاری از بخش ها که امروزه از آن به جای مانده است، به بازسازی آن در سال 1867 تعلق دارد. با ورود به این کاخ شگفت انگیز، با انبوهی از اتاق های سلطنتی روبرو خواهید بود که زمانی تک تک آنها مملو از رازهای مگو بوده اند.

موزه ملی کره

اگر در پی کسب اطلاعات بیشتر درباره پیشینه کشور کره هستید، حتما باید از موزه ملی آن بازدید نمایید. نمایشگاه های جالب و آموزنده ای که در موزه دایر هستند، شما را به یک سفر تاریخی از عصر ماقبل تاریخ تا زمان مدرن حاضر خواهند برد. علاوه بر انبوهی از اطلاعات تاریخی، صدها اثر هنری خارق العاده آماده نمایش در این موزه هستند. با بیش از 15 هزار اثر ادبی، شیء تاریخی، مجسمه و غیره، موزه ملی کره چشم شما را به ثروت تاریخی و هنری کره بازتر خواهد نمود.

یادبود جنگ کره

بنای یادبود جنگ کره به صورت نمادین در سال 1994 و در جایی که زمانی مرکز فرماندهی پیاده نظام کره در آن مستقر بودند، تاسیس شده است. این مجموعه بزرگ داستان های زیادی از تاریخ نظامی کره برای گفتن دارد. دارای شش اتاق بزرگ پر از تجهیزات نظامی و یادگارهای جنگ است و چندین هواپیمای آویزان در آن دیده می گردد که زمانی مسئولیت دفاع از این کشور را بر عهده داشتند. در این بنا یادبودهای زیادی را خواهید دید که هدف از ساخت آنها زنده نگه داشتن خاطرات سربازانی است که جان خود را برای دفاع از کره فدا نموده اند.

کاخ چانگ دیوک گونگ

این کاخ که به کاخ چانگ دیوک نیز معروفیت دارد، به عنوان زیباترین کاخ در کل سئول شناخته می گردد. کاخ چانگ دیوک در دل یک کوه ساخته شده است؛ طوری که گویی این کوه نگهبان و حامی آن است. به نظر می رسد که در بسیاری از بخش های این کاخ از اصول طراحی فنگ شویی استفاده شده باشد. بخش اقامتگاه سلطنتی رسمی این کاخ در سال 1405 ساخته شده است و اگر آغاز به پرسه زدن در اطراف کاخ نمایید، به قدری محور زیبایی باغ های اطراف، حوضچه نیلوفرهای آبی و درختان سترگ خواهید شد که متوجه گذر زمان نخواهید بود.

برج سئول

برج نامسان که به برج سئول نیز معروفیت دارد، با 236 ارتفاع، مانند دست بلندی است که سئول به سمت آسمان دراز نموده است. این برج یکی از معروف ترین جاذبه های کره جنوبی است و در بالای کوه نامسان قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید سوار ماشین کابلی شوید که مخصوص رفت و آمد به برج طراحی شده است. در بلندترین طبقه برج هزاران قفل بسته خواهید دید که به وسیله عشاق برای جاودانه ساختن عشقشان در این محل بسته شده اند.

دانگدیمون پلازا

دانگدیمون پلازا یکی از جاذبه های مدرن کره محسوب می گردد که در سال 2014 ساخته شده است. ساختمان دانگدیمون به عنوان مکانی برای رویاپردازی، طراحی و سرگرمی شناخته می گردد. پس از ورود به ساختمان، با پنج سالن بزرگ روبرو خواهید بود. به سمت موزه طراحی که بروید، می توانید شاهد آثار خلاقانه و ایده های جالب هنرمندان در زمینه طراحی باشید. بعلاوه در بخش های دیگر دانگیمون پلازا جدیدترین اختراعات و نوآوری های کره در عرصه فناوری را خواهید دید. همینطور که در این ساختمان بزرگ قدم می زنید، شاهد کنفرانس ها، نمایشگاه ها، شوهای تجاری، نمایش های مد و غیره خواهید بود.

معبد بونگینسا

این معبد زیبای بودایی در سال 794 میلادی و در دامنه کوه سودو ساخته شده است. هر چند روز به روز بر شمار آسمان خراش هایی که در اطراف این معبد سر به فلک می کشند، افزوده می گردد، ولی بونگینسا تمام کوشش خود را می نماید تا فضای آرامش بخش و صلح آمیز خود را حفظ نماید. بونگینسا یک جاذبه گردشگری محبوب و بزرگترین و ثروتمندترین معبد مرکز کره است. کافی است به حکاکی های حیرت انگیز بودا در داخل معبد و باغ های شگفت انگیز اطراف آن نگاه کنید تا دیگر راضی به بازگشت به خانه خود نباشید.

بازار ماهی نوریانجین

اگر اهل شکم گردی و به ویژه غذاهای دریایی خوشمزه هستید، بازار ماهی نوریانجین مخصوص شما است. نوریانجین بزرگترین و قدیمی ترین بازار ماهی فروشان در کل سئول است و به محض نزدیک شدن به آن، دو چیز را احساس خواهید کرد: بوی ماهی و زندگی پویایی که در بازار وجود دارد. برترین زمان برای تجربه شلوغی و هیاهوی بازار ماهی نوریانجین، حدود ساعت سه صبح است؛ زمانی که برترین ماهی های صیدشده در آن روز به حراج گذاشته می شوند. اگر خودتان دست ماهری در آشپزی ندارید، نگران نباشید، در حاشیه بازار انبوهی از رستوران ها و غذافروشی ها را خواهید یافت.

منبع: همگردی

به "هشت جاذبه برتر گردشگری که در سفر به سئول باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت جاذبه برتر گردشگری که در سفر به سئول باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید