12 جاذبه گردشگری برتر در مراکش ، راهنمای سال 2018

به گزارش وبلاگ حرف دل، سفر به مراکش طعم شگفت انگیز چشم بر هم زدن در خارج از کشور، با جادوگران و مرتاضانی مار باز، سوک ها (مغازه های محلی) که با انبوهی از گنجینه ها اشباع شده اند و لیوان های بی پایانیی که با چای نعنا پر شده اند، است. این کشور همچنین با کویری در آستانه خود و پرتگاهی بلند و برتر از کوه های اطلس، تجربه ای تازه در یکی از خیره کننده ترین چشم انداز ها آفریقای شمالی است. مراکش یک سفر بی پایان به یک دنیایی آرام، روستاهای ساحلی زیبا، شهرهایی که رنگارنگ نقاشی شده اند و به دامنه کوه های چسبیده اند و پایگاه مرزی دور افتاده ای است که از طریق قلعه خشتی افسانه ای در مقابل حملات مقاومت می کند. اماکن گردشگری مراکش، ادغامی از دنیای آفریقایی و عربی است که در رسوم قدیمی خیسانده شده پس جای تعجب ندارد که برای چند دهه این کشور جالب توجه هنرمندان و نویسندگان بوده و همچنان همه را برای بازدید از آن جا طلسم می کند. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای سفر به جاذبه های مراکش...

12 جاذبه گردشگری برتر در مراکش ، راهنمای سال 2018

1) مراکش مدینا (Marrakesh Medina)

شلوغی و صدای همهمه مراکش مدینا، برای مراکش، بازدید کنندگان زیادی را جمع کرده و یک جاذبه توریستی بزرگ به شمار میرود. این شهر قدیمی که به وسیله میدان وسیع جمارا - الفینا (Djemma el-fna) به آن وارد می شوند، جایی است که به نظر می رسد نیمی از شهر در سراسر روز و عصر در یک جهت همگرا می شوند تا با فروشندگان غرفه ها، موسیقی دانان سنتی، مرتاضان مار باز و بند بازی های تصادفی پاتوق کنند. هنگامی که درون خود مدینا و جاذبه های مراکش بروید، وارد دنیایی از کوچه های تاریک و پر پیچ و خم به همراه فشار زیاد مغازه دار ها می شوید. این تجربه ای از یک زندگی رنگارنگ و پر سر و صدای محلی است و نباید در بازدیدتان از اماکن گردشگری مراکش و مسیر های دیدنی اش را از دست دهید.

2) مسجد حسن دوم (Hassan II Mosque)

برجسته ترین نقطه کازابلانکا و ساختمان برجسته، مسجد حسن دوم است که نه تنها سمبل سخاوتمندی در شهر بلکه در کل مراکش نیز محسوب می شود. این مسجد مدرن (در سال 1993 تمام شده) کارها را نیمه کاره انجام نمی دهد. جزئیات دکوراسیون اش، هر سانتی متر از این مکان دو هکتاری بزرگ را پوشش می دهد که 10000 صنعت گر را برای تکمیل شدن اش به کار گرفته. تکه های مرمری گیج کننده حکاکی شده، موزائیک های مرتعش، جزئیات دقیق کاشی های سفالی، همگی احترام ما را به ایده های سنتی معماران اسلامی و مهارت سازنده های مراکشی جلب می کند که هنوز هم پیروز می شود تا احساسی معاصر در ما ایجاد کند.

3) قلعه اودیز (Oudaias)

مراکش ناحیه های شهری قدیمی بسیاری دارد اما قلعه اودیز از اماکن گردشگری مراکش در همسایگی محله رباط (Rabat) یکی از خوش منظره ترین نقاط کشور است. این جا یک منطقه صلح آمیز و کاملا عجیب و غریب است که با اینکه در مرکز شهر قرار گرفته است احساس می کنید که مایل ها با شهر فاصله دارد. درون دیوار های این قلعه قدیمی، خطوط تمیز خانه های سفید و آبی که با گلدان های رنگارنگ و بند لباس های شسته شده حاشیه دار شده اند، فضایی مانند گم شدن در زمان را ایجاد می کند که ضربان قلب در آن جا به سختی می تپد و حتی بهتر هم است زیرا بر خلاف منطقه ها شهر فِس (Fes) و مراکش، به سختی توریستی در آن جا پیدا می شود. بنابراین سفر به مراکش در این گوشه از مرکز این احساس را ایجاد می کند که به شما جازه داده اند تا در یک راز به خوبی نگه داشته شده، قرار بگیرید.

4) فِس البالی (Fes el Bali)

در راستای سفر به مراکش، فس مقصد فرهنگی دیگر مراکشی است. اما بر خلاف شهر امپراتوری خواهراش در جنوب، فس برای توریست ها ساخته نشده است. فس البالی (شهر قدیمی) نابسامانی کاملی از مکانی است که بسیار آسان می توانید در آنجا گم شوید. کوچه پشتی های اینجا، با گچ بری های خود و درهای قدیمی پر زرق و برق اش، شما را مجبور به توقف برای عکس برداری در هر گوشه می کند در حالی که می توانید از دباغ خانه بد بو اش بازدید کنید که یکی از محبوب ترین اماکن گردشگری مراکش برای بازدید در فس البالی است، اما برای کسانی که می توانند بوی بد را تحمل کنند.

5) طنجه (Tangier)

اروپایی تر از همه شهرهای مراکشی، طنجه در تاریخ ادبی قرن بیستم نقش دلکش و کمی مخرب داشته و این گذشته چیزی است که گردشگران زیادی را به اینجا جذب می کند. این جا شهری است که به کار های بزرگی مانند رمان آسمان سر پناه از بویلر (Bowles The Sheltering Sky) و رمان ناهار عادی از ویلیام باروتس (William Burroughs) الهام بخشیده است. امروزه ممکن است که طنجه از روزهای گذشته اش با کافه های بوهمین (bohemian) و بارهای نامانوس اش که خیلی وقت است رفته اند، پاک شده باشد اما هنوز می توانید بوی روز های فریبنده ای که گذشته را در آن جا استشمام کنید. در سفر به مراکش از طنجه غافل نشوید.

6) شفشاون (Chefchaouen)

در کوه های زیبای ریف (Rif)، شفشاون از اماکن گردشگری مراکش پلکانی مجلل از ساختمان های آبی در آبی است که برای عکس انداختن بسیار عالی هستند. چندین مکان گردشی واقعی در آن جا وجود ندارد تا مورد بازدید قرار گیرد اما یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهر است. شفشان نمونه ساده ای در مورد شگفت زده شدن از کوچه های شهر و لمس کردن این معماری رنگارنگ است. آن جا شهری صلح آمیز و بی قید و مکان عالی برای شارژ شدن مجددتان است اگر برای مدتی طولانی در وسط شهر هایی خسته کننده بودید. این شهر یکی از مهم ترین مقاصد پیاده روی و سفر به مراکش است، همچنین نقطه شروع و مرکز سازماندهی برای پیاده روی های کوه های ریف نیز می باشد.

7) ولیلی (Volubilis)

ویرانه رومانی شماره یک در مراکش که با یک کلاچ از موزائیک های قابل توجه که هنوز در جایی که از زیر خاک بیرون آورده شدند، مدفون بودند، ضیافتی برای عاشقان تاریخ است. این مکان همچنین پر از ستون های تخریب شده و بقایای معابدی است که به عنوان یادآوری از گذشته و از جاذبه های مراکش، پایدار در جایشان ایستاده اند در حالی که حتی امپراطوری های بزرگ در نهایت فرو ریختند. موقعیت تپه ای به ویرانه ها اجازه می دهد تا محیط عاشقانه این شکوه از دست رفته، بر بقیه محیط حومه شهر فرمانروایی کند. به وسیله ویرانه ها به عمارت پارلمانی و گردهمایی برای جشن در این منظره، توجه کنید. این جاذبه توریستی به راحتی می تواند به وسیله یک سفر روزانه از شهر فِس یا مکناس (Meknes) بازدید شود.

8) باب المنصور (Bab al-Mansour)

این دروازه بزرگ الثه (که از ورود به ناحیه شهر امپراطوری مکناس (Meknes) از مدینا نگهبانی می کند) برای دکوراسیون خیره کننده اش مورد ملاحظه قرار داده شده است. یادآور جاودان قدرت سلطان و از جاذبه های مراکش، باب المنصور، عتیقه ای عالی از دوران باشکوه مکناس به عنوان مرکز مراکش است. آن جا به طور گسترده، به عنوان بزرگترین و محافظت شده ترین دروازه مراکش شناخته شده. در اواخر بعد از ظهر به آنجا بیایید تا از دروازه در نور ملایم عکس برداری کنید. سپس در پیچ و خم های کوچک شهری مکناس سرگردان شوید، که کار بسیار راحت تری از شهر نزدیک فِس است.

9) آیت ابن حدو (Ait Ben Haddou)

قلعه ای خشتی از اماکن گردشگری مراکش با سنگ های طلایی به طور دراماتیکی در بیرون از زمین و در میان منظره های که باعث حیرت هر کسی می شود که از آن جا بازدید می کند، رخنه کرده است. این جا یک مکان افسانه ای است و بدون تعجب با برج های کوچک نارنجی رنگ و خطوط انحرافی داخل اش، یک مکان مورد علاقه فیلم برداری برای هالیوود شده که ناشی از طبیعت واقعی آنجا است. اگر که می خواهید تجربه کاملی از آیت ابن حدود داشته باشید، می توانید داخل قلعه بخوابید. در صورتی که کسانی که راحتی موجودشان را دوست دارند، باید آگاه باشند که در داخل قلعه هیچ برقی وجود ندارد. اگر شما در سفر به مراکش به داخل جاذبه های مراکش بروید، اینجا بدون شک باید در فهرست بازدید شما باشد. سعی کنید صبح زود یا دیرتر در بعد از ظهر به اینجا بیایید به علت اینکه شلوغی اتوبوس های تور در ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر کاهش می یابد.

10) دره دادِس (Dades Valley)

دوست داران پیاده روی، مسافرین و عاشقان همگانی طبیعت نباید سفر به زمین دست نخورده دره دادِس از جاذبه های مراکش را از دست بدهند. با قله های پوشیده از برف ارتفاعات اطلس در طی مسیر، این پهنه آسمان فراخ در اینجا پاد زهر عالی برای کسانی است که اعصابشان در مغازه های محلی بین مراکش و فِس خورد شده است. روستاهای فراوان زیبای بسیاری با فرصت های استثنائی برای پرنده نگری، پیاده روی روزانه عالی، و منظره زمین های با شکوه و باغ های به دام افتاده در بین صخره های نارنجی گلوگاه ها وجود دارد.

11) صُوَیره (Essaouira)

مجذوب کننده ترین شهر ساحلی مراکش، صُوَیره است. یکی از مکان های اجتماع هیپ هاپی ها در سال 1970 که هنوز هم اصالت اش را از دست نداده است. قایق های ماهی گیری رنگارنگ بر روی آب تکان تکان می خورند، دیوار های قلعه قدیمی بر روی ساحل و کوچه های پیچ دار این شهر قدیمی، صُوَیره را به لذتی برای کشف بدل ساخته است. منظره غذای خوبی در اینجا وجود دارد، غذاهای دریایی نقطه اتکای واضحی در منوها و زندگی کافه های عالی است. برای کسانی که برای دیدن منظره ها دیدنی بیشتر فعالند، پیاده رو های عالی در کنار ساحل به سوی دهکده بیرونی و گشت و گذار ساحلی موجود است.

12) ارگ چبی (Erg Chebbi)

درون کشور، در منطقه صحرایی شرقی مراکش، شن زار بزرگ و موج دار ارگ چبی قرار گرفته است. جایی که می تواند جستجو گرانه و ماجراجویانه باشد و می توانید در آن جا فعالیت های صحرایی انجام دهید. اینجا اولین قلمرو برای شن سواری، راندن ماشین های چهار چرخه شن زارها و بارزترین فعالیت دیگر یعنی شتر سواری با مشقت است. برای کسانی که کمتر در طبیعت فعالند، تنها نشستن در میان شن زارِ با شکوه، طی سفر طولانی به اینجا به مقدار کافی ارزشمند است. برای مسافرانی که به این مسافت دور می روند، نکته برجسته، گذارندن بعد از ظهر در یک چادر صحرایی در میان توده شن ساحلی خودشان است.

منبع: همگردی

به "12 جاذبه گردشگری برتر در مراکش ، راهنمای سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 جاذبه گردشگری برتر در مراکش ، راهنمای سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید